Thomas: Historierne om PBS er desværre langt fra bedre. Det er generelt "træls" at være virksomheden i de her sager om svindel/chargeback. |
Jeg har ingen grund til at forsvare Paypal, jeg har selv brugt dem, og jeg har et enormt had til deres elendige system og deres hjemmeside. Men bortset fra det, har jeg svært ved at forstå, hvad kritikken i denne tråd nøjagtigt går på.
Der er svindel på internettet, det er klart. Men, hvis jeg forstår jeres kritik ret, kan paypal vel ikke gøre for, at en række svindlere kommer i besiddelse af andre folks kreditkortoplysninger?
Paypal forlanger, mig bekendt, at "eksterne" betalingsformularer som kommunikerer med deres system bruger en SSL forbindelse. Dermed sørger de altså for, at webshoppens kunder ikke kan få opsnappet deres oplysninger under et køb. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at fange informationer vha. cross-site scripting. Uanset hvad kan det ikke være noget Paypal skal stå til regnskab for, men ejeren af webshoppen.
Forfatteren til tråden (jeg så ikke lige hvad du hed), påpeger phishing. Dvs. at svindlerne f.eks. vha. email-svindel franarrer folk deres kreditkortoplysninger og bruger dem til at handle med. Men dette kan Paypal ikke ændre på, ingen sikkerhed kan forsikre at noget så dumt ikke sker.
Hvad er det konkret problemet er? Flere har talt om et "hul" i systemet, men jeg kan ikke gennemskue hvad det teknisk er? Hvis problemet er, at man kan dokumentere at svindleren har handlet falsk, og at man gerne vil have betalingen ført tilbage, men at Paypal afviser dette er det naturligvis et problem. Men igen, kan man forvente andet af en betalingsgateway, som bare formidler pengene?
Igen, jeg ønkser ikke at forsvare Paypal, men jeg vil gerne blive klog på, hvad kritikken nøjagtig går på.