Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal kan være risikofyldt, som shopejer!

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas: Historierne om PBS er desværre langt fra bedre. Det er generelt "træls" at være virksomheden i de her sager om svindel/chargeback.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:25

Jeg har ingen grund til at forsvare Paypal, jeg har selv brugt dem, og jeg har et enormt had til deres elendige system og deres hjemmeside. Men bortset fra det, har jeg svært ved at forstå, hvad kritikken i denne tråd nøjagtigt går på.

Der er svindel på internettet, det er klart. Men, hvis jeg forstår jeres kritik ret, kan paypal vel ikke gøre for, at en række svindlere kommer i besiddelse af andre folks kreditkortoplysninger? 

Paypal forlanger, mig bekendt, at "eksterne" betalingsformularer som kommunikerer med deres system bruger en SSL forbindelse. Dermed sørger de altså for, at webshoppens kunder ikke kan få opsnappet deres oplysninger under et køb. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at fange informationer vha. cross-site scripting. Uanset hvad kan det ikke være noget Paypal skal stå til regnskab for, men ejeren af webshoppen.

Forfatteren til tråden (jeg så ikke lige hvad du hed), påpeger phishing. Dvs. at svindlerne f.eks. vha. email-svindel franarrer folk deres kreditkortoplysninger og bruger dem til at handle med. Men dette kan Paypal ikke ændre på, ingen sikkerhed kan forsikre at noget så dumt ikke sker.

Hvad er det konkret problemet er? Flere har talt om et "hul" i systemet, men jeg kan ikke gennemskue hvad det teknisk er? Hvis problemet er, at man kan dokumentere at svindleren har handlet falsk, og at man gerne vil have betalingen ført tilbage, men at Paypal afviser dette er det naturligvis et problem. Men igen, kan man forvente andet af en betalingsgateway, som bare formidler pengene?

Igen, jeg ønkser ikke at forsvare Paypal, men jeg vil gerne blive klog på, hvad kritikken nøjagtig går på.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:07

Jonas Nielsen:

Der er svindel på internettet, det er klart. Men, hvis jeg forstår jeres kritik ret, kan paypal vel ikke gøre for, at en række svindlere kommer i besiddelse af andre folks kreditkortoplysninger? 

SAY WHAT! Paypal har et system, hvor du opretter en profil, og hvis andre får adgang til den, så kan de ændre ALLE data, men stadig bibeholde dit kreditkort til brugeren... Er det seriøst?
Er fejlen hos svindlerne eller Paypal? Ja jeg spørger bare...

Jonas Nielsen:

Paypal forlanger, mig bekendt, at "eksterne" betalingsformularer som kommunikerer med deres system bruger en SSL forbindelse. Dermed sørger de altså for, at webshoppens kunder ikke kan få opsnappet deres oplysninger under et køb. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at fange informationer vha. cross-site scripting. Uanset hvad kan det ikke være noget Paypal skal stå til regnskab for, men ejeren af webshoppen.

What snakker du om? Skal en webshop ejer stå til regnskab for, at svindele har fundet et MEGA hul i Paypals system, og at Paypal ik gider tage problemet seriøst?

Jonas Nielsen:

Forfatteren til tråden (jeg så ikke lige hvad du hed), påpeger phishing. Dvs. at svindlerne f.eks. vha. email-svindel franarrer folk deres kreditkortoplysninger og bruger dem til at handle med. Men dette kan Paypal ikke ændre på, ingen sikkerhed kan forsikre at noget så dumt ikke sker.

Læste du hele oplægget? Svindlerne ÆNDRE ALLE DATA I PROFILERNE, men bibeholder det gamle kreditkort.
Eksempel på din profil:

Jonas Nielsen
Jonas Nielsen vej 22
2222 Jonas Nielsen
Danmark
jonasnielsen@jonasnielsen.dk
Dit kreditkort er tilføjet.

Efter phishing ser dine profil sådan ud:

Mark Markson
Mark Markson road 88
88888N Mark Markson
DK (oftest kan de ik ændre landet). Enkelte gange UK, og så kan webshop ejeren INTET se...
markmarkson@markmarkson.co.uk
JONAS NIELSENS KREDITKORT ER TILFØJET OG BENYTTES VED ALLE HANDLER.

Det tager svindlerne 3 min at ændre alle data i en profil, og Paypal validere disse uden at forespørge på beviser på de nye data...

Jonas Nielsen:

Hvad er det konkret problemet er? Flere har talt om et "hul" i systemet, men jeg kan ikke gennemskue hvad det teknisk er? Hvis problemet er, at man kan dokumentere at svindleren har handlet falsk, og at man gerne vil have betalingen ført tilbage, men at Paypal afviser dette er det naturligvis et problem. Men igen, kan man forvente andet af en betalingsgateway, som bare formidler pengene?

Se eksemplet ovenover...

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:16

Jeg har forsøgt at danse med moneybookers, de tager altid ting alt for seriøst, og bruger også standard svar, hvilket virker død provokerende! Jeg skulle sætte en konto op til at modtage betalinger til en netshop, de satte den op for mig og valgte EUR som betaling, da jeg så efter at have åbnet betalingsvinduet for at se om det virkede (uden at gennemfører betalingen) ville ændre valutaen til DKK fik jeg afvide at det kunne jeg ikke fordi vinduet havde været åbent. Men jeg var velkommen til at lave en ny konto. Skod service..

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 08:50

Hej Thomas

Paypal er ikke billigt, i længen, dog kræver det ingen opstartsgebyrer, som eks. pbs.

Men sikkerheden er altså ikke bedre hos pbs, tværtimod.. via pbs/alm. betalingskort, kan misbrug foretages kvit og frit uden problemer, så længe du er i besidelse af et kort har vi jo som forretning ingen chance for at teste hvorvidt kortet der er brugt, relaterer sig til den ønskede leveringsadresse (pånær udenlandsk udstedte kort)

Et stort problem både hos PBS og PAYPAL, er at de på kort sigt ingen "risiko" har, som flere også har skrevet, så er det jo kun en meget lille del af transaktionerne som er svindel, og når det samtidig ikke påvirker pbs/paypal økonomisk, men derimod den enkelte webshop ejer / forretning, som får chargeback, samt et dejligt lille gebyr på kr 250.

Det er sørgeligt, men det virker ikke til at være noget som betalingsudbyderne tager voldsomt seriøst.

Michael

Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:06

Jeg har læst advarsel fra Fashion-Seller og takker enormt mange gange for oplysningen om svindel med paypal. Jeg har været oprettet med kreditkort oplysninger på paypal, men de er blevet slettet igen, det vil ikke være sjovt hvis der sker svindel/FRAUD med mastercard med kredit på.  

Advarslen modtages dog ikke altid lige velvilligt af dem der bruger paypal, her er hvad der er modtaget fra danske trendsales.

ADVARSEL 31/07-2010
Cool Kids V/Jens Skytte

Advarsel: Brug af ukvemsord/nedladende sprogbrug
Du modtager hermed en advarsel for utilladelig opførsel.

Trendsales skal være et behageligt sted at være for alle, og derfor vil vi ikke se brug af ukvemsord og sprogbrug, som generelt virker anstødende eller nedladende.

Du har skrevet følgende på annoncen:

Ang. paypal som vip bruger er denne advarsel værd at læse.

Ved at udgive følgende info, så kan det måske inspirere andre til at følge i disse kriminelles fodspor... Men et eller andet sted, så er det vel vigtigere at advare andre, især med disse info!
Pt er der rigtig mange problemer med fraud/svindel på Paypal. Og svindlerne har det rigtig nemt!
Via phishing får svindlerne adgang til en masse Paypal brugere. De redigere efterfølgende i bruger informationerne. Dvs ændre navn, adresse, post, by, mail osv., men beholder kreditkortet, som er forbundet med brugeren.
Derefter begynder de ellers at shoppe løs. Og her menes der virkelig shoppe løs! De køber ind alle de steder de kan, og køber kun lettere omsættelige varer!

Du modtager derfor en advarsel, og vi håber, at det ikke gentager sig. Vi ser os derfor nødsaget til at give dig karantæne på 7 døgn.

Link til annonce(r):
http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=17844227

Trendsales Support
Trendsales ApS · Sct. Leonis Gade 5 · 8800 Viborg · CVR-Nr. 2798 4169

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:00

Jeg har prøvet at modtage spoof emails (tror jeg det hedder) som paypal bruger. Dette betyder, at jeg får tilsendt en mail, hvor afsender hedder fx. contact@paypal.com

Dette gør, at man tror e-mailen er fra paypal. Men når der så står i e-mailen, klik venligst på dette link, for at verificere din konto (selvom man har været bruger i længere tid), ved man godt, at det kan være en falsk e-mail. Jeg plejede at sende disse e-mails videre til Paypal, som så også oplyste, at de aldrig ville sende en sådan e-mail. De vil i stedet bede en om selv at gå ind på deres side og log ind osv...

Men en almindelig forbruger, som ikke er bekendt med dette, hvad skal de gøre? De fleste firmaer, er normalt heller ikke så glade, for at reklamere for mindre positive ting...? - selvom dette måske kunne hjælpe lidt...

Jeg har selv været glad for Paypal og jeg tror det vigtigste er, at finde en løsning og fremsende denne til deres ledelse.

En løsning kunne måske være følgende:

Såfremt data ændres i paypal profilen, fremsendes en bekræftelse til e-mail adressen, som blev angivet ved oprettelsen. Denne skal herefter bekræftes...

Dette burde da ordne det ovenstående...  Smile  eller hvad?

Herefter er der lynhandel, uden oprettelse er Paypal ID - men det er en helt anden historie... 

.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:49

Det er også ufatteligt at de må gemme alle oplysninger. Jeg troede faktisk det var ulovligt at gemme CVC (kontrolcifre)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:21

@Fashion:

I en tidligere tråd påstod du overfor mig, at PayPal var 100% mere sikkert end PBS, hvad er så din forklaring på det?

Paypal phishing er bestemt ikke noget nyt - det har eksisteret i årevis. Og Paypals service med standard svar og langsommelig service er heller ikke noget nyt - så nej - sikkert og troværdigt har PayPals system ALDRIG været.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34

Simona - Uniquebook:

@Fashion:

I en tidligere tråd påstod du overfor mig, at PayPal var 100% mere sikkert end PBS, hvad er så din forklaring på det?

Det var før det nye hul blev anvendt for alvor. Som udgangspunkt er Paypal mere sikkert end PBS, som sælger, men der er 3 huller i systemet, som de ik vælger at tage seriøst åbenbart.

Fordelen ved Paypal er, at du ved en claim har nogle rettigheder, hvilket du ik har ved PBS. Der bliver du blot belønnet med et tab + et gebyr.

Der kommer et langt blogindlæg i næste uge, hvor problemerne er forklaret ned i mindste detalje...

Simona - Uniquebook:

Paypal phishing er bestemt ikke noget nyt - det har eksisteret i årevis. Og Paypals service med standard svar og langsommelig service er heller ikke noget nyt - så nej - sikkert og troværdigt har PayPals system ALDRIG været.

Phihing er ik grunden til problemet, det er blot måden de skaffer adgang, men som sagt så kommer der et indlæg i næste uge.
Angående svartid, så er den okay, men lorte standard svar...

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)