Jeg har handlet før virksomheden via børsen, og jeg har betalt gebyret. Nu har jeg set en annonce som lyder meget spændene, men jeg synes det er lige i overkanten at betale 499 bare for at bede virksomheden at sende regnskabet.
Jeg vil foreslår at I bliver lidt skarpere og tvinger de virksomheder som sættes til salg for at lave deres indlæg lidt mere seriøs.
Muligvis tal med omsætning/regnskab(er) osv. Der er mange som skriver bare et par ord, og de forventer at sælge deres virksomhed på det. Meget useriøs både fra deres og jeres side.
Der skal fremvises nogle tal så fremtidig køber har noget oplysninger at går ud fra og træffe rigtigt beslutning.
Vi har faktisk gjort meget for at få folk til at fortælle mere om deres virksomheder. Vi har udvidet med mange nye felter og forsøgt at gøre det let for folk at svare på vores spørgsmål. Resultatet har heller ikke udeblevet og mange annoncer indeholder mange flere data end før.
Men når det er sagt, så er der bare nogle virksomhedsejere, som af forskellige årsager ikke ønsker at oplyse mere end højst nødvendigt. Det kan være fordi de ikke vil have at man offentligt kan se at virksomheden er til salg etc.
Dem vil vi ikke udelukke fra vores database, da de kan være lige så seriøse som alle andre.
Men det er helt op til dig om du vil kontakte dem og finder du dem ikke seriøse, så lad være med at betale for det.
Mht. betale pr. kontakt, så har vi fravalgt det, da vi ikke har tiden til at tage diskussionen, hvis en given virksomhed ikke svarer, det er uden for vores kontrol.
Men vi kommer snart med information om hvornår virksomhedsejeren sidste gang loggede på Amino og det vil give en god ide om hvor aktiv annoncen er.
Slutteligt har vi lige slettet godt 400 annoncer, så alt i basen er aktivt.
Alternativt så er det købet et tillægsprodukt til f.eks. sin avis. Jyllands-Postens svar på denne service hedder JP Pro. For et forholdsvist beskeden beløb får man adgang til regnskabsdata mv. for virksomheder samt oversigter ejerforhold og meget andet. Det kan absolut anbefales.
Jeg blev lige nysgerrig og ville se, hvad sådan en guldannonce så kostede - og bestemt ikke fordi jeg vil sælge - men kan det passe at man ikke kan se prisen, eller er det bare mig der ikke kan finde den? For det er vel det første man kigger efter.
Hvis man klikker på Profiler med en guldpakke, ville jeg tror, at der kom noget frem, hvor man kan se prisen - herefter acceptere handelsbetingelser - og så gå igang med at oprette. Men når jeg klikker skal jeg først acceptere betingelser, før jeg har set prisen og ved om jeg vil handle - og så kommer jeg ind på en side hvor jeg kan udfylde firmanavn osv.. og det tør jeg da ikke lige gøre, før jeg ved hvad det koster.