Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 12 ud af 21 (207 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:

Jeg er ingen ekspert og jeg kan godt tage fejl. Hvad jeg hader er mennesker, som ser mig som en idiot (tak, Fashion Seller), når jeg har en anden holdning end dem. Dét er taberne.

Jeg har ik kaldt nogen en idiot... Det var vist mig der var det i tråden ifølge andre... Bare så det er helt på det rene...

Folk må mene og tro på det de vil, det er helt op til dem selv... Men man skal ik råbe ytringsfrihed og demokrati i en tråd, og så gå ind for magtanvendelse i en anden! Det er sku lidt selvmodsigende!

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:09
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Enhver støtte til islamismen fremkalder selvfølgelig en uhyggelig mavefornemmelse hos individer, for hvem frihedsværdierne er essentielle. Et hvert forsøg på, at omgå de indlysende kendsgerninger - at rettroende muslimer stod bag 9/11 - er selvfølgelig en indirekte støtte af islamismen og DERMED en manglende respekt, for de menneskeliv, der døde i selvsamme religions navn. Det skal altid være tilladt, at stille spørgsmålstegn her i livet og alt skal selvfølgelig undersøges. Men den unødvendige kamp for at sløre islamismens rolle i 9/11, er skadelig, og svarer til, at man under 2. verdens krig, forsøgte at benægte nazisternes jødehad og istedet f.eks. antog de allierede stod bag gaskamrene (ironisk nok er der netop en stor del af verdens muslimer, der deler dette ligeså rabiate synspunkt som jeres om 9/11) 

Om det fremkalder kvalme, at læse jeres islamistiske indlæg, eller det blot underbygger vores værdikamp i Afganistan og i vesten, imod hvor tids største trussel - islamismen og indvandringen af samme - er for så vidt ligegyldigt. Nazismen og islamismen (med deres ensartede indhold) er kvalmende, uhyggelig og bør bekæmpes (nazismen er for så vidt udryddet).

Men lad os nu blot antage at det var rumvæsner der fløj ind i WTC. Kan vi så begrave hele problemet? Nej - som nedenstående tal bla. viser. Muslimer støtter nemlig i høj grad terror aktioner mod vesten og mod jøder.

"73% of Palestinians support suicide attacks against the United States"

• "Osama bin Laden, however, is viewed favorably by large percentages in Pakistan (65%), Jordan (55%) and Morocco (45%)."
  • Suicide attacks against Israelis:

• In Turkey, 24% support
    • In Pakistan, 47% support
    • In Morocco, 74% support
    • In Jordan, 86% support
  • Suicide attacks against Westerners
    • In Turkey, 31% support
    • In Pakistan, 46% support
    • In Morocco, 66% support
    • In Jordan, 70% support"
  • Læs mere her: http://www.freerepublic.com/focus/f-bloggers/1783061/posts

Fra Pompano Beach, Florida, USA
    Tilmeldt 19. Apr 06
    Indlæg ialt: 3762
    Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:29
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Alei:
    Det er tilladt at springe over og ikke skrive noget, hvis man ikke har noget ordentligt at skrive.

Åh ja - og hvis "noget ordentligt" er at skrive, at USA stod bag 9/11, er det ikke en diskussion for mig. Det har du ret i. I'm out!

Fra København N
    Tilmeldt 3. Mar 08
    Indlæg ialt: 1611
    Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:13
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja konspirationsteorier er ganske interessante ud fra et psykologisk perspektiv, og hvad der får folk til at tro på det.

Når vi snakker 9/11 er der flere teorier (hvilket jo også er med til at understrege at dette er folks frie fantasi da de ikke har fakta i orden så de kan enes om den "rigtige"):

1. WTC blev smadret af en kontrolleret eksplosion.

2. Der var slet ingen fly der ramte WTC, men det var misiler fra det Amerikanske militær.

3. UAF 93 som styrtede ned i Pennsylvania blev ramt af et misil.

4. WTC #4 blev ramt af en kontrolleret eksplosion.

5. Flyene var fjernstyrede.

7. Inside handel med værdipapirer fra UA og AA er tegn på forhåndsviden.

8.Fire tusinde jøder dukkede ikke op på arbejde i WTC.

9. Al-Qaida havde intet med 9/11 at gøre.

Mange af disse er jo selvmodsigende. Og nogle konspirationsteoretikere afviser blankt de andre konspirationsteoretikeres forklaringer.

Og hvad Zeitgeist angår så...well... hvordan kan man overhovedet tage den film seriøst. Helt ærligt? Astro-teologi? Læs evt her:

Astro-teologi og Zeitgeist

Zeit-geist

Derudover er jeg godt klar over at man aldrig kan overbevise en konspirationsteoretikker - deres version er bare SÅ meget mere spændende end virkeligheden.

Så selv om Al Qaida indrømmer at de stod bag - kan selv det jo forklares med de mest usandsynlige sammensværgelser.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København N
    Tilmeldt 3. Mar 08
    Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:23

Thomas Rosenstand:

Alei:
    Det er tilladt at springe over og ikke skrive noget, hvis man ikke har noget ordentligt at skrive.

Åh ja - og hvis "noget ordentligt" er at skrive, at USA stod bag 9/11, er det ikke en diskussion for mig. Det har du ret i. I'm out!

Ja enig. Og jeg har ingen forhåbninger om at man kan overbevise folk. Hvis de tror på at Htiler ikke dræbte jøder, at vi ikke har været på månen, at Bush stod bag 9/11, af Fogh i virkeligheden er en robot osv., ja så fred være med det. Jeg forbløffes dog hver gang, og finder de psykologiske mekanismer bag lidt interessante. Anyway, må tilbage til arbejdet...

Fra København N
    Tilmeldt 3. Mar 08
    Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:34

Fashion-Seller:

Boysen:

Du ved mere end sagen end jeg åbenbart gør, jeg prøvede på en venlig måde at forklarer dig hvor det flyttes. Det var det eneste.

Se det er måske der problemet ofte ligger... Folk prøver at forklare noget, som de egentlig ik har sat sig helt ind i... Og så prøver de at få andre til at fremstå som idioter...

Boysen:

Det siger så alt om niveauet, jeg tror jeg trækker mig pænt tilbage igen

Og den bemærkning fortæller vel alt! Se evt på konstruktionen af WTC, og du vil vide, at et fly ALDRIG vil få bygningen til at styrte sammen! Og skulle det i yderste tilfælde ske, så ville det aldrig ske, som på den måde, og i det tempo, som 09.11...
    Igen det er basal fysisk viden, som alle burde vide fra fysiktimerne i skolen, hvis de altså fulgte med!

Det er simpelt hen bare ikke rigtigt. Det er decideret usandt. Oplys mig om hvilken basal fysik du her hentyder til? Der er INTETN der tyder på at det er en eksplosion.

Fra København N
    Tilmeldt 3. Mar 08
    Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:41

Fashion-Seller:

Casper, IOOS Internet:

Fahsion, i det omtalte link:

Men der er til dato ingen steder set eneste billede af flyets vragdele så som sorte bokse, hale, næse, vinger, hjul, sæder eller bagage, passagerer, blod hverken indeni eller udenfor Pentagon. Man har fotografier der viser noget der kunne minde om en motor, men som på ingen måde kan stamme fra en Boeing 757 på grund af dens størrelse.

Det er sandsynligvis billeder af APU'en på flyet, det passer meget godt - jeg er faktisk 99% sikker. Jeg arbejder med fly til daglig.

Har ik læst linket, men henviste blot til billedet...

Men fair nok, at du er 99% sikker... Boeing har bare officielt sagt, at de vragdele osv ik stammer fra deres fly... Så hvordan kan en Boeing flyve ind i Pentagon, og der kommer vragdele fra en anden producent eller anden flytype? Ja jeg spørger bare ;D

Anyway jeg er ude, tror jeg er nok IDIOT for idag i fleres øjne...

Så de lokale brandmænd og politi er del af en sammensværgelse? Der er masser af beviser på at det er Boeings fly, se evt:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

Fra Uldum
    Tilmeldt 2. Aug 06
    Indlæg ialt: 574
    Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 10:48

Jacob Rohde:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

Flot undersøgelse må man sige, hvis det er lavet af en mand med sin computer.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
    Tilmeldt 13. Feb 10
    Indlæg ialt: 3636
    Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:26

Det er sjovt som denne tråd har ændret sig fra spørgsmålet om vores engagement i Afghanistand, til forskellige konspirationer som man kan vælge at være enige eller uenige i. Men der er ikke meget tvivl om, at det stadig kan vække stærke følelser 9 år senere.

NicVil:
    Enhver støtte til islamismen fremkalder selvfølgelig en uhyggelig mavefornemmelse hos individer, for hvem frihedsværdierne er essentielle.

Der er et par punkter her, som jeg ikke deler din opfattelse af. Hvorfor Islamister, og ikke ekstremister? Ved at læse dit indlæg igennem, er man selvfølgelig ikke i tvivl om dit syn på islam, men for saglighedens skyld ville ekstremister passe bedre. Uden at jeg har læst alt hvad der måtte være af undersøgelser, er det ikke mit indtryk at alle, eller tilnærmelsesvis alle, muslimer er teorister.

Og vores frihedsværdier vi så tilsyneladende kæmper for på fremmed jord, klinger i mine øjne noget hult når man samtidig kigger på den daglige indskrænkelse af vores personlige frihed der finder sted i Danmark, med diverse antiterrorlove. Og dette er jo kun begyndelsen på et skred, som jeg ikke bryder mig om. Så sent som i forgårs var der i BT en artikel om Christa der gerne ville købe kjoler i Pakistan, men det gør man selvfølgelig ikke ustraffet i et land hvor frihedsværdierne er essentielle. Der er helt sikkert en del flere historier af samme karakter, og en hel del der er endnu værre (her vil jeg også pege på volsmosesagen som det mest foragtelige jeg er stødt på for nyligt), og en del man ikke hører om. Men i og med at overvågningen og indsamlingen af data på os alle sammen bliver vildere og vildere, kan man spørge sig selv, om frihedsværdierne virkelig er essentielle for os? For mig er de, men jeg kan godt mærke at jeg gradvist abliver nød til at give køb på dem, hvis jeg fortsat vil bo i Danmark.

NicVil:
    Om det fremkalder kvalme, at læse jeres islamistiske indlæg, eller det blot underbygger vores værdikamp i Afganistan og i vesten, imod hvor tids største trussel - islamismen og indvandringen af samme - er for så vidt ligegyldigt.

Jeg har ikke læst nogen "islamistiske indlæg" i denne tråd, men måske forstår jeg bare ikke hvad det er. Og at "indvandringen af islamismen" er vor tids største trussel, vil jeg gå så langt som til at kalde noget værre vås, som næsten kun Jesper Langballe kunne finde på at udtale. Men jeg kan forstå at vi ikke deler opfattelse af de muligheder der også kan ligge i et multikulturelt samfund, som vi bare bliver nød til at acceptere at vi lever i. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvorfor du mener at "indvandringen af Islamismen" skulle være vores største trussel, men i forvejen er denne tråd ved at være så afsporet og fuld af følelser, at vi nok hellere må gemme det til en anden gang :o)

Og jeg er nu lidt overrasket over at vi tilsyneladende er i Afghanistan pga. en værdikamp. Men som nævnt har jeg aldrig helt forstået den egentlige grund, jeg håber da bare ikke det er tilfældet. For hvem er vi, til at fortælle andre hvilke værdier de skal have?

Man må da ikke håber at kineserne, koreanerner og hvad der ellers måtte være tilbage af kommunististe regimer, får samme ide. For så er det da ude med os. Og hvorfor fører vi ikke værdi kamp i disse lande?

NicVil:

Men lad os nu blot antage at det var rumvæsner der fløj ind i WTC. Kan vi så begrave hele problemet? Nej - som nedenstående tal bla. viser. Muslimer støtter nemlig i høj grad terror aktioner mod vesten og mod jøder.

"73% of Palestinians support suicide attacks against the United States"

Jeg støtter ikke selvmordsangreb af nogen art, men jeg kan sagtens sætte mig ind i Palestinensernes vrede mod USA, der af grunde der er mig ubegribelige, accepterer og tillader at Israelerne opfører sig på en måde, så man kun kan være forbavset over deres historieske baggrund. Israelerne af alle mennesker, burde være et folkefærd der accepterer sameksistens på tværs af kulturer.

Jeg støtter det som nævnt ikke, men jeg tror man skal prøve at leve som palæstinenser i Gaza, for at få en forståelse for tankegangen. Om 73 % så er retvisende, kan jeg dog alligevel stille mig undrende over.

Resten af den undersøgelser er - undskyld udtrykket - lige til at lukke op og skide i. Den er baseret på gennemsnitligt 863 personer pr. land, i 44 lande. Altså i alt 38.000 mennesker. Hvis man vælger at tro at dette er retvisende, så er det sandsynligvis fordi man ønsker at det skal være retvisende. Det kan også bedre understøtte tanken om det store islamistiske spøgelse...

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aalborg
    Tilmeldt 21. Feb 07
    Indlæg ialt: 457
    Skrevet kl. 11:52
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

til Alei

jamen  du  har  helt  ret i  (at det ikke er ironi; desværre)  at  mit  ønske scenarie  til  at  blive  fri  for  bekymringer  hidrørende fra det   areal   der  render rundt  og kalder  sig Afghanistan  --   men som ikke  ejer  skyggen  af  de karakteristika,  som et  område, der  vil  kalde sig et  fuldgyldigt land  optaget  i  verdenssamfundet  og  levende  i nogenlunde  fordragelighed  med  os  andre  -  skal  og  bør  have.  Jeg tænker  her  på  en  regering  som  kan siges  at  have  fuld  kontrol  med  det  foregår i  landet etc. Og som ikke  afleder aggressioner a la  9/11, som Osama Bin Ladens NK  jo  har vedkendt  sig  opdraget  til.

Så  jeg  ville  ikke  græde  tårer  overhovedet  - om  der  skulle  vederfares  det  landområde  en  gigantisk  naturkatastrofe  af  et gigantisk  jordskælv,  hvor  en  forkastning  i  jordskorpen  fik  området  til  pist  at  forsvinde ud i  den  blå  -   hold  da helt  kæft , hvor  ville  vi  blive  mange  problemer  kvit  med  sådant et  Thors Hammer slag  i  bolledejen.  Men det sker  jo ikke -  Så derfor  er  Koalitionen  på  en  rigtig  lor.. opgave  med et  forsøg  på  at  cleane  området.

Og  det  er jo  ikke  et  nyt  problem  det  her.   Briterne  havde  jo  også problemer  med  at  holde  styr  på skidtet  derude  for  langt  over  hundrede  år  siden.

Skulle  dette  ske  -  så  kan een og anden mulah jo så sætte sig hen og spekulere  på  om  ofrene  kan  defineres  ind som  ofre  nok  til at  blive  matyrer  og komme  i himlen  -  håber  at  der  er  jomfruer  nok til  at  de  kan  få  72  hver    som  der står skrevet  på  en  linie  et eller andet sted  i Koranen   Fred  være  med  dem

Side 12 ud af 21 (207 indlæg)