Hej Lise,
Jeg har 2 webshops, hvor konventeringsprocenten ligger på henholdsvis 3 - 5% og på 1 - 1,5%. Det har selvfølgelig en stor betydning, hvilken branche man er i og når det er sagt, tror jeg måske du skulle prøve at lægge fokuset på et andet sted for en tid.
Som hundeejer syntes jeg faktisk at du har for få varer eller måske bare lidt for 'almindelige' varer. Design for Pets skulle måske være lidt mere 'design' varer - et nyt mærke eller noget andet der gør din shop mere attraktiv end dine konkurrenters . . for det er sikkert et fyldt marked med mange spiller, men det er der indenfor mange brancher, så det burde ikke holde dig tilbage. Så spørg dine kunder eller deltag i en hunde/katte messe, lav en spørgerunde eller noget helt andet. Det giver lige et frisk pust og man ser sin shop med nye øjne.
Som webshopejer kan jeg kun anbefalde dig at prøve f.eks. Shopcamp eller lign. hvor man mødes med andre webshopejere og meget dygtige kompetente 'eksperter' indenfor seo, adwords, analyties m.m. Der får man sin shop gået godt igennem og får en masse god feedback - og en lang 'to do liste' 
Ellers er der rigtig mange gode råd i denne tråd og de er alle relevante - så der er en masse at få i gang med. Lav en liste og start evt. med de små ting og husk at din webshop er altid i beta (citat: Morten Vadskær)
. . der er altid masser af plads til forbedringer 
Held & lykke med det!