Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfrit - hvorfor ikke?

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Tror det er et spørgsmål om religion. Vores kunder på lageret gør det på hver sin måde.

Der er dog nok en forskel på dem som driver deres webshop som hobby, og dem som har det som lever af deres virksomhed. Sidst nævnte har mere brug for at udgifter hænger sammen indtægterne. (Syntes jeg m¨åske også fremræder lidt i ovenstående indlæg).

Personlig kan jeg bedst li at få fragten udspecificeret, men det er mest for at sammenligne om vi selv kunne have sendt det billigere Big Smile Og ellers syntes jeg at fragtfri over et vidst beløb kan være en fordel. Vi kender denne minimums grænse ved alle vores leverandører (Også der hvor vi køber vores varer på nettet). Og vi forventer faktisk at få gratis fragt. Vi laver gerne ordrens størrelse derefter.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, det er der ikke fordi det er så afsindigt dyrt at sende med Postdanmark, en lille pakke med mere ne 2 cm i tykkelsen og 500 gram koster kr. 38.00 , og har butikkerne en gns. avance på 30% skal du købe for min. 126,- for at det går rundt... :-) vi har selv flere webshops, med fragtfrit over kr. 1000,-

Mange hilsner fra michael.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Sikken god debat vi fik ud af det!

Jeg begynder at forstå problematikkerne i fragtfrit, og konklusionen er nok, at man i perioder som et godt tilbud kan gøre det. Muligvis som en rabatkode, man kan indtaste, hvis man har handlet der indenfor den sidste måned (bare et eksempel). Jeg vil dog stadig hævde at det er en måde at holde på kunderne på og nogle gange handler de for mere end andre gange.

Jeg ved at Esprit kører fast med fragtfrit og det kunne da være cool at få en udtalelse fra dem om hvorfor og hvilke resultater det har givet. Hvis man skal købe noget ekstra for at nå et fragtfrit beløb, kan det jo ende med, at man får købt noget, som man ikke fik brug for og efterfølgende returnerer. Så er regnestykket et andet igen. Der er hele tiden faktorer der gør, at noget er godt frem for noget andet.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Jeg ved at Esprit kører fast med fragtfrit og det kunne da være cool at få en udtalelse fra dem om hvorfor og hvilke resultater det har givet.

Jo men der har man jo også nogle helt andre avancer end normalt. Som egenproducent har man helt klart mange fordele hvis ens produkt er populært.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Soleklart! Det havde jeg ikke tænkt på.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det har interessant at læse denne tråd, - men for mig på en lidt anderledes måde.

Det er jo en klassisk opstilling at man finder noget man vil beskæftige sig med og laver et firma, - og så går det "galt". Man bygger forretningen på hvad man selv ville foretrække, eller tror andre vil. Den slags er dog næsten altid baseret på et diffust grundlag.

Jeg har haft mange firmaer gennem tiderne (er serie-iværksætter) og erfaringerne er forskellige, fordi målgrupperne er forskellige. Hvis jeg derfor havde bygget alle min firmaer op over hvad jeg syntes var det altså ikke gået så godt, som det trods alt har gjort.

Jeg undre mig især over, at ingen har prøvet i praksis hvad forskellen er, og målt det op imod hvad det giver på bundlinien. Her tænker jeg ikke på at man prøver at "skyde" en eller anden sæsonvare af, men helt reelt at prøve muligheden af.

Nu skal man ikke kaste sig ud i for meget i denne tid, men et enkelt eksempel på hvad jeg selv har praktiseret kunne måske give lidt inspiration til ikke at være så firkantet omkring emnet. 

Jeg har simpelthen lavet en "kælderbutik" i shoppene. Her kan man finde gode tilbud som man ikke finder på hylderne i den øvrige butik (men selvfølgelig i samme gruppe) og her kan man "fylde en kasse" med gode tilbud som man så skal betale fragt for at få sendt. 1-2 ting koster xx kr. 4 ting koster yy kr., 6 ting zz kr. og 8 ting koster det samme som 6 ting, og er altså billigere end 4+4 ting, - i fragt

På de øvrige "etager" i shoppen er der fragtfri levering og normalpriser.

Nu er der altså psykologisk lavet en kobling mellem at tilbuddene er der af en årsag, og at avancen er så lille at man "naturligvis" må betale for fragten.

Når jeg så derfor efterfølgende ved kassen tilbyder at kunderne kan "gå i kælderen" og hente 1-2 varer og få medsendt den fragtfri levering af normalvaren, - så har jeg tilbudt kunden noget ekstra, - og det kan kunderne lide. 

Kundepsykologien er altså nu, at kunden sparer pengene på et tilbud + pengene til fragt. samtidigt laves der en kobling mellem at normalvaren jo er xx billigere fordi den jo inkluderer fragt. Med andre ord har jeg på denne måde bevidstgjort kunden om faktorerne ved fragtomkostningen vs prisen på varene.

En reaktion jeg derfor ofte hører når mine shops omtales, er at kunderne faktisk "forsvarer" mine butikker når det på et forum nævnes at det er "billigere i Nello" - med begrundelsen, - at det er gratis at få sendt.

Jeg har aldrig nævnt i markedsføringen at det er gratis, blot at det er inkluderet i prisen. Men da kunderne i min kælderbutik nu bevidst om at fragt koster, så laver de selv koblingen og tillægger derfor den fragtfri levering en værdi......

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Jeg ved at Esprit kører fast med fragtfrit og det kunne da være cool at få en udtalelse fra dem om hvorfor og hvilke resultater det har givet. Hvis man skal købe noget ekstra for at nå et fragtfrit beløb, kan det jo ende med, at man får købt noget, som man ikke fik brug for og efterfølgende returnerer. Så er regnestykket et andet igen. Der er hele tiden faktorer der gør, at noget er godt frem for noget andet.

Jo tak men nu har Esprit jo os lige en avance på noget der ligner 80-85% af salgsprisen, hvorimod en normal butik må nøjes med 40%...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har svaret på dette lidt længere oppe i tråden!!

Michael

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)