Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsandel / E-Markedsføring

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webshopejere!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvad jeres konverteringsandel er og fra hvilke kanaler I får flest konverteringer?

Jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne på tværs af brancher, men jeg er ret frustreret over, at det på trods af diverse designmæssige tiltag osv. stadig ikke er lykkedes mig at øge konverteringen på min side.

Så jeg går og spekulerer lidt på, om det er sortimentet, der er noget galt med, eller om det simpelthen bare er fordi jeg lægger og konkurrerer med alt for mange på et alt for lille marked!

Har snart haft webshoppen i tre år og kan stadig ikke leve af det. Er efterhånden begyndt at miste lysten, fordi jeg slet ikke kan se noget fremskridt. Det kniber jo også lidt med tiden, fordi jeg er nødt til at have andet arbejde ved siden af.

På den anden side set, så er jeg jo heller ikke villig til at give op, fordi jeg allerede har brugt så meget tid og så mange penge på den. Og jeg synes jo også det er sjovt, når man får positive tilbagemeldinger fra kunderne.

Jeg ved ikke, om det bare er mig, men jeg føler det er som om, at krisen har ramt endnu hårdere i år end sidste år. Men jeg synes ikke rigtig, at der er nogen der taler om det mere.

Jeg håber meget, at der er nogen der har lyst til at dele deres erfaringer, såvel positive som negative Smile

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 19:02

Er der slet ikke nogen, der har lyst til at dele deres erfaringer???  Hmm

Mange hilsner fra Lise

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:11

Konverteringsandel, mener du konverteringsprocenten? :-)

Jeg har i hvert fald oplevet at der kan være MEGET stor forskel på medierne man gør det i. Fx. Adwords, organisk SEO og Facebook.

Men til gengæld er priserne også meget varierede.

Jeg vil dog mene at sådan 2-5 % bør være muligt. Men det er MEGET brancheafhængigt. Hvis du kommer med nogle tal, og fortæller lidt om hvor du markedsfører dig kan jeg godt komme med lidt tips og fingerpeg.

Du er også velkommen til at sende det som PM :) Så skal jeg nok komme med nogle konkrete råd.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 09:53

Casper Blom:

Er det ikke det samme? Wink

Men tak, Casper! Det vil jeg overveje Smile

Mange hilsner fra Lise

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:12

Lise Andersen:

Casper Blom:

Er det ikke det samme? Wink

Det ved jeg ikke, har aldrig hørt Konverteringsandel før.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle andre vinkler på denne her. Men det vigtigste spørgsmål er vel om du kan få det til at løbe rundt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:07

Lidt ærgerligt din tråd druknede i polemik om ordene konverteringsprocent og andel til at begynde med . Det er to ord for samme sag.

Jeg havde skrevet et langt indlæg, men så crasher Google Chrome, så nu får du en komprimeret version.

Hvordan ser dine besøgstal ud? Jeg har lidt svært ved at lure, om det er med trafikken eller konverteringen det halter. Hvordan markedsfører du siden lige nu? Konvertering handler grundlæggende om at give folk, det de kommer efter, når de kommer ind på din side. Og samtidig gøre det så simpelt, som det overhovedet kan blive. Det betyder gode produktbeskrivelser, et overskueligt og tillidsvækkende design, tydelig opfordring til handling (call-to-action) samt et simpelt og velfungerende cashflow. 

Hvad kan være galt

Der er selvfølgelig langt mere i emnet end det, men det kan du jo selv researche dig frem til, med den litteratur jeg linker til sidst i dette indlæg.

Når konverteringen halter kan det hvert fald skyldes to ting:

• Dine kunder finder ikke det de leder efter. Du lokker med andre ord de forkerte kunder til, og du bør se på, om din markedsføring er rettet mod det rette publikum.
  • Du lokker de rette kunder til, men de bryder sig ikke om din side. Den vækker ikke tillid hos dem, og dine produktbeskrivelser, billeder, sidens design (fortsæt selv), lever ikke op til deres forventninger.

Helt oplagte markedsføringstiltag du bør overveje er en søgeordsanalyse, efterfulgt af en Google AdWords kampagne samt øget fokus på organisk søgemaskineoptimering.

Litteratur konverteringsoptimering:

Morten Vadskær's blog
Morten Vadskær's artikler
Mogens Møllers blog om online salgsoptimering
Dette podcast med Benjamin Gundgaard, lavet af Thomas Rosenstand.

Litteratur SEO:

SEO LEX 11 af Thomas Rosenstand (findes i en gratis light-version)
Frank Hellerup Madsen

Der findes et hav af andre ressourcer på området, og jeg er sikker på at folk vil byde ind, hvis de har flere links de vil tilføje.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:30

Tak for links til mine sider, Ulrik.

Lise, jeg er ikke så bange for at dele konverteringsrater. På Kondomaten ligger vi ret stabilt på 9% og Googles organiske resultater leverer flest kunder.

Faktorfobi ligger vi og danser lidt (siden er kun en måned gammel), men den er ved at stabilisere sig på 4,6%. Det er åbenbart lidt sværere at sælge børnetøj, end det er at sælge kondomer ;o)

Til gengæld er det rigtigt sjovt at se, at både konverteringsrate og besøgstal på Faktorfobi stiger næsten helt nøjagtigt i takt med UV-indexet og varmegraderne.

Held og lykke med at få sparket til din konverteringsrate.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:07

Mange tak, Molvins! Det var rart, at der endelig var nogen der turde "afsløre" deres konverteringsrate. Ved ikke hvorfor det er så hemmeligt!. Jeg tror dog aldrig, at min konverteringsrate kommer i nærheden af nogle af dine shops. Jeg ville være lykkelig for 3-4%.

Glenn, Karsten har allerede lavet en analyse til mig, og jeg har i samarbejde med en dygtig webdesigner fået rettet designet til efter hans anvisninger. Men lige lidt har det hjulpet!

BZR, mange tak for links til litteratur m.m.. Har for længst investeret i SEO LEX og diverse andre SEO gør-det-selv bøger samt fået prof. hjælp til SEO. Dette har resulteret i rigtig gode placeringer på Google på de fleste relevante søgeord. Så det er altså ikke her den halter.

Men det er også svært at vide, om en konverteringsrate (eller konverteringsprocent eller konverteringsandel) på 1% er normalt, når man ikke har noget at sammenligne med. Det er derfor jeg spørger!

I Google Analytics er det kun muligt at benchmarke på Besøgende, ikke på Konverteringer. Det havde ellers været rart, når nu der ikke findes nogle statistikker for sådan noget og folk i øvrigt holder kortene tæt ind til kroppen.

Jeg har gået og spekuleret lidt på, om den lave rate simpelthen skyldes, at jeg lægger og konkurrerer med alt for mange på et alt for lille marked, således at folk simpelthen har gjort det til vane at zappe rundt mellem de forskellige udbydere.

Men den bedste løsning ville naturligvis være, hvis man kunne spørge alle der forlader siden om deres mening. For jeg orker snart ikke at gætte mere!

Mange hilsner fra Lise

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:14

Hej Lise!

På Hukommelseskortet.dk har vi en konverteringsprocent på ca. 10% procent. Idag har det været helt vildt med en konverteringsprocent på lige omkring de 20%... Jeg får kun trafik fra de organiske Google resultater... 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)