Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kongehuset?

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruges slotene af staten det er jo kun de kongelige som bruger dem ?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:54

Niels:
Har du overhovedet sat dig ind i hvor meget de får? Det drejer sig om sølle 73,5 millioner

Det siger man bare hver gang også når de flyver i privat fly osv osv så hvis man siger dette tilpas nok gang gange ja så bliver det dyrt ;))

/allan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:55

avisen:

Har du sæt dig ordentlig i tingene før DU udtaler dig?

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen synderlig tiltro til ekstrabladets sladder som værende den endegyldige sandhed hvad omkostningerne ved kongehuset vedrører.

Hvis du endelig vil hive nogle tal frem, så tag dem da fra kongehusets regnskaber, det fremgår klart og tydeligt hvad pengene bliver brugt på. : http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_org_okonomi

Al den ballade der forøvrigt er med at kongehuset flyver rundt på forsvarets regning osv er ret tåbelig da de forskellige piloter alligevel skal have deres flyvetimer og rutineflyvninger, så kan man lige så godt lade det "gå ud over" de kongelige når de skal rundt.

Kongehuset er dyrt at drive, men jeg tør vædde med at den fine historie om "Kongeriget Danmark med dronningen og det fine kronprinsepar" nok skal kaste en fin eksport af sig når de er med erhvervslivet ude og repræsentere Danmark.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:55

avisen:

Bruges slotene af staten det er jo kun de kongelige som bruger dem ?

Slottene ejes af staten .. det er ikke kongehuset der ejer dem. Det er på samme måde hvis du lejer et hus. Så ejer du det ikke da det ejes af en anden, men du har bare brugsretten til det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:05

Niels:

Men ok... hvis det virkelig koster 400 mio, så vil det kun koste hver dansker 80 kr. Det betaler jeg da med glæde. 

Jeg er også overbevist om, at de penge er givet meget bedre ud på kongehuset den den vildfarelse, at man skal betale en masse milioner til at "Brande Danmark".

De penge der anvendes til det kunne godt bruges mange, mange gange mere effektivt.

Jeg lavede for sjov et let regnestykke på, hvor in-effektivt det er at "Brande Danmark" i forhold til at markedsføre de danske eksporternde virksomheder.

Jeg kan ikke lige huske om jeg fik det til, at pengene i eksemplet var givet 100.000 gange bedre ud på målrettet markedsføring, 1 milion gange mere eller om det var 10. milioner gange mere effektivt.

Men forskellen var så astronomisk stor, at jeg tager mig til hovedet hver gang nogen bare taler om at "Brande Danmark".

Jeg har en lille video om den generelle problemstilling, Branding vs. Marketing her

Så jeg betaler også med glæde mine 80 kr. til kongehuset Big Smile

Venlig hilsen,

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

Hvorfor store dyre biler ? Man kunne finde en middel bil

Hvorfor privatfly ? Der er rutefly dagligt og flere gange om dagen (first Class)

Hvorfor et stort slot ? Byg et hyggeligt hus istedet :-)

Hvorfor så høj løn ? 50,000 om mdr må være nok :-)

Jeg synes også der kastes alt for meget med penge til det...

Mikkel

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:09

Passiv +:

Hvorfor privatfly ? Der er rutefly dagligt og flere gange om dagen (first Class)

Jeg synes også der kastes alt for meget med penge til det...

Mikkel

Enig

HVorfor så store bryllupper.

Slotene er iorden at de har, men de skal bare selv betale for det hele, og ikke bruge skattteydernes penge på det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 17:11

Passiv +:

Jeg tror en stor del at reklameværdien ville forsvinde hvis man tog pillede ved alle "eventyrtingene" omkring de kongelige.

Tænk på hvor mange republikker der findes rundt omkring og hvordan en ikke uanseelig del af turisterne fra disse steder ser Danmark som et eventyrland, ene og alene pga kongehuset.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg synes vores kongehus og økonomien omkring det forvaltes på en god dansk måde. Der er hverken for meget eller for lidt.

Hvis det udelukkende var et pengespørgsmål, så tror jeg såmænd at mine naboer på vejen her og jeg ville have råd til at finansiere kongehuset, - og gerne gjorde det med glæde.

Det handler bare om så meget mere, nemlig historie og kultur. Hvor ville jeg ønske at SU´en blev konverteret til en USA-rejse, - så slap vi for disse evige diskussioner om værdien af kultur og historie. Det er lidt tamt at se mennesker værne om en historisk bygning, der er yngre end mit haveskur. Så er det sagt.

Hvis man ikke bare skal være født til noget, men have gjort sig fortjent til det, så skal der være en konsekvent linje, og så skal vi have privatskoler og egenfinansiering af gymnasieuddannelser og universiteter. Så kan jeg få nogen til at slå græsset for en 20,- og vaske mine sure sokker og hvis jeg er rigtigt heldig så vender kokkepigen røven til som hos Jørgen Leth - og får vi det allesammen sådan her på vejen hvor jeg bor, - så sender Margrethe bare et girokort. ;-)  

Michael 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 17:14

avisen:

HVorfor så store bryllupper.

Slotene er iorden at de har, men de skal bare selv betale for det hele, og ikke bruge skattteydernes penge på det.

Dels er en del af bygningerne fredede (hvis ikke alle) og staten har derfor en pligt til at holde dem ved lige.

Derudover ville København sgu se ret trist ud hvis man lige rev slottene, børsen og Christiansborg ned fordi det var dyrt at vedligeholde.

Brylluppet er jeg ganske overbevist om at det er afholdt for deres egne lommepenge, og dem har du jo og jeg jo valgt at bidrage med til kongehuset, via det såkaldte demokrati der findes her i landet.

Jeg betaler ifølge Christian der nævnte en udregning tidligere i tråden, under 100 kroner om året til kongehuset.

Hvis jeg var medlem af folkekirken ville jeg betale omkring 4.000 kroner om året til denne. - Vi kan passende tage den næste debat om den statsstøtte folkekirken modtager, altså den del der ikke er kirkeskatten.

Når vi altså er færdige med at diskutere kongehuset.

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)