Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adsense

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Arlo:

Goddag

Tak for alle jeres svar, dvs på en index side kan jeg vise 3 banner blok,  3 links osv osv?

Eller er det kun "3" og lige meget hvilken slags jeg bruger, har sku set mange sider da bruger mange flere end 3 - som ikke er banned.



Hej

Jeg mener at have læst at det er en dårlig idé at vise for mange Adsense reklamer på samme side fordi det ikke giver dig nogen ekstra effekt og måske endda medfører dårligere kvalitet/indtjening.

Jeg har på vores egen shoppingportal http://www.shoplink.dk skåret ned fra 3 Adsense bokse til 2 Adsense bokse, og oplevede en højere indtjening på ca. det samme antal besøgende.

Så overvej om du ikke kun bør bruge f.eks. 2 bokse, specielt hvis du tester med 3 og ser at reklamerne i den 3. boks er irrelevante.

En anden ting du også skal tænke på er størrelsen på boksene. Jeg har oplevet at størrelsen 300x250 konverterer bedre end en 160x600 boks, fordi de enkelte reklamer 'fyldte' lidt mere i bredden og der derfor blev lagt mere mærke til dem.

Mvh. Ken

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Relevante og super gode info's

Tak Big Smile

Hls. Mark.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er reglerne så, hvis man vælger blandt diverse Affiliate netværk? Jeg har forstået det sådan, at man godt må sætte kampagner på fra forskellige netværk, men er der nogle regler for, hvor mange bannere, der må være på en side?

Mvh

Thomas 

Hej

Der er normalt regler for hvor mange reklamer der må vises på samme side.

Det kan være regler om hvor mange der må vises i alt eller fra samme netværk, men det er forskelligt fra netværk til netværk og du skal ind og kigge på deres brugerbetingelser.

Det er oftest ikke helt så vigtigt hvor mange, men mere sammenhængen de bruges i. Du skal tænke på at du, som en slags sælger, repræsenterer de annoncører du reklamerer for og de jo ofte gerne vil fremstå i en seriøs sammenhæng.

Derfor slår de fleste netværk ned på f.eks. bannerfarme, hvor man bare lister 20, 50 eller sågar 100 bannere under hinanden. Sådanne sider har ingen værdi for annoncørerne.

Du kan forholdsvis nemt vurdere om du bruger reklamerne i en seriøs sammenhæng, og så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om det.

Brug relevans som udgangspunkt og placer reklamerne forskellige steder og i en sammenhæng på siderne, så opnår du den bedste effekt selvom du måske på samme sider har 5 eller 10 reklamer.

Mvh. Ken

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Tak for svar. Jeg overvejer, hvorvidt jeg vil have 3 eller 4 bannere. Tror jeg vil tilføje et 4. banner, da der er god plads til det uden, at det virker forstyrrende for layoutet. Der er en længere scroll funktion, hvorfor jeg overvejer at sætte et ekstra banner i højre side. Jeg har dog også set en side, hvor det ene banner, der var placeret til højre, rykkede med ned i takt med, at jeg scrollede ned ad siden. Så ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe det an.

Jeg er jo også lidt bange for, at der er for meget, der distraherer i forhold til indholdet på min side, som gerne skulle få folk til at vende tilbage igen og igen.

Mvh

Thomas

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Hej Ken

Tak for svar. Jeg overvejer, hvorvidt jeg vil have 3 eller 4 bannere. Tror jeg vil tilføje et 4. banner, da der er god plads til det uden, at det virker forstyrrende for layoutet. Der er en længere scroll funktion, hvorfor jeg overvejer at sætte et ekstra banner i højre side. Jeg har dog også set en side, hvor det ene banner, der var placeret til højre, rykkede med ned i takt med, at jeg scrollede ned ad siden. Så ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe det an.

Jeg er jo også lidt bange for, at der er for meget, der distraherer i forhold til indholdet på min side, som gerne skulle få folk til at vende tilbage igen og igen.

Mvh

Thomas

 

 

MobilTjek bliver banneret i højre side faktisk hvor det er, mens resten af siden scroller. Det gør at banneret ikke "hakker".

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

MobilTjek bliver banneret i højre side faktisk hvor det er, mens resten af siden scroller. Det gør at banneret ikke "hakker".

Hej Thomas

Hvis du laver det som Nikolaj beskrive ovenfor og sørger for at banneret er relevant i.f.t. dit indhold, så vil det fungere godt. Jo mere relevant jo bedre.

Men hvis banneret ikke linker direkte til et relevant produkt, så skal du passe på at det ikke tager fokus væk fra de relevante direkte links som du f.eks. har lagt ind i dit indhold. For direkte affiliatelinks giver alt andet lige en bedre konvertering end hvis folk klikker på et generelt banner.

Mvh. Ken

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Nicolaj Thomasen:

MobilTjek bliver banneret i højre side faktisk hvor det er, mens resten af siden scroller. Det gør at banneret ikke "hakker".

Hej Thomas

Hvis du laver det som Nikolaj beskrive ovenfor og sørger for at banneret er relevant i.f.t. dit indhold, så vil det fungere godt. Jo mere relevant jo bedre.

Men hvis banneret ikke linker direkte til et relevant produkt, så skal du passe på at det ikke tager fokus væk fra de relevante direkte links som du f.eks. har lagt ind i dit indhold. For direkte affiliatelinks giver alt andet lige en bedre konvertering end hvis folk klikker på et generelt banner.

Mvh. Ken

 

Hej Ken

Problematikken er lidt, at det første site, jeg skal lancere, bliver et rimeligt stort internationalt website (Soundspectre.com) med musikanmeldelser samt anmeldelser af musikrelaterede dvd'er og bøger, hvorfra der vil linkes til Amazon.com, Amazon.uk, Amazon.de og iTunes, men...det er jo forholdsvis beskedne beløb, der vil komme ud af disse salg, hvorfor jeg håber på at smide nogle kampagner på for eksempelvis Hi-Fi udstyr eller lignende, som jo vil give et langt større afkast pr. salg.

Derfor vil det nok med tiden blive en vurdering af, hvor min største indtjening kommer fra, kunne jeg forstille mig. Men lad os nu antage, at der er flest penge at hente fra selve bannerreklamerne, så kunne det måske være en god idé med et ekstra banner i højre side, altså 4 i det hele framfor "kun" 3? Jeg ved det ikke. Men det bliver spændende at afprøve.

Hvis jeg derudover kan få 1.000 personer om dagen til at købe lidt musik og tjener 1 kr. på hver, så vil sitet kunne indbringe mig 30.000 kr (-/+) om måneden bare på cd / downloads. Jeg aner ikke om det er realistisk, men jeg håber det. Skal jeg være helt ærlig, så har jeg større forhåbninger på længere sigt, men man ved jo aldrig. Der er jo mange, der stjæler musik med arme og ben i dag :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

"På MobilTjek bliver banneret i højre side faktisk hvor det er, mens resten af siden scroller. Det gør at banneret ikke "hakker".

 

Ja, det ser ud til at fungere fint, Nicolaj :-)

Har du haft det sådan fra starten af, eller har du tidligere haft et banner, der rykkede med, når man scrollede ned?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:
Hvis jeg derudover kan få 1.000 personer om dagen til at købe lidt musik og tjener 1 kr. på hver, så vil sitet kunne indbringe mig 30.000 kr (-/+) om måneden bare på cd / downloads. Jeg aner ikke om det er realistisk, men jeg håber det. Skal jeg være helt ærlig, så har jeg større forhåbninger på længere sigt, men man ved jo aldrig. Der er jo mange, der stjæler musik med arme og ben i dag :-)

Dbh

Thomas

Med hensyn til om det er realistisk eller ej, så afhænger det af din konverteringsrate. Hvis vi siger 5%, så skal du have 20.000 besøgende om dagen, før 1.000 personer køber musik og du tjener 30+ om måneden.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Det er interessant, BZR. Jeg havde et møde fornyelig med en ven af en ven, som arbejder hos Webgains, og han vurderede, at mit website i hvert fald ville kunne få 20.000 besøgende om dagen. Lidt sjovt :-)

Men mit mål er endnu flere besøgende med tiden. Jeg vil gøre alt i min magt for at få det promoveret på den ene og den anden måde, bl.a. ved at lave YouTube video'er med kortere anmeldelser end dem, jeg skriver på websitet - og så vil jeg naturligvis henvise til det :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)