Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis levering - hvad gør du ?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om jeg egentlig er lidt modstander af gratis levering, forsøger jeg mig med en pakke som denne:

http://www.sliknet.dk/shop/chokolade-blanding-414p.html

efter at have talt med en lang række kunder, er der forholdsvis mange som "nægter" at betale fragt. ( også selvom de fortsat sparer en god del ifht. deres nuværende leverandør).

Kunden har vel "altid" ret, så jeg tilpasser mig efterspørgslen.

Har du nogle erfaringer på dine varer ?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:18

Jeg tilbyder gratis fragt på ordrer over et vist beløb - det er et forsøg på adfærdsregulering, da jeg har en "mindste ordrestørrelse" hos min leverandør. Og i perioder med svigtende omsætning er det ærgerligt at få en ordre, der ikke opfylder leverandørens krav, hvis man ikke lige har lyst til at købe til lager...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19

Jesper Laugesen:
efter at have talt med en lang række kunder, er der forholdsvis mange som "nægter" at betale fragt

Kunde kommer jo alligevel i sidste end til at betale for fragten. Spørgsmålet er om han vil den synlige udgift eller som en del af varens pris.

I et par e-shops som jeg sparre lidt med har spørgsmålet om fragtomkostningerne også været til diskussion. Hos "os" virkede det bedst med fragtfri - og omkostningen lagt på varen.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 14:25

Hej Jesper.

Fragt på varer kan være en fin indtjeningskilde, men det kan fri fragt faktisk også. I dette tilfælde, drejer det sig om fri fragt på "den store pakke", så det er begrænset, hvad du risikerer.

Problemet med fri fragt på alt kan være øget tilgang af små ordre, der på den måde pludselig ikke er rentable. Men ofte viser fri fragt sig, at være en god forretning.

Hvis man bruger fri fragt, er det til gengæld vigtigt at man markedsfører det eller som minimum oplyser omhyggeligt om det inde på shoppen, så det ikke bare er penge man sætter til, når ordrerne allligevel kommer, men også noget man konkret vækster på.

Vi oplever at flere og flere netshops begynder at tilbyde fri fragt, hvilket i nogen grad bevirker at forbrugernes forventninger bliver påvirket derefter.

Mit bud er, at fri fragt bliver en mere og mere basal service i fremtiden i takt med konkurrencen og forbrugernes forventningerne stiger.

Mange hilsner,

Mathias

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:28

Enig...  kunden må selvfølgelig betale for fragten et eller andet sted..

Bare underligt så mange fokuserer blot på denne ene post - istedet for at se helheden Smile

Vedr. de små ordrer, skal jeg også have kigget på en god måde at differentiere, så privatkunderne putter lidt mere i kurven.

Også for dem selv - da fragten er den samme om det er 1 kilo eller 4,5 kilo, og dermed udgør alt for meget på de små ordrer.

Men selv om jeg oplyser om det hele tiden i nyhedsmails mv. , synes jeg ikke det ændrer sig særligt.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:35

Jeg er ikke siker på at du kan bruge mine erfaringer til ret meget, men jeg deler dem gerne alligevel.

Mine kunder er erhvervskunder, og de fysiske varer de køber af mig er mobiltelefoner og tilbehør.

Rent prismæssigt ligger vi en den fornuftige ende. Vi er absolut ikke de billigste, men langt fra de dyreste. Og da produktet er det samme som det konkurrenterne leverer (nu taler vi kun om de fysiske produkter), skal vi adskille os på en eller anden måde. Det gør vi bl.a. ved at svare mails/bestillinger omgående, sende dem samme dag så vidt det er muligt, og levere varerne 100% fragt- og gebyrfrit. Og det er en succes.

Hvis det er en bestilling på tilbehør med 5.000 - 10.000 i db, er det klart at fragten ikke betyder noget som helst. Men vi har selvfølgelig også en del bestillinger hvor det bare er en enkelt autolader eller et headset. Og her er der nærmest ingen penge i det. Men vi kigger på det samlede billede, og ved også at levere dette uden ekstra omkostninger, sikrer vi at kunderne er glade, får en god og hurtig service og ikke bliver straffet med alle mulige mærkelige gebyrer uanset hvor stor eller lille ordren er.

Facit er at vores kunder er tilfredse, de har rimelige priser og det er ikke mit indtryk at de er på udkig efter alternative forhandlere. Det er i hvert fald meget meget få kunder vi mister, og i de tilfælde det sker, er det som regel noget der er helt uden for vores indflydelse der er årsagen til dette. Og dem vi nu en gang mister undervejs, plejer at være glade for at holde kontakten ved lige, og vi får da heldigvis også nogle af dem igen.

Så selvom vi ikke tager alle de gebyrer, og selv afholder udgifterne til fragten og vores pakkemand, tjener vi stadig fornuftige penge. Vi kunne måske tjene 300.000 - 400.000 mere pr. år hvis vi lagde omkostningen over på kunderne, men frygter at det vil gå ud over loyaliteten, og dermed koste os mere i den sidste ende.

Som nævnt er min forretning noget anderledes end din, da jeg i forbindelse med dette kun har B2B salg, og ikke har en webshop.

Men du søgte erfaringer, og det har du fået :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:41

"Men du søgte erfaringer, og det har du fået :o)"

Super, faktisk er vi ikke så forskellige -80- 90% af min omsætning er B2B , og ser ud til den andel fortsat øges.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke dit resultat er særlig brugbart ved at spørge kunderne direkte: Vil I gerne betale fragt?

De fleste vil selvfølgelig sige nej og nægte det. Når du spørger brugere om sådan en ting, så svarer de typisk ud fra en ønskesituation.

Jeg selv vil sige: Nej, jeg gider ikke betale fragt. Men gang på gang tager mig selv i at handle et sted, og uden at blinke betaler jeg fragten... 

Jeg vil selv gøre med, at kunden skal betale fragt. Når de først er kommet så langt i processen, at de så skal betale et lille beløb, så gør det ikke så meget. Da jeg havde webshop sidst lod jeg mærke til at det ikke ændrede det store ved at tilsætte fragt i forhold til at fjerne det helt.

"Fragt must go on"! :-).

Dbh. Yngvi

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:08

Hej Yngvi

Jeg spørger ikke nogen kunder om dette, men når der sendes tilbud ud, ja så fremgår det af betingelserne. Der er så mange som fravælger os pga. fragten ( viser opfølgningen)- selvom de samlet sparer penge.

Så det er mere et spg. om hvor man lægger udgiften ind henne ( for den skal jo dækkes).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:28

Jesper Laugesen:

Jeg spørger ikke nogen kunder om dette, men når der sendes tilbud ud, ja så fremgår det af betingelserne. Der er så mange som fravælger os pga. fragten ( viser opfølgningen)- selvom de samlet sparer penge.

Så det er mere et spg. om hvor man lægger udgiften ind henne ( for den skal jo dækkes).

Konklussionen må være, at dine kunder stadig bruger kuglerammer med tælle fejl på Wink

Men kan kun give dig ret i, at alt for mange ik kan regne en pris ud + fragt... Og det er et tal + et andet tal (ret basal matematik egentlig på 2. klasses niveau)...

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)