Hej affiliate marketeers. Her var måske en artikel som er interessant for jeres business. I grove træk indeholder artiklen kritik af danske a-kassers markedsføring igennem affiliate - og hvordan flere affiliatesider menes at vildlede forbrugeren. Jeg skal ikke kunne sige om dette er postet før - men under alle omstændigheder ligger det op til en meget relevant debat omkring at flere affiliate sider udgiver sig for at være prissammenligningstjenester eller andet under dække af, at give kunden det bedste produkt til den bedste pris. Jeg er ikke selv aktiv i affiliate, udover at vi til tider hjælper vores kunder - og min holdning er meget neutral :O) Vh |
Når en Sælger i en 3 butik vejleder folk om mobiltelefon og abonnement får de også bonusser
Når en sælger i Elgiganten siger at for 100000 gang at deres vare de havde på tilbud og kun bestilt en af hjem, er "allerede" udsolgt men at de kan købe den anden vare som godtnok koster 500 mere men er 100 gange bedre, får de også bonusser
Når en bank sælger sælger et lån er det i bankens interesse at tjene på det.
Nej jeg kan ikke se problemet i at folk tjener penge på at rådgive folk, sådan er Danmark indrettet med ALT. Jeg kan forstå hvis man fejl vejleder ved at sige usande faktaer osv, men ellers ikke.