Mit latin er lidt rustent, og jeg fulgte ikke med i kemi, så jeg kan ikke finde svaret

Og for DIAZOLIDINYL UREA gælder
CANCER - One or more in vitro tests on mammalian cells show positive mutation results RTECS®- Mutation Research 2002
One or more animal studies show brain and nervous system effects at high doses RTECS®- Journal of Toxicology, Cutaneous and Ocular Toxicology 1995
One or more animal studies show endocrine system disruption at high doses RTECS®- Journal of the American College of Toxicology 1990
Og således ikke for de andre ingredienser, har ikke tjekket om de har været testet på dyr. Var heller udprøget meningen, da jeg vidste at blot en af ingredienserne er testet på dyr og derfor finder der latterligt at firmaer, uanset hvem det er, skriver disse "Not tested on Animals" logoer. For det er himmelråbende klart for fagfolk at man ikke gider ulejlige sig med test af shampoo eller cremer på dyr og det giver heller ingen mening. Årsagen til test for den type ingredienser er jo at finde grænseværdierne for hvornår de ikke mener at gøre skade, og dermed kan anvendes i en eller anden for i et eller andet sammenhæng.
Jeg kan huske tilbage til min tid som leverandør til Matas. Her var der en del af mine leverandører, som slog meget på, at jeg skulle købe råvarer hos dem, da de ikke var testet på dyr.
Ja og det er den sædvanlige smøre. Det er meget muligt at deres konkrete ingrediens ikke er testet på dyr, men at dem der har opfundet den har og at de blot udnytter formularen efterfølgende, og ja så er det jo ikke testet på dyr af dem...
Har faktisk arbejdet en del sammen med DermaPharm, som i den grad er super bevidste omkring brug af ingredienser!
Jamen det er da fint, men nu viser de jo ingen ingredienslister på deres produkter, så kan ikke kommentere det yderligere.
Her i denne liste finder man Forever Living og en lang række andre som f.eks. ikke vil fjerne parabenerne i produkterne, til trods for at der findes erstatninger eller ikke er nødvendige.
http://www.forbrugerraadet.dk/tema/hormonkemi/produkter-med-hormonforsyrrende-stoffer/