Har fået en del PBs angående mine spørgsmål, og flere har bedt mig poste mit svar til dem her i tråden... Så her får du lige en sidste hjælp fra mig...
Det hjælper dig ik, at få en investor ind nu, og sægle f.eks 50% af firmaet til vedkommende, da det financielle grundlag er for tyndt.
Det kan godt være, at du så kan betale regningerne nu hos leverandørerne, men det er altså, som at tisse i bukserne for at få varmen.
For om 3-6 mdr. der forventer leverandørerne nye ordre, og denne gang større... Du har ik kapitalen til dette, og derfor er 2 senarier mulige.
1: De dropper dig, som forhandler og finder en med cash
2: Du skal finde en ny investor, og sælger endnu mere af firmaet... Dvs din ejerandel bliver minimal...
Dermed står du med samme problem, men næste gang er det ik banken, som er synderen, men derimod de mærker du forhandler... Har set det senarie så mange gange på det sidste, så du kan ligeså godt være forberedt!
Det var derfor jeg blev ved med at spørge, hvorfor du var desperat efter en investor, men du valgte at springe let over det...
Nu har alle fået svaret, og jeg ved godt, at det ik var det du håbede på, men hvorfor ik bare være realistisk... Kør firmaet i et tempo, som du selv, finanserne og cashflower kan være med i, og overvej om den branche er den rette...
Held & Lykke ;D