Nu ved jeg faktisk ikke om Pricerunner får betaling for links, for jeg bruger ikke siden og kender kun overfladisk til affiliate marketing. Det er måske indlysende for dig, men altså ikke for alle.
Hvis de får betaling vil jeg dog mene at denne beskrivelse http://www.pricerunner.dk/userguide.htmler misvisende og det matcher ordene du bruger i din Amino-signatur.
Naturligvis begynder du ikke at påklistre din side/signatur med 'reklame' og 'annonce' skilte når ingen andre gør det, for så surfer folk bare videre til de mere "troværdige" affiliatesites der ikke skriver disse ord - sådan er realiteterne vel. Du skriver at du ikke lovpriser et enkelt produkt, men hvad synes du om at man burde skrive en about der indeholder oplysningen om at sitet tjener penge på henvisninger hvad pricerunner altså ikke gør?
Bliver der påbudt fra netværkernes side at alle skal have reklameskilt på tror jeg mange sider hurtigt dør..
Mange "kunder" benytter jo netop siderne da de tror det er en uafhængig side de er inde på og det bare er en sød person der vil hjælpe..
Lav en regl der siger de skal skrive REKLAME ved alle reklamer så er der sku intet og tage fejl af.
pricerunner har dog også skilt med ANNONCE ved deres store annoncer :-)
Ta det ikke så hårdt som det er skrevet, men så sendt som idag er der også kommet en ADVARSEL fra et netværk om at træder bare en enkelt forkertlukker de hele kampagnen
Nu ved jeg faktisk ikke om Pricerunner får betaling for links, for jeg bruger ikke siden og kender kun overfladisk til affiliate marketing. Det er måske indlysende for dig, men altså ikke for alle.
Hvis de får betaling vil jeg dog mene at denne beskrivelse http://www.pricerunner.dk/userguide.htmler misvisende og det matcher ordene du bruger i din Amino-signatur.
Naturligvis begynder du ikke at påklistre din side/signatur med 'reklame' og 'annonce' skilte når ingen andre gør det, for så surfer folk bare videre til de mere "troværdige" affiliatesites der ikke skriver disse ord - sådan er realiteterne vel. Du skriver at du ikke lovpriser et enkelt produkt, men hvad synes du om at man burde skrive en about der indeholder oplysningen om at sitet tjener penge på henvisninger hvad pricerunner altså ikke gør?
Dette burde naturligvis gælde alle.
Jeg fandt frem til det på deres affiliateside, hvor der står at man som affiliate kan tjene penge ved at sende besøgende til Pricerunner og de herefter klikker videre til nogle af deres forhandlere: Pixmania, Proshop, IT-Butikken, Laptops.dk, Multidiscount DK, Komplett.dk, Hifishoppen, SHG.dk, Hvidevarediscount.dk, Enavia.com m.fl.
Jeg laver også en "om os" side, hvis det er det der bliver standard for branchen, men hvor mange læser den og hvor godt må den gemmes? Der er masser af ubekendte indtil der kommer klare regler for alle. Indtil da følger jeg min sunde fornuft og jeg mener ikke vi bryder loven som den er idag.
Der burde være nogen som satte sig ned, og skev den ultimative guide til dk affiliate marketing, hvor sådan et punkt naturligvis også blev vendt.
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Jeg er pt på ferie i Uganda og bruger noget af min tid på at skrive en Affiliate Manager Håndbog, det skulle dog gerne kunne bruges af både Affiliate Netværk, Marketing Manager, Webshops - Jeg håber at jeg kan hjælpe nogle på vej mod at træffe nogle gode valg i forhold til Affiliate Marketing.
Hvorfor jeg har valgt at skrive en Affiliate Manager Håndbog er netop at jeg har set det Danske marked være en hel del bag UK hvor jeg har arbejdet som Affiliate Manager
Jeg vil gerne sende et udkast til den når jeg er færdig med den, det er
dog ikke sikkert at det bliver i løbet af min ferie.
Jeg vil prøve at chekce tråden ved lejlighed, men internettet er meget langsomt hernede
Er der nogen, der har overvejet, hvorfor det netop er avisen.dk, der jo er ejet af Freeway (som må have konkurrence fra affiliate markedet på annoncerings-delen), der tager sådan en historie her op?
Hvorfor er det netop a-kasse-sammenligningssiderne, det skal gå ud over; har Freeway mon nogle a-kasser, der ikke gider betale for virkningsløse CPM-kampagner på Freeways sites, efter de har set hvad de får for pengene gennem affiliate marketing?
OK, jeg indrømmer, jeg er da i den anden lejr, i og med at jeg lever af affiliate marketing - men.. Jeg spørger bare?
Mattias, min erfaring fra avisverden er, at der stort set ikke eksisterer den slags relationer - fra ejer til journalist, med krav om historier og vinkling. Journalister og redaktionsledere satser derimod på det, som de indenfor de givne rammer, mener taler til flest af deres læsere. Journalister er generelt set meget svære at "bestikke" i Danmark - de er meget autonome :)
Det der er tale om i det konkrete tilfælde er jo ulovlig markedsføring. Længere er den ikke. Og når markedsføringen så retter sig mod, at få folk til at skifte A-kasse, på et falsk grundlag, så er det naturlurgivis noget der berører Avisen's læsere.
Jeg tror ikke du skal prøve at lægge noget større i det :)
Mattias, min erfaring fra avisverden er, at der stort set ikke eksisterer den slags relationer - fra ejer til journalist, med krav om historier og vinkling. Journalister og redaktionsledere satser derimod på det, som de indenfor de givne rammer, mener taler til flest af deres læsere. Journalister er generelt set meget svære at "bestikke" i Danmark - de er meget autonome :)
Da jeg har været blevet interviewet af diverse aviser har jeg altid lige snakket med journalisterne i et kvarter til en halv time bagefter, sådan lidt mere privat. Uden at nævne navne så har jeg hørt en del ulækre ting.. Hvordan folk skriver positive nyheder om andres virksomheder mod en god praktik plads til deres datter - og hvordan de skriver positive nyheder, hvis de er ved at miste en stor annoncør. Så det sker altså derude.