Hej Lasse Tager man fx og googler guitar forstærkere. Hvor langt skal du ned, for at finde Danmarks førende producent?????? Bare for at tage et eksembel. Tager du og skriver fx "Guitar pedaler" så er google så flink at komme med et forslag nederst. Og det er jo ikke fordi at de laver SEO. Men fordi at mange mennesker søger på det ord. Men vil du have en shop som sælger det, så er der jo masser at vælge imellem i de første mange sidder. Og det er jo netop her din og min indstilling til nettet, skilles. Nu leder jeg tit for andre mennesker på nettet, det være sig mine venner og familie, når de skal have oplysninger, og så mailer jeg gerne en adresse til dem. Og det er netop fordi at mange mennesker idag finder det for uoverskueligt. Der er også en grund til at man på aftenskoler laver kurser i internettet. Det er netop for at almindelige dødlige mennesker der ikke sidder 24/7 foran computeren, skal have en chance for at kunde finde printerpatroner til deres HP printer......som de så alligevel tager i elgiganten og køber, for da købte de jo printeren. Du ser på nettet som en mulighed for en levevej, og gør det sikkert også fint. Jeg ser det som et opslagkatalog...og det er netop blevet problemet for det er det ikke mere. /Kenneth |
Kenneth:Tager man fx og googler guitar forstærkere.
Hvor langt skal du ned, for at finde Danmarks førende producent??????
Du kan med fordel skrive sammensatte ord som et ord i stedet for to.
Så fra dit åsyn bør førende producenter indtage de bedste placeringer, når der søges på produkter de (og mange andre) producerer. Vel at mærke til trods for at en stor del af de, der eksempelvis søger på "guitarforstærkere" har intentioner om at købe en guitarforstærker og ikke bare læse specifikationer hos producenten.
Jeg spiller ikke på guitar eller andre instrumenter for den sags skyld, så jeg ved af gode grunde ikke, hvem der er Danmarks førende producent af guitarforstærkere, men havde de gjort deres benarbejde ordentligt, ville deres placering se anderledes ud. De har akkurat de samme (hvis ikke bedre) muligheder, som andre intressenter i markedet.
I øvrigt vil jeg anbefale, at du præcisere dine søgninger mere, hvis du ønsker bedre resultater - ligesom størstedelen af søgemaskinernes brugere gør (brug flere sigende ord). I nævnte tilfælde ville det være åbenlyst at søge efter "guitarforstærker" og "producent". Der er dog ikke en eneste webside indekseret i Google, som har både ordet "guitarforstærker" og "producent" i titlen, så det er et dårligt eksempel, men du forstår vel min pointe. Omvendt er det et fint eksempel, såfremt der findes danske producenter af guitarforstærkere. I så fald har de åbenlyst ikke fattet en meter af, hvad internettet går ud på.
Kenneth:Du ser på nettet som en mulighed for en levevej, og gør det sikkert også fint. Jeg ser det som et opslagkatalog...og det er netop blevet problemet for det er det ikke mere.
Ja, internettet er min levevej, så det har du fuldstændig ret i. Jeg er dog også en flittig bruger af søgemaskiner som privat, da jeg er videnbegærlig - og evner at finde det jeg søger, gang på gang.