Hvis vi indfører et gebyr fra sælger, så bliver databasen mindre. Denne model er den samme som virkede fint for Den Blå Avis, med at man købte adgang til kontaktdata fra annoncøren.
Nu får vi se hvad der sker...
Dbh Martin
Der kunne annoncøren også vælge at betale for at få vist kontaktinfo til alle.
Sidder sq egentligt og bliver lidt småharm over det koncept.
Hvis Amino mener der er købedygtige personer tilstede her (hvilket der er), så synes jeg næsten det er flabet at bede dem der er med til at give Amino den værdi det har med svar på alskens mellem himmel og jord, om at betale for at få mulighed for at købe en virksomhed.
Det burde da være omvendt, at hvis virksomhedssælgerne vil i kontakt med et købedygtigt netværk, så må de fandme betale for det.
Drop tanken og lad virksomhederne betale 4.995 + moms for at få adgang til køberne. Det er billigere end mæglere/rådgivere osv osv..
Hvis vi indfører et gebyr fra sælger, så bliver databasen mindre. Denne model er den samme som virkede fint for Den Blå Avis, med at man købte adgang til kontaktdata fra annoncøren.
Nu får vi se hvad der sker...
Dbh Martin
Der kunne annoncøren også vælge at betale for at få vist kontaktinfo til alle.
Det kan de også her. Alle guld/sølv annoncørers annoncer kan ses frit at alle.
Sidder sq egentligt og bliver lidt småharm over det koncept.
Hvis Amino mener der er købedygtige personer tilstede her (hvilket der er), så synes jeg næsten det er flabet at bede dem der er med til at give Amino den værdi det har med svar på alskens mellem himmel og jord, om at betale for at få mulighed for at købe en virksomhed.
Det burde da være omvendt, at hvis virksomhedssælgerne vil i kontakt med et købedygtigt netværk, så må de fandme betale for det.
Drop tanken og lad virksomhederne betale 4.995 + moms for at få adgang til køberne. Det er billigere end mæglere/rådgivere osv osv..
Ro på nu, Amino er jo ikke en svagbørnskoloni... Hvis vi tog 5.000 kr. for at lave en annonce, hvor mange annoncer tror du så vi havde? Den model kan du godt glemme, den ville dræbe konceptet.
Ro på nu, Amino er jo ikke en svagbørnskoloni... Hvis vi tog 5.000 kr. for at lave en annonce, hvor mange annoncer tror du så vi havde? Den model kan du godt glemme, den ville dræbe konceptet.
Jeg har helt ro på.
Beklager hvis man ikke må give udtryk for at man ikke er enig i dit koncept. Der ville være, uanset om du synes det eller ej, være større signalværdi i at man betaler for at få købere i et solidt netværk.
Har du overvejet hvor mange steder de virksomheder er sat til salg udenfor Amino?
Ved godt at Amino ikke er en svagbørnskoloni, men det er heller ikke er forum fyldt med cementdemile
Når jeg tager kontakt til en virksomhed på virksomhedsbørsen, så er det oftest med små spørgsmål som "Hvilket shopsystem kører I med?", og jeg har måske kun det ene spørgsmål. Det kunne jeg aldrig finde på at betale knap 500 kr. for at stille.
En bedre måde at gøre det på ville være at lave en amino-konto hvor man kan indsætte penge (gerne minimum 500 eller 1000 kr.). Så kunne man "shoppe" på virksomhedsbørsen efter behag og uden tidspres, hvor det så kostede måske 25-50 kr. at etablere kontakt til en virksomhed, selvfølgelig halv pris for plusser ;)
Den måde I vil køre det på nu, svarer lidt til hvis Istockphoto.com tog 500 kr. for at man kunne købe billeder i 14 dage... Jeg aner da ikke hvilke billeder jeg skal bruge i fremtiden, pt. skal jeg kun bruge ét.
Jeg har helt ro på.
Beklager hvis man ikke må give udtryk for at man ikke er enig i dit koncept. Der ville være, uanset om du synes det eller ej, være større signalværdi i at man betaler for at få købere i et solidt netværk.
Har du overvejet hvor mange steder de virksomheder er sat til salg udenfor Amino?
Ved godt at Amino ikke er en svagbørnskoloni, men det er heller ikke er forum fyldt med cementdemile
Du får det bare til at lyde som om iværksættere skulle være en særligt udsat gruppe. Du er mere end velkommen til at være uenig, men når du nu bliver harm, så har jeg vel også lov til at skære tingene lidt ud i pap.
En model hvor virksomheder skal betale for at sætte deres virksomhed til salg, den vil ikke virke online, det er jeg sikker på.
Jeg så faktisk lige en udenlandsk virksomhed der tog 200 $ for at kunne kontakte ventyre kapitalister.
Når jeg tager kontakt til en virksomhed på virksomhedsbørsen, så er det oftest med små spørgsmål som "Hvilket shopsystem kører I med?", og jeg har måske kun det ene spørgsmål. Det kunne jeg aldrig finde på at betale knap 500 kr. for at stille.
En bedre måde at gøre det på ville være at lave en amino-konto hvor man kan indsætte penge (gerne minimum 500 eller 1000 kr.). Så kunne man "shoppe" på virksomhedsbørsen efter behag og uden tidspres, hvor det så kostede måske 25-50 kr. at etablere kontakt til en virksomhed, selvfølgelig halv pris for plusser ;)
Den måde I vil køre det på nu, svarer lidt til hvis Istockphoto.com tog 500 kr. for at man kunne købe billeder i 14 dage... Jeg aner da ikke hvilke billeder jeg skal bruge i fremtiden, pt. skal jeg kun bruge ét.
Det var lige et input fra mig.
mvh. Tobias Bay
Hej Tobias
Jeg kan godt forstå at du ikke vil betale for at høre hvilket shopsystem de bruger, men så lyder det heller ikke som om du seriøst er i markedet for at købe en virksomhed. Det vi ønsker er et seriøst marked, hvor dem der stiller spørgsmål, er seriøse købere med penge på lommen. Er man ikke det, så er vi helst fri for den trafik.
Vi har haft mange klager fra annoncører om netop mange spørgsmål af den karakter og dem slipper vi forhåbentligt for nu.
Så i den ideelle verden kommer der det halve antal henvendelser, men fra de rigtige mennesker.
Mht. din sammenligning til fototjenesten, så betaler jeg så vidt jeg husker mere end 100$ for et års forbrug af billeder på sådan en service. Du kan købe 6 mdr. adgang til Virksomhedsbørsen for 1.995 kr. og det er sgu ikke meget for at få adgang til 1.200 virksomheder til salg, hvis du seriøst er i markedet for at handle.
Bliver der så åbnet lidt mere op for alle de "hemmeligheder" der er i de forskellige annoncer, for det er jo primært derfor sådanne spørgsmål opstår. Der er jo f.eks. sjældent nævnt hvilken virksomhed det præcist er der sælges, altså ved navn.