Jeg ønsker at sælge min webshop da jeg er blevet træt af kunder der ringer konstant, pakke pakker osv. Nok om. Jeg har flere potentielle købere, men er blank når vi taler om prissætning af siden.
Her er lidt info om shoppen som vi åbnede live i november 2009.
Branchen er kameraer og fotoudstyr, vi har lidt over 2000 produkter på vores site, som vi får fra 4 leverandører.
Godt og let genkendeligt navn
VI kører med et magento system og har nok én af de mest gennemførte sites der findes i DK pt. (pm for link, jeg gider ikke poste det i indlægget).
Vores omsætning er stigende men ligger på omkring 200.000-400.000 månedligt pt.
LAV AVANCE i branchen (vi har ikke bogført færdigt endnu, men et skud vil være omkring 5-8%)
Bruger 400-500 dagligt på adwords
Der er brugt mange penge på udvikling af siden og markedsføring, vi er faktisk derfor først begyndt at tjene penge nu. Hvis vi lukkede firmaet nu ville vi nok stå med en gæld på omkring 20.000.
350 tilmeldte til nyhedsbrevet.
Forventet omsætning 2010 er 3 mio.
It udstyr for 5.000, lager for 10.000, vi lagerfører intet da to af vores leverandører har dag til dag levering. (Vi bestiller inden 10.00 mandag og modtager varerne 12.00 mandag, samme dag)
Placeret i københavn
Jeg ønsker et kvalificeret gæt på værdien af siden og derfor er i som sagt velkomne til, at pm for link.
Jeg har realistisk set vurderet sitet til en værdi i omegnene af 30.000-50.000, men har som sagt ingen anelse.
Du er allerede kommet længere med din webshop, end de fleste andre. Upåagtet at det ikke er en millionforretning, så har du altså kunder hver dag! Derfor er en pris på 30.000 - 50.000 for lav efter min mening.
Som sagt er linket under min profil, jeg gider bare ikke have indlægget dukker op et eller andet sted på google, det virker uprofessionelt. (har i forvejen et af sådan nogle indlæg når man søger på min virksomheds navn).
Hvis du vil have hjælp herinde, er du nødt til at være åben om din webshop og fortælle hvad den hedder.
Der er ingen der gider at sende dig en pm, for at høre om linket, for så derefter at hjælpe dig i en pm.
Meningen med at hjælpe herinde er bla. at andre i samme situation som dig (prissætning), kan nyde godt af andres svar som kan ses offentligt for alle.
Hvis du ikke modtager nogen bud på hvad din forretning er værd, ja så ved du hvorfor nu :)
Han har jo også skrevet, at linket er i hans profil.. Det er altså rimelig nemt at finde ud af, og jeg er ret sikker på, at jeg (hvis jeg skulle købe denne webshop) ikke ville synes det var så fedt at denne tråd, hvor man kunne se hvad jeg havde givet for den - eller andre følsomme informationer.
Ang. prissætning af din butik, så handler det ikke om, hvor mange ordrer du har, hvor stor din omsætning er mv. Et forsigtigt bud fra min side er 1-1½ års OVERSKUD - efter alle udgifter - som pris for webshoppen.
Det nytter jo ikke noget at omsætte for en million hvis man kun har 3-4% af sin omsætning i overskud.
Nu da det er en debat vil jeg lige kommentere lidt mere :-). Jeg mener ikke man altid skal være så overskudsfokuseret når det drejer sig om salg af sådan en type webshop. Det kan godt være avancen er lav og der er meget arbejde at forbundet i driften, men der er kunder og de handler! Hvis man kan se nogle muligheder i at få ændret webshoppen, så man har bedre mulighed for at få afsat vare med høj avance (tilbehør, kabler etc), så kunne det godt blive en god/bedre forretning.
Siden har både besøgende og kunder, det tæller altså som et stort plus!
Har ingen ide om prisen, men har lige set siden, og Nicolai, I fortjener ros for at have lavet et ganske brugervenligt site med luft i designet, så der ikke er tusinde ting at blive forvirret af. Jeg ser hele tiden dårlige webshops, og den her er faktisk i den bedre afdeling.
Det nytter jo ikke noget at omsætte for en million hvis man kun har 3-4% af sin omsætning i overskud.
Jeg er enig med dig Matthias. At få omsætning er jo intet problem. Jo flere penge man smider efter markedsføring jo flere besøgende og mere omsætning har man jo. Derfor er det vigtigste her faktisk hvor meget overskud virksomheden kan lave. Uden det er det meget svært at sætte en pris.
Når det så er sagt så tror jeg ikke det du selv har skrevet er helt hen i vejret. Hvis altså du har en så lav avance på produkterne som du skriver.
Det er en kanon flot shop du har ellers. Jeg skriver lige en pm til dig, så kan vi tage en snak hvis du har lyst.
I har fuldstændig ret i at hvis siden ikke kan generere overskud, så er værdien automatisk ikke så høj. I denne branche handler det om at omsætningen skal bankes i vejret og løbende holde trit med sine udgifter. Man skal op og have en omsætning på 10 mio. før det begynder, at ligne noget. Det skyldes at avancerne som sagt er uhyggeligt lave på de dyre produkter. (på kameraer er avancen næsten ikke eksisterende, derimod tjener man godt på meget af tilbehøret).