Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kongehuset?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres mening på at den danske stat bruger så mange penge på kongehuset.

Apanage stiger og stiger for hvert år. Pengene til suen  falder og falder hvert år er det iorden, at man vil bruger flere penge på en familie end man vil bruger til Danmarks fremtid?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener, at Staten bruger alt for mange penge på kongehuset. Jeg synes de repræsenterer Danmark ekstremt godt og al respekt for det, men synes ikke det er iorden at de bruger SÅ mange penge som de gør. Man kan godt være en god repræsentant, uden at bruge så mange millioner kroner om året på Kongehuset.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:27

Helt uenig - jeg tror vi får pengene ind igen mange gange via god eksponering.

Det er småpenge i den store sammenhæng.

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:31

At bruge over 100mio og plus det ektra som velligeholdes på slotte, bryllupper osv...

Det kan sagtes gøre billigere! Det svenske kongehuset får meget mindre end det danske kongehus. selvom at Sverige er dobbelt så stort som Danmark, så det burde at være omvent, efter min mening:)?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:33

avisen:
Hvad er jeres mening på at den danske stat bruger så mange penge på kongehuset.

Har du overhovedet sat dig ind i hvor meget de får? Det drejer sig om sølle 73,5 millioner (http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_org_okonomi)

For de penge skal de selv aflønne personale og mange andre udgifter.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 16:37

Hej.

Min personlige mening om kongehuset er, at det bruger alt for mange penge, som vi ikke får sindsygt meget ud af.

Og ja. Alle siger at de styrker Danmarks brand, uden for grænserne, men jeg tror ikke på dette, og det har jeg aldrig gjort!

Nu læste jeg lige at det svenske kongelige bryllup der er i dag, kommer til at koste ca. 20 millioner kroner. Og det er jo lidt det samme i Danmark!!

- Kenneth

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 16:39
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

avisen:
Pengene til suen  falder og falder hvert år er det iorden

Nu falder SU'en jo ikke, den stiger så ikke altid i ligegrad med inflationen, og det er netop fordi at den er styret af andre krafter end hvad folketinget kan beslutte sig ud af......

Men ellers synes jeg vi bruger for lidt på Kongehuset og for meget på SU'en.......Når man studere så burde man også kunne klare, at man ikke skal rende p cafe eller have det nyeste hotteste tøj osv. Det som der er meningen med SU er netop at man kan overleve....og det kan man fint.

Nu er DK's fremtid, ikke alle studerende, men nogle. Og de ville sikkert også have kunne klare sig på en mindre SU.

/Kenneth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:50

avisen:
Har du sæt dig ordentlig i tingene før DU udtaler dig?

Jeg har sat mig nok ind i det.

De slotte og bygninger som kongehuset bruger ejes af staten. Det er staten der står for den udvendige vedligeholdelse af dem. Så selvom vi ikke havde kongehuset, så havde vi stadig de bygninger der skal vedligeholdes. Med mindre at du vil fjerne noget dansk historie?

Så er der naturligvis udgifter til politi m.m. men det er udgifter vi må tage med men hvis vi havde en præsident så vil der også komme udgifter til det.

Men ok... hvis det virkelig koster 400 mio, så vil det kun koste hver dansker 80 kr. Det betaler jeg da med glæde. 

Der er mange der siger "jamen så bør vi selv vælge om vi vil betale", men hvad så med mig der bor i sverige og ikke bruger motorveje i jylland... hvorfor skal jeg så betale til dem over skatten?

Danmark har været et monarki siden 983 (ca) og det håber jeg da stadig at det bliver ved med at være. Det er en del af vores historie.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Skrevet kl. 16:51

Kongehuset kunne også godt klare sig med med 80mio mindre,end de får nu! DE FÅR ALT FOR MEGET!!

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)