Jeg synes kongohuset skal nedlægges og der er rigtig mange årsager, men den ene, som egentlig er nok for mig, er at det er DYBT UDEMOKRATISK! Det kan godt være at dronningen ikke benytter sig af sin magt, men stadig. Samtidig så er der offentlige nedskæringer overalt, og steder som sundhedssektoren, folkeskolen og meget andet. Der kunne man sgu forbedre meget med de penge som kongehuset får. Altså: Afskaf kongehuset. /Bomann |
Selvom jeg synes vi har en overordentligt sympatisk kongefamilie i Danmark (og især at Dronning Margrethe udfylder sin rolle til absolut perfektion), så mener jeg desværre at kongehuset er en dybt forældet institution, der ikke hører hjemme i et moderne demokrati, hvor folk forsøger at lære deres børn at alle er lige, inkl. lige for loven.
Eftersom der stadig er mange danskere, der ikke vil af med kongehuset pga. charmen og historien (branding af Danmark er nok sjældent årsagen til at beholde dem, selvom det ofte bruges som argument af royalister), synes jeg vi skal privatisere dem. Der er plads til adskillige reklamebannere på kongebilerne, og jeg er sikker på at City Låse gerne vil betale for et logo på Kronprinsens hatte og kasketter. I samme åndedrag skal kongehuset selvfølgelig fjernes som formel instans.
På den måde får ingen ondt i bagdelen over de store udgifter, charmen vil efter nogle år gå af kongehuset, og i takt med at reklamekronerne forsvinder, kan familien få gode jobs ligesom alle andre, og på den måde udsluses i samfundet.
/Anders