Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate markedsføring under kritik

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som lokal- og regionalaviser du snakker med :)

Prøv at ringe til Berlingske, Politiken eller Avisen.dk og spørg hvor meget du skal bestikke dem med for at få en bestemt artikel i. Held og lykke med det

Iøvrigt er det her noget anden. Påstanden var, at en af ejerne skulle pålægge journalisterne bestemte artikler. Det tror jeg ikke på er tilfældet. Og det virker faktisk bare som en et forsøge på at afspore de argumenter der fremføres i stedet for at forholde sig til dem.

Jeg forstår ikke helt pointen. Ønsker I virkelig at forsvare ulovlig markedsføring - uanset format iøvrigt?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:19

Du har ret Geeked.

Jeg tog ikke stilling til selve problemet - kommenterede udelukkende din kommentar. 

Jeg støtter naturligvis ikke ulovlig markedsføring, men jeg ser ikke et problem i at man laver en prisguide med samtlige a-kasser. Om det er tilfældet her ved jeg ikke. Så længe de ikke oversælger varen og laver en fair sammenligning så er det jo en god hjemmeside for både forbrugeren, ejeren og annoncørene.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24

I det konkrete tilfælde har en affiliate lavet en "guide" og påstået at den var en uvildig hjælp til at folk kunne finde den bedste A-kasse (ikke fagforening!). Men det er ikke korrekt - det var blot en liste af de A-kasser, der bruger affiliate marketing og således er det der påstås løgn. Og det må man ikke.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:39

Mikkel deMib Svendsen:
I det konkrete tilfælde har en affiliate lavet en "guide" og påstået at den var en uvildig hjælp til at folk kunne finde den bedste A-kasse (ikke fagforening!). Men det er ikke korrekt - det var blot en liste af de A-kasser, der bruger affiliate marketing og således er det der påstås løgn. Og det må man ikke.

Lige præcist! Problemet med affiliate er jo at det, i sin natur, ligger ude i nærheden af "grænsen". Her tænker jeg både juridisk og moralsk. Så det er klart der vil være en masse, der træder over den grænse.... og det synes jeg er et reelt problem med konceptet. Skal man sætte det lidt på kanten kan man jo sige konceptet er for nemt at misbruge.... Det samme kan man måske sige om de mere klassiske former for reklame. Men her mener jeg bare linjerne er trukket langt klarere op, så man ser ikke helt de samme problemer. Kort sagt synes jeg så man godt kan sige der er et "problem" med affiliate. Hvordan det problem skal løses er så en helt anden snak.

Det skal dog lige understreges jeg synes det er en skam, hvis man skærer alle over én kam. Først og fremmest må jeg tilstå jeg godt kan lide når virksomheder går til grænsen - der er jo en forskel på at gå til den og så gå over den. Og så er der jo også mange affiliate-folk, der rent faktisk driver nogle fornuftige forretninger - både juridisk og moralsk. Så ang. artiklen synes jeg egentligt det er fint, at den kan lede til noget debat.... særligt for de affilitate-folk der rent faktisk benytter konceptet forsvarligt.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43

Fama:
Lige præcist! Problemet med affiliate er jo at det, i sin natur, ligger ude i nærheden af "grænsen". Her tænker jeg både juridisk og moralsk. Så det er klart der vil være en masse, der træder over den grænse....

Jeg har et meget bredt internationalt netwærk af kollegaer, der ligesom jeg, har arbejdet mange år med affiliate marketing og det er bestemt ikke min oplevelse at du har ret. Det generelle billede er på ingen måde, at folk begår ulovligheder i deres affiliate arbejde.

Det moralske overlader jeg til præsterne. Jeg er ikke selv religiøs.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Lige præcist! Problemet med affiliate er jo at det, i sin natur, ligger ude i nærheden af "grænsen". Her tænker jeg både juridisk og moralsk.

Jeg kan ikke se hvad der er "lige præcis" med det du siger her. Du bør nok i øvrigt holde lidt igen med generaliseringerne. Affiliate marketing i sin natur, er da overhovedet ikke kategoriseret ved at ligge på "grænsen". At der er nogle der vælger at gøre det til det, er deres sag, men snyd og overtrædelse af regler ser man overalt, ikke kun i forbindelse med affiliate marketing.

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)