Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP TIL SAG, DER ER TABT

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er sådan at sagens parter var dig og din revisor, og ikke dig og advokatkontoret så forstår jeg ikke fremgangsmåden, - og jeg synes du skal klage over advokaten. Det har så ikke noget med dommen at gøre.

Advokaten kan nu bringe sagen i fogedretten, og her medbringer du bevis for at beløbet er indbetalt som du har anført og som det fremgår af domsudskriftet, og så tager du det videre forløb herfra.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 11:32

Anders Hyldig:

Kaffe & Co:

Pythonrap:
Jeg overvejrer om jeg skal sætte navn på de firmaer, jeg efterhånden har haft dårlige erfaringer med. Så kan alle andre AMINOER i mit postnr. undgå samme udgifter, ærgelser, frustationer og alt det andet jeg har været ude for.

uh det vil jeg nok ikke gøre - det er mod Aminos regler og indlægget vil højst sandsynligt blive slettet

/Søren

Det er korrekt, at Amino's supportere her specelt på det seneste har vist, at de ikke holder sig tilbage, når det kommer til at slette tråde, der skaber store konflikter, splid og søgsmål. Men at det decideret skulle være imod Amino's regler, at udtale sig kritisk/dårligt om en anden dansk virksomhed, for at advare andre Amino'er i fremtiden fra at blive snydt, det ved jeg nu ikke. Og nu er Amino's brugerbetingelser/retningslinier jo så godt gemt væk, at jeg heller ikke har haft mulighed for at undersøge det selv.

Hej Anders

Jeg skrev jo også kun, jeg tænkte på det.

Jeg tror nu nok, at hvis du har været udsat for det jeg har, ville du have samme tanke. Men som et gammelt ord siger: Man bliver sjældent rig af skade, men klogere.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:40

Sagens parter var mig og revisor/bogholder. Ja, jeg klager.

Der er fogedretsmøde i slutningen af august. Jeg medbringer naturligvis alle dokumenter i kopi.

Der er noget uldent i sagen. Da jeg telefaxede kvitteringerne, sendte jeg en email om tilbagekaldelse af mødet i fogedretten. Svaret var, at mødet ville blive tilbagekaldt ved mødtagelse af dokumentation. Men det hele tog en anden drejning.

Men tak til alle for gode råd.

Jeg kan lige give en tilbagemelding, når/hvis mødet afholdes. Det gælder naturligvis også tilbagekaldelse.

God søndag til alle

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 13:55

Pythonrap:

Hej Anders

Jeg skrev jo også kun, jeg tænkte på det.

Jeg tror nu nok, at hvis du har været udsat for det jeg har, ville du have samme tanke. Men som et gammelt ord siger: Man bliver sjældent rig af skade, men klogere.

Jeg ved ikke hvordan du tolker mit indlæg - men det var ikke rettet mod dig, men personen der citerede dig efterfølgende. Jeg har fuld forståelse for, at du kunne have lyst til at hænge en virksomhed ud, såfremt du har nogle aktuelle beviser. Det ville jeg også selv gøre, hvis jeg stod i samme situation - Amino's regler eller ej.

@Kaffe & Co: Ja, du har helt ret. Måtte se mig lettere chokket over at det var rigtigt, da jeg læste retningslinierne. Jeg har stor respekt for Thorborg og ser ham som en kæmpe inspiration, og kan også godt følge ham I, at det er kritisk, når man begynder at modtage søgsmål på sådanne tråde på Amino, som har til formål at postulere en masse om en virksomhed. Men konsekvensen af hvad der er kommet ud af dette, bryder jeg mig ikke just om. Mange andre forums tillader denne form for evaluering/kritik af danske virksomheder, så hvorfor Amino ikke skulle kunne klare det i længden, kan jeg ikke se. Som jeg ser det består de pågældende søgsmål for det første af en masse tomme ord - ydermere af et yderst tyndt grundlag, som jeg har svært ved at se, skulle kunne holde ret langt i retten. Men så længe det kun er et fåtal, der har samme holdning som mig, vil der forståeligt nok ikke blive rykket meget ved dette foreløbelig.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:46

Anders Hyldig:

@Kaffe & Co: Ja, du har helt ret. Måtte se mig lettere chokket over at det var rigtigt, da jeg læste retningslinierne. Jeg har stor respekt for Thorborg og ser ham som en kæmpe inspiration, og kan også godt følge ham I, at det er kritisk, når man begynder at modtage søgsmål på sådanne tråde på Amino, som har til formål at postulere en masse om en virksomhed. Men konsekvensen af hvad der er kommet ud af dette, bryder jeg mig ikke just om. Mange andre forums tillader denne form for evaluering/kritik af danske virksomheder, så hvorfor Amino ikke skulle kunne klare det i længden, kan jeg ikke se. Som jeg ser det består de pågældende søgsmål for det første af en masse tomme ord - ydermere af et yderst tyndt grundlag, som jeg har svært ved at se, skulle kunne holde ret langt i retten. Men så længe det kun er et fåtal, der har samme holdning som mig, vil der forståeligt nok ikke blive rykket meget ved dette foreløbelig.

Anders, læs denne tråd

Dbh Martin

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:22

Martin Thorborg:

Anders, læs denne tråd

Dbh Martin

Min forhindring er nok, at jeg har svært ved at sætte mig ind i hvor store konsekvenser, det kan have for både Amino og den enkelte bruger, der starter sådan et oplæg. Men jeg blev da hvert fald lidt klogere efter at have læst hele den refererede tråd. I en ideel verden, ville det være optimalt hvis man kunne ytre sig kritisk og sagligt om en anden virksomhed på Amino, men på bekostning af selve Amino's eksistens kan jeg nu godt lægge min lettere utilfredshed til side, og se på de positive ting i stedet.  

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 10:18

Hvis det er sådan at sagens parter var dig og din revisor, og ikke dig og advokatkontoret så forstår jeg ikke fremgangsmåden, - og jeg synes du skal klage over advokaten. Det har så ikke noget med dommen at gøre.

Advokaten kan nu bringe sagen i Fogedretten, og her medbringer du bevis for at beløbet er indbetalt som du har anført og som det fremgår af domsudskriftet, og så tager du det videre forløb herfra.

MS 5

Tak for dine svar og din hjælp.
Jeg prøvede een sidste gang idag, at forklare advokatfirmaet at beløbet er betalt flettet sammen med dine guldkorn. Dette hjalp ikke. Man fastholdt mødet i fogedretten, samt at opkræve beløbet een gang til. Der var dog een ting, der lige bed sig fast i mig: "Jamen, sagsøger har et mellemværende med det offentlige, derfor skulle indbetalingen ske hertil, så vi kunne afregne!!".

Derefter troppede jeg op i Retten og forelagde alle dokumenter. Der skulle lige konsulteres med en jurist.
Efter ca. 20 min. kom sekretæren tilbage og fortalte at juristen i Retten havde haft kontakt til advokatfirmaet og fortalte, at det nok ville være smartest at tilbagekalde mødet i Fogedretten, da der jo er fuld dokumentation for indbetaling er sket fyldest. Jeg vil indenfor kort tid modtage det på skrift fra Retten.

Jeg sagde i Retten, at jeg påtænkte at klage over advokatfirmaet. Her blev nikket anerkendende til dette.
For som jeg sagde: "Advokaten og juristen i Retten har læst i de samme bøger, måske kun noget af vejen".

Så atter tak til dig MS 5. Nu kan jeg bruge min tid på min forretning, istedet for at bruge tid på noget, der er afsluttet.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:32

Det lød også som om at advokaten havde egne kartofler at hyppe, og derfor mener jeg fortsat at du skal udfylde klageskemaet hos advokatnævnet. Advokaten burde have vidst bedre, og nu har vedkommende spildt såvel din som Rettens tid.

En advokat, har jo eneretten til at udføre visse juridiske arbejder, mod til gengæld at forpligtige sig til at overholde hvad der kaldes god advokatskik. Unødvendige skridt, som denne fogedsag er ikke god advokatskik.

Send klageskemaet, det tager kun 5 min. som de siger i Fakta, - og så vil jeg ønske dig al mulig held og lykke i dine fremtidige forretninger.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:53

Det lød også som om at advokaten havde egne kartofler at hyppe, og derfor mener jeg fortsat at du skal udfylde klageskemaet hos advokatnævnet. Advokaten burde have vidst bedre, og nu har vedkommende spildt såvel din som Rettens tid.

En advokat, har jo eneretten til at udføre visse juridiske arbejder, mod til gengæld at forpligtige sig til at overholde hvad der kaldes god advokatskik. Unødvendige skridt, som denne fogedsag er ikke god advokatskik.

Send klageskemaet, det tager kun 5 min. som de siger i Fakta, - og så vil jeg ønske dig al mulig held og lykke i dine fremtidige forretninger.

Så er der kommet en tilbagekaldelse fra Retten. Efter anmodning fra advokaten. Tak for hjælpen igen. Papirer og bilag er afsendt til ankenævnet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9730
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:06

MS5:
skal du kontakte advokatnævnet og indgive en klage over vedkommende.

Min erfaring med Advokatnævnet er ikke særlig god - særligt ikke hvis det er noget der har med Internet at gøre. I den sidste sag jeg sendte til dem afgjorde Advokatnævnet således, at en advokat GODT må sende spam emails ud, hvis blot advokaten efterfølgende sender en spam-email mere, hvori han trækker den første spam-email tilbage. Det svarer vel lidt til at man gerne må voltage kvinder, hvis man bare tørrer op efter sig - eller sagt på dansk: Det er noget forbandet vrøvl de kommer med. Man kan simpeltyhen ikke trække en email tilbage - ligeså lidt som man kan u-gøre en anden ulovlig handling.

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)