Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP TIL SAG, DER ER TABT

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu er det jo ferietid og weekend. Så der er ikke taget kontakt dertil endnu. Derfor har jeg sendt denne tråd i luften her på Amino.

Men jeg tager hele sagen med i Væksthuset.

Her er det tilladt, at nævne navne og advare mod de rådgivere jeg har haft.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 09:03

Pythonrap:

Hej BruunMedia

Tak for dit svar.

Da jeg modtog stævningen måtte jeg jo undersøge:

1. Beløbet er modtaget på sagsøgers konto dagen efter jeg overførte dem. Har talt med sagsøgers bank. ( Har naturligvis navnet på vedkommende)

2. Jeg meddelte advokatkontoret, at alle tilløbende omkostninger, efter overførsel, ikke vedkommer mig.

Dette betyder, at sagsøger ikke har meddelt sin advokat, at beløb er modtaget og prøver at få dem igen.

Jeg overvejrer om jeg skal sætte navn på de firmaer, jeg efterhånden har haft dårlige erfaringer med. Så kan alle andre AMINOER i mit postnr. undgå samme udgifter, ærgelser, frustationer og alt det andet jeg har været ude for.

Hej

Man må som udgangsåunkt ikke have lov til at hænge firmaer ud i offentligheden dette gælder alle medier som læses af mange  mennesker Er det ikke korrekt forstået?.

Web-siden

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:55

Hej.

Såfremt advokaten under sagsforløbet har skrevet til Jer om at I kun kan betale med frigørende virkning til advokatkontoret har i et problem. Så er der ingen kære mor, i må betale endnu engang til advokaten.

Hvis modparten er reel kan i sikkert få denne til at indbetale pengene til advokatkontoret. At advokat kontoret vil have pengene indbetalt til dem, skyldes formodentlig at de ønsker at fratrække deres honorar inden restbeløbet videre sendes til Jeres modpart/deres klient. Det er naturligt hvis de er usikre på om deres klient vil/kan betale deres honorar. med andre ord det er en helt normal sikrings akt fra advokater.

I har til gengæld krav på at få pengene retur fra Jeres modpart. Men det er en ringe trøst hvis han ikke frivilligt vil returnere pengene.

Held og lykke med sagen

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:05

@Anders Hyldig: Jeg går ud fra at andre har henvist til Aminos retningslinier :-)

Pythonrap:

Ja, nu er det jo ferietid og weekend. Så der er ikke taget kontakt dertil endnu. Derfor har jeg sendt denne tråd i luften her på Amino.

Men jeg tager hele sagen med i Væksthuset.

Her er det tilladt, at nævne navne og advare mod de rådgivere jeg har haft.

Jaaa det kan man vel godt gøre hvis man er til den slags - sådan som jeg læser dit indlæg så har du fået en dommers ord for at i skylder pengene til den pågældende virksomhed og så er der jo ikke så meget mere at komme efter.

Det kan det godt være at jeg spørger lidt dumt, men vil det ikke sætte dig i et umådeligt dårligt lys ved at begyndte at 'advare' mod en virksomhed som faktisk har fået en dommers ord på at det er dem der har ret og dig dig har uret? For mig vil det fremstille dig på uheldigvis uanset hvor du vil forsøge at fremsætte din advarsel.

Du har fået betalt dommes udfald - kontakt advokaten/fordringshaver og få afklaret hvortil pengene er betalt så er den sag ude af verden.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:10

Hvis du har været i retten og fået dom for at skulle betale xx kr. til sagsøger, og så beviseligt har betalt pengene til sagsøger, - så kan advokaten ikke gøre som det udlægges her.

Det er ikke advokaten der er part i sagen, han repræsenterer en part. Dommen er derfor mellem sagens øvrige parter, nemlig sagsøger og sagsøgte.

Jeg kan ikke forstå at advokaten skulle have indgivet stævning imod dig hvis han har modtaget dokumentation fra dig om at betalingen er sket, men er det tilfældet skal du kontakte advokatnævnet og indgive en klage over vedkommende. Du kan også læse lidt om klageadgangen hos advokatsamfundet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 10:31

Hej Anders

Tak for dit svar.

Det er først nu, hvor jeg har sendt dokumentation om indbetalingen, at der fremsendes en kopi af det der kaldes domsrykker. I domsafsigelsen står: "Beløb xx skal inden 14 dage indbetaltes til sagsøgeren". Her står intet om, at det skal omkring advokaten.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 10:41

Hej MS5

Ja, jeg har været i retten og fået dom om at skal indbetale. I afgørelsen står:

THI KENDES FOR RET:

"Sagsøgte xx skal inden 14 dage til sagsøgeren yy betale zz kr  og sagsomkostninger".

Her står intet om, at advokaten skulle modtage indbetalingen. Indbetaling skete inden 14 dage efter dommen til sagsøgerens konto, som står ovenfor. Først nu, næsten 2 måneder efter, efter en ny stævning i sagen, denne gang fra adcokaten, fremsendes et kopi af domsrykker. Herpå fremgår, at beløbet skal indbetales til advokaten.

Dokumentation er først fremsendt efter jeg modtog stævningen.

Jeg mener, at jeg har handlet i god tro:

1 Beløbet er overført indenfor tidsrammen

2 Beløbet er modtaget dagen efter overførsel. Dokumenteret telefonisk af pengeinstitut.

Johnny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:49

Hej.

Jeg kan godt forstå din frustration og at du har kunnet komme til at betale direkte til modparten.

Men såfremt advokaten tidligere i sagsforløbet har meddelt dig at du kun kan betale med frigørende virkning til hans kontor, så er det gældende.

Dommerfuldmægtigen der skriver til dig om dommens udfald på rettens vegne, kan jo ikke og skal ikke kontrollere om hvortil du er adviseret med hensyn til din betaling. Dommerfuldmægtigen skal blot meddele dig dommens resultat og dermed at du skal betale modparten.

Nu ved jeg ikke om du har haft advokat på, for i så fald burdu have betalt via din advokat, som så havde sørget for at pengene var sendt til rette sted. Du kunne også have rettet henvendelse til modpartens advokat og spurgt denne hvortil pengene med frigørende virkning kan sendes!

Men sådan er det at kikke i bakspejlet eller som Kurt Thorsen sagde i bagklogskabens klare lys.

Men prøv at tage kontakt til modpartens advokat og forklar dem din situation, mon så ikke de kan få modparten til at sende pengene til dem.

modparten har jo ikke ret til at beholde pengene/bruge dem, såfremt de retmæssigt skulle tilgå en anden part om det så er advokaten eller et factoring selskab.

Da der r tale om et regnskabsfirma, burde de vide det, og handle derefter, dvs. videresende pengene til advokaten.  Men der er selvfølgelig også brodne kar i den branche. Lad os håbe der ikke er tale om det!

God søndag

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:58

Er man ikke tilstede i retten får man en udeblivelsesdom. Den bliver man normalt ikke selv informeret om, og så kan advokaten sende en domsrykker.

Hvis man ikke betaler, kan advokaten med dommen gå i fogedretten og kræve pengene betalt.  

Advokaten har ikke krav på noget. Han repræsenterer din modpart.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 11:08

Jeg var tilstede og bad om udskrift af dommen, da jeg overvejrede at anke.

Derfor kan der ikke være tale om en udeblivelsesdom?

Efter stævningen blev leveret og jeg fremsendte kopier af kvitteringer til advokat sekretæren, modtog jeg en skrivelse med pasus:

".... jf domsrykker af xx maj 2010, der for god ordens skyld vedlægges i kopi".  Denne domsrykker har jeg aldrig modtaget.

Men tak for dine svar. Jeg kontakter advokatankenævnet straks imorgen.

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)