Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af ikke underskrevet kontrakt?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo lige præcis, men jeg skal bare lige få kontrakten underskrevet for at det gælder :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:50

Lagersalg123 - JEN:

LANTHER:
Er ingen af parterne medlem, kan du bare være ligeglad og evt. glæde dig over ikke at skulle betale over 10.000 kr for manglende ansættelseskontrakt.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31353

Uddrag af mulig konsekvens af ikke at overholde Lov om Ansættelsebeviser...

Hvis arbejdsgiveren ikke har overholdt sin oplysningspligt, kan lønmodtageren tilkendes en godtgørelse ved domstolene. Godtgørelsen, der for den enkelte ikke kan overstige 13 ugers løn, fastsættes under hensyntagen til sagens omstændigheder, herunder om mangelen har haft konkret betydning for lønmodtageren. Godtgørelsen kan, hvis der foreligger skærpende omstændigheder, forhøjes op til 20 ugers løn.

Stk. 2. Godtgørelsen kan dog højst udgøre 1.000 kr., hvis mangelen er undskyldelig og i øvrigt ikke har haft konkret betydning for ansættelsesforholdet.

Det kræver bare, at arbejdstageren selv skal til domstolene og kræve for sin mangel og har man ikke en fagforening til dette, kan man tabe flere penge til advokaten end man kan tilkendes for den lille fejl.

mvh   Geeked

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:43

LANTHER:

Det kræver bare, at arbejdstageren selv skal til domstolene og kræve for sin mangel og har man ikke en fagforening til dette, kan man tabe flere penge til advokaten end man kan tilkendes for den lille fejl.

mvh   Geeked

Endnu en gang håbløs sludder/sladder uden substans. Ville være kanon hvis du forholdt dig til virkelighedens verden. Undrer mig over du skal forsvare et useriøst fra din side med et ligeså useriøst indlæg.

Køb ren argan olie her

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:27

Lagersalg123 - JEN:

Endnu en gang håbløs sludder/sladder uden substans. Ville være kanon hvis du forholdt dig til virkelighedens verden. Undrer mig over du skal forsvare et useriøst fra din side med et ligeså useriøst indlæg.

Hvis arbejdstageren ikke er medlem af en fagforening, hvordan ville han så skulle kræve sig erstatning for manglende ansættelsesbevis ??

Svar udbedes før du skriver nonsens.

Det er domstolene der afgør, om du er berettiget eller ej og om størrelsen af beløbet.

Arbejdstageren kan ikke selv fremsende en regning på en påstand til en arbejdsgiver.

mvh   Geeked

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper,

Du har modtaget en ansættelseskontrakt til underskrivelse - den har juridisk gyldighed i forhold til, at du ikke kunne få kompensention for manglende ansættelseskontrakt. Arbejdsgiveren har altså givet dig et job og opfyldt alle sine forpligtelser over for dig.

Nu vil du så smutte efter 1½ måned som han har brugt på indkøring af ny medarbejder. Du synes ikke du er forpligtet af den kontrakt der har givet dig en sikkerhed. Hvis det var i min virksomhed ville jeg nok være glad for at komme af med dig hurtigst muligt, så jeg synes du skal lægge alle kortene på bordet overfor ham.

Hvis du i stedet laver et trick "kontrakten gælder ikke - jeg smutter hej hej" ville jeg nok i min virksomhed sige pænt farvel og beholde din løn, da det jo var en del af kontrakten. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:43

Så vidt man kunne læse, var ansættelseskontrakten ikke underskrevet af parterne.

Man kan så påstå, at man aldrig har modtaget en sådan og forsøge at score kassen via sin fagforening for manglende ansættelsesbevis.

Har man ingen fagforening som ansat, er der kun domstolene tilbage, hvis man vil have sin ret.

mvh   Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Altså, fra min tid i fagforeningen kan jeg da huske lignende sager.

Ingen kontrakt = ingen officiel ansættelse = du er IKKE ansat. Derfor underskriver man altid inden man starter.

Vedr. fagforbundet, så er der ikke noget der hindrer at arbejdsgiver kan starte sag op på egen hånd. Her står arbejdsgiver blot selv for alle udgifter som salær osv. Reglerne er lige for alle. Forskellen kunne være, at arbejdsgiver/arbejdspladsen hører under en overenskomst gennem et fagforbund, men igen, den gælder kun for medarbejderen i det øjeblik det ER en medarbejder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Jesper:

Jesper,

Du har modtaget en ansættelseskontrakt til underskrivelse - den har juridisk gyldighed i forhold til, at du ikke kunne få kompensention for manglende ansættelseskontrakt. Arbejdsgiveren har altså givet dig et job og opfyldt alle sine forpligtelser over for dig.

Nu vil du så smutte efter 1½ måned som han har brugt på indkøring af ny medarbejder. Du synes ikke du er forpligtet af den kontrakt der har givet dig en sikkerhed. Hvis det var i min virksomhed ville jeg nok være glad for at komme af med dig hurtigst muligt, så jeg synes du skal lægge alle kortene på bordet overfor ham.

Hvis du i stedet laver et trick "kontrakten gælder ikke - jeg smutter hej hej" ville jeg nok i min virksomhed sige pænt farvel og beholde din løn, da det jo var en del af kontrakten. 

Du bedes holde dine subjektive holdninger for dig selv, når du ikke kender historien bag det hele Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:24

Jesper Sandberg:
Du bedes holde dine subjektive holdninger for dig selv, når du ikke kender historien bag det hele Smile

Kære ven, du er deltager på et debatforum. Der kan komme debatindlæg med holdninger, som ikke nødvendigvis er overensstemmende med dine egne.
Det bliver du altså nødt til at acceptere. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:07

Jesper Sandberg:

Du spørger om hvordan du sliper ud af en aftale du selv har indgået. Du har fået en kontrakt, som du ikke har returneret. Du ønsker at skride på et minut og du vil have din løn. Disse ting er ikke subjektive.

Min umiddelbare vurdering er så, at en retssag den ene eller den anden vej ikke betaler sig for hverken dig eller arbejdsgiveren. Hvis du gør som du har agt, kan arbejdsgiveren reagere som jeg skriver. What goes around comes around.

Historien bag har jeg ikke forholdt mig til, men jeg forventer ikke arbejdsgiveren selv synes han fortjener den behandling fordi han har behandlet dig urimeligt?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)