Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Tager man fx og googler guitar forstærkere.

Hvor langt skal du ned, for at finde Danmarks førende producent??????

Bare for at tage et eksembel.

Tager du og skriver fx "Guitar pedaler" så er google så flink at komme med et forslag nederst.

Og det er jo ikke fordi at de laver SEO. Men fordi at mange mennesker søger på det ord.

Men vil du have en shop som sælger det, så er der jo masser at vælge imellem i de første mange sidder. Og det er jo netop her din og min indstilling til nettet, skilles.

Nu leder jeg tit for andre mennesker på nettet, det være sig mine venner og familie, når de skal have oplysninger, og så mailer jeg gerne en adresse til dem. Og det er netop fordi at mange mennesker idag finder det for uoverskueligt.

Der er også en grund til at man på aftenskoler laver kurser i internettet. Det er netop for at almindelige dødlige mennesker der ikke sidder 24/7 foran computeren, skal have en chance for at kunde finde printerpatroner til deres HP printer......som de så alligevel tager i elgiganten og køber, for da købte de jo printeren.

Du ser på nettet som en mulighed for en levevej, og gør det sikkert også fint. Jeg ser det som et opslagkatalog...og det er netop blevet problemet for det er det ikke mere.

/Kenneth

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Tager man fx og googler guitar forstærkere.

Hvor langt skal du ned, for at finde Danmarks førende producent??????

Du kan med fordel skrive sammensatte ord som et ord i stedet for to.

Så fra dit åsyn bør førende producenter indtage de bedste placeringer, når der søges på produkter de (og mange andre) producerer. Vel at mærke til trods for at en stor del af de, der eksempelvis søger på "guitarforstærkere" har intentioner om at købe en guitarforstærker og ikke bare læse specifikationer hos producenten.

Jeg spiller ikke på guitar eller andre instrumenter for den sags skyld, så jeg ved af gode grunde ikke, hvem der er Danmarks førende producent af guitarforstærkere, men havde de gjort deres benarbejde ordentligt, ville deres placering se anderledes ud. De har akkurat de samme (hvis ikke bedre) muligheder, som andre intressenter i markedet.

I øvrigt vil jeg anbefale, at du præcisere dine søgninger mere, hvis du ønsker bedre resultater - ligesom størstedelen af søgemaskinernes brugere gør (brug flere sigende ord). I nævnte tilfælde ville det være åbenlyst at søge efter "guitarforstærker" og "producent". Der er dog ikke en eneste webside indekseret i Google, som har både ordet "guitarforstærker" og "producent" i titlen, så det er et dårligt eksempel, men du forstår vel min pointe. Omvendt er det et fint eksempel, såfremt der findes danske producenter af guitarforstærkere. I så fald har de åbenlyst ikke fattet en meter af, hvad internettet går ud på.

Kenneth:
Du ser på nettet som en mulighed for en levevej, og gør det sikkert også fint. Jeg ser det som et opslagkatalog...og det er netop blevet problemet for det er det ikke mere.

Ja, internettet er min levevej, så det har du fuldstændig ret i. Jeg er dog også en flittig bruger af søgemaskiner som privat, da jeg er videnbegærlig - og evner at finde det jeg søger, gang på gang.

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu fik vi konstateret fra højeste sted at jorden ikke er flad, så kunne det måske være lidt rart lige at få på plads at der ikke bor mennesker på internettet. Det tillader jeg mig at gå ud fra at vi kan.

Fordi der ikke er mennesker der bor på internettet, så ser de også TV, færdes på gaden, læser aviser, modtager post osv. osv.  og derfor kan man altså alle målgrupper med hvilket som helst medie der kan videreformidle et budskab.

Spørgsmålet er alene, hvad er mest optimalt for den enkelte virksomhed?  

Jeg hører tit argumentet om at virksomhed DillerDaller bare skovler penge ind fordi de har hyret en SEO specialist, og hvor vigtigt placeringerne på Google er. Det vil jeg slet ikke anfægte, - men i forhold til hvad?

En nylig undersøgelse har vist, at ingen i Danmark er markedsledende på internettet. De som sælger mest har 4-5% af onlinesalget i deres branche. Så blegner det jo lidt med disse argumenter, for det er også et faktum at nogen er på 1-2-3 pladsen i Googles søgeresultater. Det har jo så ikke givet anledning til en dominerende plads på markedet.

Min erfaring, (som en gammel sur indestængt mand der ikke kan undvære andres deres fede tjens som SEO eksperter og ikke rigtigt ved hvad internet betyder), er at verden er langt mere nuanceret. Påstanden om at en off-linebutik kunne få flere kunder ved at gå på nettet, skulle jo så logisk også gå den anden vej. Det gør det så bare ikke. Den reklame der gør sig bedst i forbrugernes bevidsthed  vedr. on-line der går off-line - nemlig Wupti.com har trods sin reklame succes med den nøgle/hash sælgende Pede, - fortsat kun 4% af eletronikmarkedet. 

Så nogen endegyldig sandhed om hvad der svarer sig bedst, findes ikke. Derfor må hver enkelt virksomhed gå ind og afveje hvad der i deres markedssituation giver det bedste afkast. Det er deres ansvar, og det handler ikke om hvorvidt der er markedsandele at hente det ene eller andet sted, men alene prisen for at hente dem.

Derfor - og ikke som for/imod SEO er det jo noget lige så udokumenteret eklatant vås at Fama forældre kunne gøre det bedre ved også at implementere on-line markedsføring. Jeg ved ikke hvad FAMAs forældre omsætter, så hvad det udokumenterede angår, har ingen vist noget at lade den anden høre.  

Jeg tror,og jeg ligger nr. 2  flere steder og udgør procentdele af omsætningen hos et respekteret SEO firma, at topplaceringer omhandler andet end hvad der er i kildekoden på min side. Det er sådan lidt med som glarmester, at få kvarterets unger til at baldre nogen ruder, - men det foregår selvfølgelig ikke hos danske firmaer, og det er nok også bare mig der ikke ved hvad SEO er, og har misforstået det.

Jeg er dog ikke så naiv, at tro at første resultat er det bedste for mig som forbruger, som andre her i tråden giver udtryk for, for mig bekendt er der ingen adgangskrav på Google, ej heller noget krav om at førstepladsen besiddes af dem med flest tilfredse kunder.

Jeg ved, og det er et faktum, at vi diskuterer på ulige vilkår, men jeg vil stå fast på, uanset hvor meget jeg skal tales ned til, at ingen i denne tråd baserer deres argumentation på objektivitet.

Michael 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lasse H. Kristiansen:

Så fra dit åsyn bør førende producenter indtage de bedste placeringer, når der søges på produkter de (og mange andre) producerer. Vel at mærke til trods for at en stor del af de, der eksempelvis søger på "guitarforstærkere" har intentioner om at købe en guitarforstærker og ikke bare læse specifikationer hos producenten.

Det er mere for at tage dit argument om at førende virksomheder, har aktiv SEO. Det passer så ikke.

Men på den anden side er navnet så meget branded hos dem der spiller guitar, at det ikke betyder noget.

Lasse H. Kristiansen:

Ja, internettet er min levevej, så det har du fuldstændig ret i. Jeg er dog også en flittig bruger af søgemaskiner som privat, da jeg er videnbegærlig - og evner at finde det jeg søger, gang på gang.

Det kan vi andre så også være, selvom vi har nogle andre holdninger til nettet, og den måde det udvikler sig på.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Nu fik vi konstateret fra højeste sted at jorden ikke er flad, så kunne det måske være lidt rart lige at få på plads at der ikke bor mennesker på internettet. Det tillader jeg mig at gå ud fra at vi kan.

Der er jo rent faktisk folk der nærmest lever gennem nettet ;)

Dyrebilen.dk:
 Fordi der ikke er mennesker der bor på internettet, så ser de også TV
Kan gøres over nettet ;)

Dyrebilen.dk:
færdes på gaden
Det kan du i f.eks. Second Life ;)

Dyrebilen.dk:
læser aviser
Gøres online (de findes altså!!) ;)

Dyrebilen.dk:
modtager post  
Her bruger mange mennesker e-mail - og rent faktisk findes der i DK flere e-mail adresser end faktiske postadresser.

Dyrebilen.dk:

Min erfaring, (som en gammel sur indestængt mand der ikke kan undvære andres deres fede tjens som SEO eksperter og ikke rigtigt ved hvad internet betyder), er at verden er langt mere nuanceret. Påstanden om at en off-linebutik kunne få flere kunder ved at gå på nettet, skulle jo så logisk også gå den anden vej. Det gør det så bare ikke. Den reklame der gør sig bedst i forbrugernes bevidsthed  vedr. on-line der går off-line - nemlig Wupti.com har trods sin reklame succes med den nøgle/hash sælgende Pede, - fortsat kun 4% af eletronikmarkedet. 

Og hvor god en omgang SEO har Wupti.com? Nu går debatten jo ikke på "at gå online" men effekten af SEO! Så faktisk er ovenstående argument det bedste MODargument, der netop viser, at de andre medier er skyld i, at de "kun" har 4%... Deres SEO er ihvertfald ikke den bedste i forhold til deres konkurrenter...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:

Og hvor god en omgang SEO har Wupti.com? Nu går debatten jo ikke på "at gå online" men effekten af SEO! Så faktisk er ovenstående argument det bedste MODargument, der netop viser, at de andre medier er skyld i, at de "kun" har 4%... Deres SEO er ihvertfald ikke den bedste i forhold til deres konkurrenter...

Vi kan jo også tage freeway fra før. De lavede jo blandt andet sponseringer af programmer på kanal 4 og 5 med dating.dk navnet.

Lige som match.com, lave tv reklamer.

Hvor dating.dk ligger nr. 1 på google når man søger på ordet dating.....og match.com, har en adword konto til navnet.

Så må man konkludere at de begge mener at nettet alene ikke er nok, og at der er kunder der ikke bruger nettet aktivt. Ligeså så er der stadig kontakt annoncer i lokalavisen Århus.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, det ene udelukker jo ikke det andet! ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

.. Og nu kunne jeg godt forstille mig de folk bag Freeway ikke har betalt listepriser for de TV-reklamer. Jeg kender faktisk et firma som direkte er blevet tilbud gratis TV-reklamer, mod noget andet arbejde - og andre absurd billige reklamer.

Så det er ikke altid at det hænger sådan sammen, som du siger.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

.. Og nu kunne jeg godt forstille mig de folk bag Freeway ikke har betalt listepriser for de TV-reklamer. Jeg kender faktisk et firma som direkte er blevet tilbud gratis TV-reklamer, mod noget andet arbejde - og andre absurd billige reklamer.

Så det er ikke altid at det hænger sådan sammen, som du siger.

Så er det for mig lidt sjovt at de vælger det mest kendte navn. Men hænger så nok sammen med at både Scor.dk og match.com, netop i samme periode var meget aktive, på tv fronten.

Men nu er det jo ikke unormalt at de der bliver udvalgt til programmet singel, er udvalgt på forskellige datingsider. Men at det er noget som dette der skulle give adgang til så omfattende sponsering, ser jeg så alligevel som utopi. Da netop siderne gerne stille deres bruger tilrådighed, for journalister, mod at få omtale. Det vil sige at man nævner siden i artiklen, eller i selve programmet.

/Kenneth

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Jamen Fama - hvis folk som dine forældre vælger SEO fra som en mulighed, bliver de jo ikke snydt af banditterne. Det må da være godt?

At de så på den lange bane mister markedsandele og omsætning er selvfølgelig en skam for dem, men det er dog trods alt et bevidst valg fra deres side om ikke at sætte sig ind i markedsføringsmulighederne, der så er skyld i det tab. Det må vi vel være enige om - og dermed er det ikke SEO branchens ansvar, at de ikke kan/vil sætte sig ind i de muligheder, der findes for at markedsføre deres forretning.

 

 

Det er jo en relativt firkantet måde at stille det op på. Jo de bliver naturligvis ikke snydt, hvis de konsekvent vælger fra...og jo, vælger man konsekvent fra risikerer man at gå glip af nogle muligheder.

Men det er jo ikke i strid med noget af det jeg har skrevet. Jeg har skrevet at de etablerede spillere på markedet kan være bedøvende ligeglade - som markedet er nu går de ikke sultne i seng, hvis f.eks. mine forældre vælger dem fra. Men det gør jo ikke rigtigt markedet mere overskueligt for forbrugerne, så jeg har lidt svært ved at se hvad det er vi diskuterer her?

Diskuterer vi min holdning, som er at det ville gavne forbrugerne af SEO-konsulentydelser, hvis branchen tog et ansvar? Eller diskuterer vi træmanden, at branchen skal tage et ansvar?

 

Thomas Rosenstand:
Brancheforening er beskrevet tidligere - og hvad skulle det dog nytte?

 

Jamen hvis aktørerne i SEO-branchen ikke formår at opstille nogle spilleregler og blive enige om noget som helst....ja så nytter det givetvis ikke en dyt. Men som sagt arbejder jeg ikke med SEO, så det ved I bedst.

Jeg nævnede bare brancheforening fordi andre brancher har benyttet sig af den taktik til at få styr på forholdene. Og så er webbureauerne også ved at bevæge sig i den retning - antageligvis af samme årsager. Så det virkede som et oplagt bud.

 

Thomas Rosenstand:
Hvis folk er så ligeglade med deres egen forretning, at de ikke gider/kan bruge en time på at undersøge en potentiel og vigtig leverandør, opdager de jo heller aldrig, at der findes en brancheforening, vel?
Thomas Rosenstand:
Hvis folk er så ligeglade med deres egen forretning, at de ikke gider/kan bruge en time på at undersøge en potentiel og vigtig leverandør, opdager de jo heller aldrig, at der findes en brancheforening, vel?

 

Hvis udbyderen markerer på sin hjemmeside eller i sit øvrige markedsføringsmateriale, at han er medlem af en brancheforening, så er det jo ikke noget problem at finde den - og hvis den eksisterede ville det heller ikke være noget problem at google på den.

Pointen er at for en del mennesker, så er der ikke rigtigt noget objektivt at tage fat i.... Sjovt nok skriver plattenslagerne aldrig at de er plattenslagere.... Så i sidste ende kommer det ofte til at afhænge af købers egen ekspertviden. Der er intet objektivt, at forholde sig til.... Som der er i så mange andre brancher.... Jeg mener... Skal du købe smørrebrød har du smileyordningen, at navigere objektivt efter. Den er ingen garanti....men hvis en smørrebrødsforretning har en elite-smiley har du alligevel god grund til at antage de håndterer deres fødevarer mere professionelt end butikken på den anden side af vejen med 3 sure smileys.

 

Thomas Rosenstand:
Og hvad skulle en sådan forening gøre? Eksemplet med Mirus SEO som udgangspunkt: Skulle han have sine ben brækket? Eller ekskluderes af foreningen? Eller skulle foreningen på deres hjemmeside advare mod hans metoder? Og hvad skulle det nytte - f.eks. dine forældre ville jo ikke tjekke foreningens hjemmeside alligevel.

 

De skulle vel slet ikke optages i brancheforeningen.... Hvis SEO-eksperter ikke kan finde svindlerne og undlade at lave forretning med dem, hvordan skal kunderne så kunne?

Hvorfor tror du i øvrigt ikke de ville tjekke foreningens hjemmeside? Jeg har aldrig skrevet noget om de ikke tænker sig om, inden de indgår aftaler.... De er altså ikke helt idioter, de gamle ;)

Jeg har bare skrevet, at mange mennesker ganske enkelt ikke har den fornødne viden eller evner til at undersøge et marked som SEO. For hvad er det de støder på, når de søger på emnet? Så er det sjovt nok en masse firmaer, der gerne vil sælge SEO - de render ikke ind i den ikke-eksisterende brancheforening. Så hvordan fanden kan du påstå de ikke vil tjekke hjemmesiden? :) Ja, du har jo sådan set ret... Når nu foreningen ikke eksisterer vil de naturligvis ikke tjekke den....

 

Thomas Rosenstand:
Næ - det handler (i min optik) om ansvarsforflygtigelse. Et udpræget fænomen i tiden. Det er altid alle mulige andres skyld - aldrig ens egen.

 

Det er dig der taler om skyld... Jeg taler bare om det ville være en fordel for kunderne, hvis branchen tog et ansvar for problemerne. Så selvom vi er ganske enige i at folk har en tendens til at afskrive sig ethvert ansvar....ja så har det ikke rigtigt noget at gøre med det jeg har skrevet.....

 

Thomas Rosenstand:
Driver du firma, og køber du en ydelse, er det dit ansvar at sikre, at du køber det, du har brug for. Eller du kan hyre en specialist til at sikre det for dig - men det er stadig dit ansvar. Ingen brancheforening kan tage ansvaret for dig.

 

Jamen det er vi sådan set helt enige i.... Mange mennesker har bare ikke mulighed for at tage ansvar i forhold til SEO. Hvorfor nogen så vælger det fra.... Medmindre du mener SEO er kejserens nye klæder, så kan du vel ikke sige det er en optimal situation?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)