Den case er vel nærmere et eksempel på det ikke kommer an på din pengepung, hvordan du ranker i Googles søgninger... BMW blev jo smidt ud og tvunget til at rette ind efter Googles retningslinjer - de købte sig ikke til bedre placeringer hos Google :)
BMW sagen handlede vist nok om at BMW spammede sig til en masse resultater fra google igennem lang tid (2 år). Google bad dem så om at rette ind og efter 2 dage var de med igen, uden at blive yderligere straffet. Så igen positiv særbehandling, da en lille spiller nok ville blive straffet noget mere. Sag om BMW
Jeg mener at der var en anden sag, som nævnt tidligere, hvor firmaet kom med igen, da de truede om at trække deres markedsføring hos google tilbage. Jeg kan dog ikke finde det aktuelle indlæg :-(
Jeg mener at der var en anden sag, som nævnt tidligere, hvor firmaet kom med igen, da de truede om at trække deres markedsføring hos google tilbage. Jeg kan dog ikke finde det aktuelle indlæg :-(
Jeg har selv siddet med en meget stor kunde i USA, der blev smidt ud af Google p.g.a. spam og kom ind igen (inkl. det Google kaldte spam!) indenfor 24 timer fordi de truede dem med at stoppe AdWords annoncering. Men de brugte så også et tocifret millionbeløb (i dollars) hver måned.
Så hvis du er en stor nok kunde kan du godt få særbehandling hos Google. Men du skal være MEGET stor. Det samme gælder iøvrigt de fleste andre medier jeg kender - inkl. samtlige danske dagblade.
Jeg har selv siddet med en meget stor kunde i USA, der blev smidt ud af Google p.g.a. spam og kom ind igen (inkl. det Google kaldte spam!) indenfor 24 timer fordi de truede dem med at stoppe AdWords annoncering. Men de brugte så også et tocifret millionbeløb (i dollars) hver måned.
Jeg mente nok at det var dig jeg havde læst det hos.
BMW sagen handlede vist nok om at BMW spammede sig til en masse resultater fra google igennem lang tid (2 år). Google bad dem så om at rette ind og efter 2 dage var de med igen, uden at blive yderligere straffet. Så igen positiv særbehandling, da en lille spiller nok ville blive straffet noget mere.
Jo jo... Jeg siger heller ikke Google ikke særbehandler - som nævnt er de jo villige til at særbehandle visse stater, hvis der er penge i skidtet. Så det var ikke for at male et forkert billede af Google.... BMW-casen er så måske bare ikke den mest oplagte sag at tage fat i, da de jo rent faktisk lod hammeren falde over for en af deres (givetvis) rigtigt store kunder :)
Så Google særbehandler da bestemt.... Som sagt kan man bare kigge på de lande hvor de aktivt censurerer indholdet - eller man kan tage Mikkel deMibs ord for det.... Hvilket man nok et eller andet sted roligt kan gøre - er det ikke noget med han roder med lidt SEO engang imellem? ;)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)