Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering / budget til blandet bolig/erhverv

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogle herinde som har styr på hvem man skal kontakte, hvis man ønsker at søge om mere privatbolig i sin blandet ejendom. Pt. er det 80% erhverv.

Venligst

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:03

Hej MOrten

Jyske Bank TV har lavet et godt indslag om netop blandet erhverv http://jyskebank.tv/012602745941198/bolig_og_erhverv_paa_samme_matrikel

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:40

Big SmileNu har jeg lige skimmet tråden og meget pudsigt at Karin hiver ovenstående indslag fra Jyske Bank TV frem.

Nu ved jeg godt at det er en gammel tråd men der bliver sagt nogle ting her i tråden som ikke er helt rigtige og som bør overvejes:

- Der tales om at omdanne ejendommen (måske kun den erhvervsmæssige del) til selskab. Lad for guds skyld vær med det. En hel eller delvis privat bolig i et selskab = hård fribolig beskatning. Derudover er det noget rod at lade en ejendom eje af et selskab og en person i sameje. Køb ejendommen privat, udlej erhvervsdelen til selskabet, sæt en leje, opgør et overskud og læg det ind i en virksomhedsskatteordning sammen med renteudgifterne.

- Hvis mindre end 25 % af ejendommen vurderingsmæssigt vedrører erhvervsdelen kan hele ejendommen sælges skattefrit. Taler vi om mere end 25% skal der vurderingsfordeling på og erhvervsdelen er avanceskattepligtig ved et senere salg. I og med at der indrømmes et bundfradrag på ca. 260.000 i den erhvervsmæssige avance skal der dog en ganske pæn avance til før der udløses skat.

Lyder det som noget der også bliver sagt i ovenstående indslag så er det ikke helt tilfældigt. Big Smile Det er nogle år gammelt men det var mig der tog turen til Silkeborg og medvirkede i indslaget sammen med en lokal ejendomsmægler.  Derfor syntes jeg det er pudsigt at det bliver nævnt her.Big Smile

PS. Tak for det Karin. Det indslag havde jeg jo helt glemt da jeg bryggede en ny hjemmeside sammen her i sidste uge. Wink 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)