Præcis som Jesper siger, det er for ensidigt kun at kigge på den samlede konverteringsrate, der er simpelthen for mange ting der spiller ind. Jeg sidder selv med en webshop med en konverteringsrate på 0,5 % og de er sådan set rigtig fint i den branche, men den kan selvfølgeligt altid blive højere- Regner med en 100 % stigning i konvertering om en 3 måneders tid. :)
Det er fint at andre ligger med konverteringsrater på 5-20 % men det har helt sikkert også rigtig meget at gøre med at de besøgende er ultrarelevante, genkøbskunder, besøgende fra relevante mail lister o.lign.
Har du haft fat i dine besøgende, snakket med dem, spurgt dem hvad du kunne gøre bedre, om det er produkterne der er galt med, kom ind under huden på dine kunder og lad dem fortælle dig nogle hemmeligheder. Lyt til dette podcast, med Benjamin Gundgaard: http://www.thomas-rosenstand.dk/konverteringsoptimering-med-benjamin-gungaard
Kan se du har analytics, har du opsat en kanal og mål for Checkout processen? Kunne godt tænke mig at vide hvor mange der ender med at lægge noget i kurven, samt hvor mange der falder fra ved de uhyggeligt mange informationer der skal indtastes ved checkout. Mener faktisk at det er Benjamin Gundgaard der sagde at op mod 30 % falder fra når de ser sådan et login felt. Jeg ville fjerne alt andet end felterne til leveringsadresse, medmindre du har rigtig rigtig mange kunder der har en faktureringsadresse og en leveringsadresse. Det kan godt være at du har skrevet: "udfyld kun hvis forskelligt fra faktureringsadresse, men folk ser det bare ikke, de ser bare en helt masse felter der skal udfyldes, og så flygter de.
Det jeg har skrevet skal ikke være den gyldne vej, men blot en påpegning af "nogle" ting det kan være, det er fuldstændigt umuligt at komme med et kvalitativt gæt uden at bore meget dybere i analytics, adwords, viden om de besøgende osv osv.
Har ikke set at du selv har nævnt din konverteringsrate samt antal besøgende ;)