Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan påvirker Iværksætterskatten dig?

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Martin, du ender snart som Socialdemokrat hehe
Som du sikkert har set, har de udover at holde sig fra ideer om tåbelige "iværksætterskatter" også lige kommet (sammen med SF) om et forslag om at arbejdstiden sættes op til 38 timer. Jeg synes faktisk det er positivt at se, at SF/S mener vi skal arbejde os ud af krisen - frem for at spare os ud af den. At knokle sig ud af en krise er et positivt projekt, der vil forene og styrke os alle. At spare sig ud af den gør det modsatte.

 

Det handler jo om at finde den løsning vi mangler til at bekæmpe finanskrisen. Selvom jeg hverken er SF'er eller S mand, så er de godt på vej, de har i hvert fald kommet med et rigtig godt udspil af en løsning, som vil kræve vi alle arbejder 1 time mere om ugen, og ja gider vi danskere det? det spørger De Oliveira Talkshow den almindelige dansker om, snart! 

Her kan i høre mere om SF og S's plan http://www.fairlosning.dk/

 

Mvh. Thomas 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se at det KAN blive utrolig kompliceret, men det behøver det vel ikke at være :)

Omkostningerne er jeg ikke så bange for. Det koster næsten intet at holde et selskab uden drift ved lige. Højest 5-10.000 pr. år. Med den relativt korte investeringshorisont angels typisk har bliver det hurtigt langt billigere end at betale de ekstra 12% i skat ved exit. Og så kan selskaberne jo iøvrigt genbruges og genbruges - der er ikke nødvendigvis grund til at blive ved med at åbne nye "kasser".

I forhold til stemmeafgivelser tror jeg heller ikke det får den store reelle betydning. Aktionærer med under 10% af et selskab - som jo er det vi snakker om, vil alligevel sjældent have noget reel indflydelse på beslutningerne. Langt de fleste stemmer ligger jo hos andre. Men naturligvis kan der være tilfælde hvor det kan blive et problem.

Problemet er nok størst i forhold til handel med anparterne, hvis en part ønsker at gå ud, går konkurs osv. Men det burde være muligt at finde nogle fornuftige løsninger på.

Jeg siger ikke at denne løsning ville kunne virke for alle - men for nogle vil den måske. Det bedste ville da helt klart være, hvis den tåbelige iværksætterskat blev droppet.

Jeg tror bare, at der fortsat vil være en del business angels som SÅ gerne vil ind i et af de få markeder der faktisk er eksplosiv vækst i - Internet, at en dum skat som denne ikke vil holde dem tilbage. De vil hellere finde kreative løsninger, som denne - eller helt andre.

Men dybest set er det naturligvis åndssvagt, at vi skal spilde en masse tid på det. Det ville være meget bedre hvis både iværksættere og business angels kunne fokusere deres energi på at bygge nogle skide gode virksomheder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahahaha har tjekket 5 gange, og det er ik engang 1. April...

Got damit siger jeg bare... DK får allerede totalt bøllebank på konkurrenceevne osv, og så gør man problemet endnu værre...

Det er så tragisk, at det næsten bliver helt morsomt hahaha

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En mands skidt er en anden mands guld. Thorborg og Rosenstand kan jo tjene en formue ved at leje værelser ud til danske iværksættere, som simpelthen får nok. Jeg lejer mig gerne ind som den første.

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Jeg kan kun grine af denne skat. Hvor er lobbisten for iværksætterne henne? jeg kan kun se en vinder og lobbist og det er bankernes. Nu holdes alle små investorer væk og bankerne kan vælge og vrage mellem de iværksætter som søger penge. Så er der kontrol med finansmarkederne igen

 

Hvem er lobbist for iværksættermiljøet? Eller hvem føler I der er lobbist for iværksættermiljøet?

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:

Hvem er lobbist for iværksættermiljøet? Eller hvem føler I der er lobbist for iværksættermiljøet?

Hej Thor

Dejligt at der er nogle der også læser mellem linierne. Der er ingen lobbist for iværksætter, så hvorfor og hvordan skulle politikkerne så kunne lytte til os før de laver nye love? 

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Thor Mønsted:

Hvem er lobbist for iværksættermiljøet? Eller hvem føler I der er lobbist for iværksættermiljøet?

 

Hej Thor

Dejligt at der er nogle der også læser mellem linierne. Der er ingen lobbist for iværksætter, så hvorfor og hvordan skulle politikkerne så kunne lytte til os før de laver nye love? 

 

Hej Tim.

Jamen, så mangler vi jo dette. Og når vi så mangler lobbister der taler iværksætternes sag, så er der vel ikke langt til skabelsen af visionen om en brancheforening..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hhhmmm da jeg læste det i erhversbladet, tænkte jeg "er det d.1 april"... Som iværksætter kan man jo godt være lidt forud for sin tid ;) Men så kiggede jeg i kalenderen... "?" ... Hmmmm så tænkte jeg "De fleste poltikere er jo heller ikke velsignet med en iværksætterhjerne"....Så det kan være svært at tænke nyt men pyt... Måske de ikke vil have os i landet...Det kan jo være en trussel med nytænkning, hvis man ikke forstår at der er nye veje at gå...Bliver spændende at se hvad Kina vil bringe mig ;) og andre <3  

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi må nok indrømme at Kristian Jensen IKKE evnede at fokusere på det vigtige i skattepolitikken - nemlig at skaffe en større samfundskage at dele ud af.

I vores firma havde vi tænkt på en kapital udvidelse for at opsøge nye markeder - det er nu droppet.

Utroligt, at man ikke gennemtænke om love giver en større eller en mindre samfundskage inden de vedtages.

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)