Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsandel / E-Markedsføring

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på din side Lise!

Har du forsøgt at ændre din "Køb"-knap??

Du har rigtig meget blåt på din side og det er din køb-knap også. Prøv at gøre den grøn eller orange, så den falder mere i øjnene. Call to action.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:24

Tak, for forslaget!

Jeg har faktisk her for et par dage siden downloadet nogle nye "knapper", men jeg kan bare ikke finde ud af at "montere" dem Embarrassed

Har dog svært ved at forestille mig, at det vil ændre så meget. Men det er naturligvis værd at forsøge.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:30

Lise Andersen:

Har dog svært ved at forestille mig, at det vil ændre så meget. Men det er naturligvis værd at forsøge. 

Hvis du ikke har forsøgt det før, så SKAL du prøve det. Det kan altså godt gøre underværker.

Jeg synes du skulle overveje at få fat på en konverteringsekspert, det er hurtigt betalt hjem. Forestil dig at han/hun kan ændre konverteringen med + 2-3%.

Hvor mange daglige besøg har du?

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:34

Lise Andersen:

Jeg har faktisk her for et par dage siden downloadet nogle nye "knapper", men jeg kan bare ikke finde ud af at "montere" dem Embarrassed

1. Design >> Tekster/Knapper >> Vareliste

2. Design >> Tekster/Knapper >> Varekort

Scrool ned i bunden - der finder du knapperne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lise

Det er for ensidigt udelukkende at kigge på den samlede konverteringsrate for sitet. Du er nødt til at segmentere det ned på de enkelte søgeord.

Google siger at 1600 søger månedligt på hhv "hundekurv" og "hundeseng". Hvad er konverteringsraten og indtjening per besøgende på disse søgeord?

Pt. er du ikke synlig i Google Adwords på søgeordet "hundeseng", og selvom du ligger nr 1 organisk, kan der være masser af penge at hente ved at ligge der med Adwords også.

Lav evt en decideret profil i Analytics for besøgende på de to søgeord og se hvordan målkanalen ser ud for disse besøgende, og se hvor de falder fra.

Kig så på alle søgeord der har en høj indtjening per besøg og se om der er yderligere potentiale i enten SEO eller Adwords.

Mvh Jesper Jørgensen

PS. Jeg har shops med konverteringsrater omkring 0,5%, men det siger bare intet om, om dit eget tal er godt eller skidt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:59

Som der bliver sagt, så svinger konverteringsraten meget fra shop til shop, så du skal ikke fokusere på at sammenligne med andre shops. Men du skal kigge nøje på din konverteringsrate for at forbedre dig - og sammenligne med dig selv.

Når det så er sagt, kan jeg da afsløre, at de fleste danske webshops ligger og roder på en 2-3 %.

Jeg har desværre ikke tid til at give dig den helt store analyse, men for mig at se, er der stadig mange "issues", du kan arbejde med på den shop. Det jeg ville gøre er at læse Don't Make Me Think - og få  den læst. Inden du læser den, bør du lave nogle usability tests og så er du vist godt på vej mod en bedre konverteringsrate.

Jeg er i øvrigt ikke enig i det med at sætte en profil op og kigge på kanalen for to søgeord. Det er ALT for detaljeret arbejde, når du har så store udfordringer med din shop, som du har. Du skal kigge på det store billede og lave nogle usability tests, inden du kaster dig ud i så fine analyser. Jeg er enig i at der skal nogle AdWords til, men der er ingen grund til at få sat dem i gang, før du kan konvertere dine besøgende til kunder.

Håber, det hjalp lidt.

/Molvins

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:06

Præcis som Jesper siger, det er for ensidigt kun at kigge på den samlede konverteringsrate, der er simpelthen for mange ting der spiller ind. Jeg sidder selv med en webshop med en konverteringsrate på 0,5 % og de er sådan set rigtig fint i den branche, men den kan selvfølgeligt altid blive højere- Regner med en 100 % stigning i konvertering om en 3 måneders tid. :)

Det er fint at andre ligger med konverteringsrater på 5-20 % men det har helt sikkert også rigtig meget at gøre med at de besøgende er ultrarelevante, genkøbskunder, besøgende fra relevante mail lister o.lign.

Har du haft fat i dine besøgende, snakket med dem, spurgt dem hvad du kunne gøre bedre, om det er produkterne der er galt med, kom ind under huden på dine kunder og lad dem fortælle dig nogle hemmeligheder. Lyt til dette podcast, med Benjamin Gundgaard: http://www.thomas-rosenstand.dk/konverteringsoptimering-med-benjamin-gungaard

Kan se du har analytics, har du opsat en kanal og mål for Checkout processen? Kunne godt tænke mig at vide hvor mange der ender med at lægge noget i kurven, samt hvor mange der falder fra ved de uhyggeligt mange informationer der skal indtastes ved checkout. Mener faktisk at det er Benjamin Gundgaard der sagde at op mod 30 % falder fra når de ser sådan et login felt. Jeg ville fjerne alt andet end felterne til leveringsadresse, medmindre du har rigtig rigtig mange kunder der har en faktureringsadresse og en leveringsadresse. Det kan godt være at du har skrevet: "udfyld kun hvis forskelligt fra faktureringsadresse, men folk ser det bare ikke, de ser bare en helt masse felter der skal udfyldes, og så flygter de.

Det jeg har skrevet skal ikke være den gyldne vej, men blot en påpegning af "nogle" ting det kan være, det er fuldstændigt umuligt at komme med et kvalitativt gæt uden at bore meget dybere i analytics, adwords, viden om de besøgende osv osv.

Har ikke set at du selv har nævnt din konverteringsrate samt antal besøgende ;)

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:17

Hej Kim,

Jeg tror jeg har skrevet, at min konv.rate ligger lige over 1% (1,25% i dette kvartal), men mit mål er 3-4%. Prøver bare at finde ud af, om det er realistisk!

I øvrigt en god pointe det med adresse felterne. Har en del tilbagevendende kunder, men tror ikke det er så mange, der benytter Password. Selv vil jeg foretrække at benytte Nummersøgningen fra De Gule sider.

Jeg synes bare det er vigtigt, at der er mulighed for levering på en alternativ adresse. Det er der mange der benytter sig af.

Mht. kunderne, så får jeg ofte positive tilbagemeldinger. Derfor er jeg jo mere interesseret i at høre dem, som smutter uden at købe. De er jo bare lidt svære at få fat på! Wink

Mange hilsner fra Lise

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:20

Tobias, 1000 tak for hjælp til "knapmontering". Synes det er ret svært at navigere rundt i DanDomain modulet nogen gange.

Hvilken Konverteringsekspert vil du anbefale?

Mange hilsner fra Lise

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:29

Hvis du har nok besøgende og kunder så burde det være nemt nok at teste om det er bedst, med eller uden, de forskellige felter.test test test

Se også lige at være lidt fræk og få fat i dem som ikke konverterer, du kunne fx bruge en form for onlinesupport software, her kan du proaktivt tage fat i nogle af de besøgende du live kan følge rundt på siden. Du kan måske se nogle der bruger meget tid på siden, går til checkout, men ikke rigtig kommer videre. Hvis du kan tage fat i nogle besøgende og interviewe dem om siden, så kunne det måske være en god måde, eller rettere billig måde at komme lidt tættere på et billede af dine besøgende og kunder. Desværre giver det ikke altid et 100 % retvisende billed af hvorfor de ikke handler, da de besøgende ikke er 100 % ærlige, det er hvad de gør og ikke hvad de siger(derfor er analytics også guld værd), men det kan være de har nogle rigtig gode ideer.

Griber du fat i dem som hopper fra i checkout processen, altså når de har indtastet deres oplysninger og klikke videre men bare hopper af? Her ved jeg fra andre projekter at vi har kunnet konvertere op til 20 % flere, ved at tage fat i dem bagefter. Det betyder selvfølgeligt at du skal gemme disse oplysninger når der klikkes videre.

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)