Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for de rosende ord og ja kan kun give dig ret i at mange glemmer de objektive vurderinger/meninger. Vil dog tilføje at mine holdninger ikke er frembragt pga jeg beskæftiger mig med mlm men mere udfra forretningsmæssige erfaringer gennem tiden.

Endnu engang tak Wink

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:00

jewa42:

Hej Allan

Jeg forstår godt din sammenligning men den holder ikke helt. Fodfolket i A/S, ApS eller andre traditionelle virksomheder har jo ingen forpligtelser/ansvar overfor virksomhedens drift/over/underskud.

Jeg er delvist enig - men jeg mener dog, at fodfolket i høj grad har forpligtelser overfor virksomhedens over/underskud. Årsagen til, at de er blevet ansat er vel netop for at tage del i, at virksomheden får overskud.

Altså - hvis det går dårligt for en virksomhed, så bliver fodfolket jo bedt om at knokle hårdere - til den samme løn vel at mærke. Hvis de lykkes - så får de stadig den samme løn - mens aktionærerne "collecter."

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:02

Den dag der udbetales fast løn til MLM-sælgere kan du overveje sammenligningen. Indtil da er sammenligningen helt ude i hampen. Fast løn, 3 måneders opsigelse og mulighed for dagpenge ER altså en væsentlig forskel!

Iøvrigt har jeg flere medarbejdere som jeg giver en meget højere løn end mig selv. Det samme gælder mange andre virksomheder. Indenfor det offentlige får f.eks. kommunalchefer over det dobbelt af hvad man giver deres chef - borgmesteren, eller dennes "chef", statsministeren.

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 15:29

Hej Allan

Om virksomheden giver overskud eller ej ligger ikke hos de ansatte men virksomhedens ledelsens evner til at sælge produkterne til den rigtige pris på dette rette tidspunkt. Besparelser i virksomheden bliver jo indledt pga enten ledelsens manglende evne til at få overskud eller som vi har nu økonomisk ressision. De ansatte i traditionelle virksomheder får fast løn, sygedagpenge, opsigelsesfrister mv hvilket jo ikke sker i mlm da der er man selvstændig og ikke fodfolk. Sammenligningen kan kun ske hvis faktorene er ens.

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:11

@ Mikkel /  Brian:

Jeg tror I misforstår mig.

Jeg sammenligner ikke det at være MLM-forhandler med at være ansat i en virksomhed.

Det jeg prøver at forholde mig til, er den INDVENDING man ofte får fra MLM-skeptikere - at det vil man ikke rode med, fordi systemet er bygget op som en pyramide, hvor dem i toppen tjener mere end dem i bunden.

Det er selve den indvending jeg mener ikke er holdbar, da det jo forholder sig sådan i stort set alle virksomheder - med undtagelse af de få eksempler, som bl.a. Mikkel nævner.

(et klassisk organisationsdiagram er jo også pyramideformet) Wink

Så det er jo ikke pyramide-opbygningen der er folks REELLE indvending.

Jeg ved udmærket godt, hvorfor den indvending bliver smidt på bordet - men så skal vi til at tale argumentations-teknik og vaneholdninger, og om, hvordan hjernen forsøger at drage logiske konklusioner på de vaneholdninger man ubevidst har dannet sig - men det er en HELT anden snak, som godt nok er mega spændende - men jeg havde bare håbet, at det kunne gøres lidt mere enkelt.

F.eks. ved at sammenligne en MLM-forretning med et A/S - men jeg kan godt høre på jer, at den sti skal jeg nok ikke gå ned ad, i forhold til mulige prospects. Wink

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 19:17

Hej Allan

Ja hjernens muligheder samt forståelser på angivne punkter er spændende. Grunden jeg ligger for dage til IKKE at anvende dit eksempel er som du selv nævner argumentations-teknik samt fakta er at en af det såkaldte prospects kunne være en leder fra et A/S og de vil uden tvivl skyde den i sænk med det samme, sååå ingen grund til at anvende noget folk alligevel ikke vil sammenligne men kun bruge som mod argumentation som vi lige har været vidne til.

Tak for debatten Wink

Brian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Allan, det er simpelt hen noget vrøvl at se bort fra et så vigtigt element som løn, job-goder, jobsikkerhed, dagpenge osv.

Almindelige virksomheder er på ingen måde opbygget som MLM. Det er simpelt hen en gang fordrukken sludder.

Det er blot endnu et godt eksempel på, at MLM-folk bruger al dere tid på at bortforklare hvad det er de laver i stedet for at stå ved det. Svagt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:36

Jøsses dog Mikkel! Tak for den svada! Surprise

Jeg har jo netop lige sagt at jeg IKKE taler om opbygningen af virksomhederne. 

Jeg taler om, at det er en vag indvending, at MLM skulle være noget slemt - fordi dem i toppen tjener mere end dem i bunden.

Selvom I ikke er enige - så synes jeg den indvending svarer til, at jeg ikke vil handle i Matas - fordi dem der ekspederer mig får mindre i løn end ejeren af butikken.

Det jeg egentlig efterlyser er et godt argument til at få fejet den (vane)holdning af bordet - så man kan få en seriøs dialog. Hvis folk synes produkterne stinker - eller konceptet stinker, fordi der er for meget arbejde i opstartsfasen - så er det reelle indvendinger. Men den førnævnte indvending er ikke holdbar - man hører den bare tit. 

Just my 50 cent! Wink

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:39

Mikkel deMib Svendsen:

Det er blot endnu et godt eksempel på, at MLM-folk bruger al dere tid på at bortforklare hvad det er de laver i stedet for at stå ved det. Svagt.

Sådan et svar vil jeg ikke lade stå alene. Alle skal selvfølgelig have lov til at have sine holdninger, men MLM har intet med pyramide at gøre. Jeg forsøger ikke at bortforklare noget som helst! Men jeg bliver sgu træt af at man bliver sat i bås som helhed. Fint nok du ikke kan lide MLM, det er dit valg.

Jeg ved ikke om i snakker forbi hinanden eller om du rent faktisk mener at MLM er pyramidespil. Men det kan du måske lige svare på.

Og lige for at få en ting på det rene, jeg tror ikke der er nogen der mener traditionelle virksomheder er bygget op som MLM. Men der er mere pyramide form over Microsoft end der er i en MLM iværksætters forretning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:52

Martin Slot:

Alle skal selvfølgelig have lov til at have sine holdninger, men MLM har intet med pyramide at gøre.

Der er jeg til gengæld lidt uenig. Jeg mener netop, at MLM er kendetegnet ved en pyramide-struktur. Og det er der absolut ikke noget galt i.

Problemet er, at folk automatisk er negativt indstillet overfor selve ordet: Pyramide - af den simple årsag, at de fleste udelukkende har hørt om det i negativ forstand - i forbindelse med ulovlige pyramidespil og MLM-forretninger som har forsøgt at ligne legitime MLM firmaer, men som i sidste ende bare var ulovlige pyramide SPIL!

Det er også årsagen til, at jeg nævner vaneholdninger. De fleste har lært, at hvis man hører ordet pyramide i forbindelse med forretning - så skal man passe på. Men den holdning er baseret på SPIL. Det glemmer folk bare i farten.

Men hvis nu aviserne også skrev om de legitime MLM forretninger hvor mange faktisk tjener en god sideskilling og enkelte lever af det 100% så ville folks holdning også være mindre skeptisk. Problemet er bare - at de historier kommer aldrig i aviserne - for det sælger ikke aviser. 

Folk vil forarges - det sælger aviser! Wink

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)