Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sager mod smykke firma er jo det rene vanvid...

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Du har 4 firmaer. 1 bliver dømt for overtrædelse pga prisaftaler, mens de 3 andre fortsætter, som om intet var sket... Er det ik konkurrence forvriddende?

Ikke hvis de 3 andre firmaer følger loven... Så vil jeg derimod sige det direkte er fremmende for konkurrencen.

Fashion-Seller:
Nu har Pandora sagen intet med konkurrence aftaler at gøre!

Hvad handler sagen så om, hvis den ikke handler om brud på konkurrencelovgivningen?

Fashion-Seller:
Men Pandora, Pandoras advokater osv har accepteret aftalen i tidernes morgen... Nu er Pandora bare blevet kæmpe store, og så forsøger de at slippe for at betale ved kasse 1...

Størrelsen af Pandora og deres begrundelse for at hive Aagaard i retten gør ikke kontrakten mere lovlig af den grund. Indtil sagen har været for højesteret har vi kun Sø- og Handelsrettens dom at forholde os til. Og den er helt klar - aftalen var ulovlig. Så du kan svine Pandora og myndighederne alt det til du ønsker. Men hvis vi holder os til de oplysninger vi rent faktisk har er der ikke så meget at diskutere.

Fashion-Seller:
Du tror, du håber og du kender ik til spillet "behinde the scene", men alligevel synes du, at alle gør et godt arbejde

Jeg kender til det faktum at der er faldet dom i en sag, hvor konkurrencelovgivningen er blevet håndhævet. Hvis de relevante myndigheders arbejde er at sikre loven bliver håndhævet kan jeg ikke se hvordan i alverden man kan tolke det som andet end positivt.

At der så muligvis er andre sager eller at myndighederne ikke "gør nok" kan jeg ikke se ændrer på noget som helst i forhold til den indeværende sag. Mener du myndighederne skal lade Aagaard slippe eller hvad er din pointe?

Fashion-Seller:
Men er sikker på, at du ville få et chok, hvis du så kom til at se "the real world"!

Det er meget muligt.... Men ligegyldigt hvad kan jeg så absolut ikke se noget galt i at myndighederne dømmer og forfølger tilfælde på brud af konkurrencelovgivningen.... Igen må jeg spørge dig: Ville du mene det var bedre for konkurrencen, hvis man lod Aagaard slippe?

Fashion-Seller:
Og ja jeg kender flere firmaer, som er blevet undersøgt, men hvor sagerne er blevet henlagt pga manglende ressources

Så må du jo gå til medierne.... Hvis du har noget at have dine påstande i naturligvis.... For hvis det forholder sig som du påstår er det da ikke tilfredsstillende.

Men jeg kan stadigvæk ikke se hvad det har at gøre med Pandora eller Aagaard? Mener du man skal lade alle slippe, hvis man ikke har rescourcer til at fange alle "forbrydere"?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:02

Det er en meget ømtålelig diskussion... man kommer jo ikke udenom at lovgivningen ikke overholdes. Måske skulle man så kigge på om lovgivningen simpelthen er for stram til at det kan lade sig gøre at overholde den? Et skud i tågen vil være at 80% af producenter dikterer prisen. Hvis antagelsen er korrekt, er det overvældende - og vel også et fingerpeg om at der rent faktisk er en problematik.

Lad os se på et scenarie: En virksomhed laver sig et produkt. Sælger det ud til 100 kr. til 100 virksomheder. Tanken er at varen skal koste 200 kr. så forretningen kan tjene penge ind til at få dækket sine omkostninger og gerne lidt til. 20 butikker vælger at sælge varen til 150 kr. 10 butikker byder under og sælger den til 120 kr.

Næste gang virksomheden forsøger at sælge sit produkt til sine 100 forhandlere - vil jeg godt vædde med at der kun er 50 tilbage som gider have produktet. Så må virksomheden lukke da der ikke er basis for at det kan løbe rundt.

Eneste vinder er forbrugeren. Jeg mener at vi mangler en instans som også kan beskytte virksomhederne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09

Helle - houseofkids.dk:
Eneste vinder er forbrugeren. Jeg mener at vi mangler en instans som også kan beskytte virksomhederne.

Måske, men jeg tror ikke du vil have det der følger med. For hvis der ikke er fri prisdannelse på markledet, så bliver det jo myndighederne der skal sætte prisen - altså endnu mere styrring. At fjerne reglerne mod diktering af prisen uden at indføre andre former for prisregulerende mekanismer er i hvert fald hul i hovedet :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:18

Mikkel deMib Svendsen:
Måske, men jeg tror ikke du vil have det der følger med. For hvis der ikke er fri prisdannelse på markledet, så bliver det jo myndighederne der skal sætte prisen - altså endnu mere styrring. At fjerne reglerne mod diktering af prisen uden at indføre andre former for prisregulerende mekanismer er i hvert fald hul i hovedet :)

Hvorfor bliver det myndighederne der kommer til at styre priserne?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:28

Fama:
Kender du til sager hvor myndighederne bevidst ser igennem fingre med brud på konkurrencelovgivningen eller hvad er problemet?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at myndighederne kender til ulovlighederne der sker på markedet, og jeg er heller et sekund i tvivl om, at sagen er et stunt fra Kasi Jespers side. Kasi Jesper er intelligent nok til at få lavet ethvert produkt på markedet han måtte ønske og derfor virker dette mere som et marketingstunt end noget andet. Jeg tror personligt ikke på at Kasi Jesper selv tåler en tilbundsgående undersøgelse.

De bonusser som Fashion taler om er i allerhøjeste grad eksisterende indenfor frisørbranchen og de vejledende priser også i helsebranchen.

I frisørbranchen er der en stor leverandør af hårvoks der direkte dikterer priserne som varen må sælges til og de begrænser endvidere varekøbet til bestemte mængder, så man ikke kan sælge det man vil til den pris man vil.

Firmaer som L´Oreal, Wella og Sebastian m.fl. kører konstant med bonusordninger og rejser baseret på salg samt "gratis" produkter. Og dette ved alle, men ingen gør noget. Priserne er så kunstigt opskruede i forhold til i udlandet at det lugter langt væk. Og nogle af de selvsamme firmaer bruger deres marketingsbudgetter til disse skjulte ordninger og samtidig også store annoncemæssige årsaftaler til at presse mindre medieforlag til ikke at optage bestemte annoncører.

Men er der reelt en taber i dette spil? Ja både og.. for forbrugeren er jo selv med til at acceptere prisen der dikteres og så er medvirkende til at dette bonuscirkus er velkørende. Med ved de højere priser, så betales der også mere i skat. Og der er jo intet der forhindrer forbrugerne i at købe tingene indenfor EU via nettet, så valget er frit.

Nogen vil så sige jamen forbrugeren er taberen, men det mener jeg ikke, da forbrugeren har mange andre muligheder. Dem der f.eks. køber dyre shampoo´er fra mærkevarerne er nok dem der bliver taget mest ved røven, da de ikke får specielt gode produkter bare fordi de koster 199,00. Men folk VIL bedrages og bliver bedraget.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29

Helle - houseofkids.dk:
Hvorfor bliver det myndighederne der kommer til at styre priserne?

Fordi jeg ikke tror der hverken er et politisk eller folkeligt flertal der er så dumme, at de vil acceptere at konkurrencelovgivningen eller den fri prisdannelse droppes, uden at der sættes ind med en anden model. Og hvis ikke modellen er de frie markedskræfter - så må det blive en centralt styrende funktion.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:34

Helle - houseofkids.dk:
Næste gang virksomheden forsøger at sælge sit produkt til sine 100 forhandlere - vil jeg godt vædde med at der kun er 50 tilbage som gider have produktet. Så må virksomheden lukke da der ikke er basis for at det kan løbe rundt.

Dette kan man justere med forskellige værktøjer der graduerer kunder, og derved differentiere priserne de kan købe ind til. Der er ingen grund til at man lader en butik smadre ens brand fordi de lige netop vælger et bestemt produkt at tjene 0 på. Man skal blot have nogle forhandleraftaler der er skruet så godt sammen, at man har virkemidlerne overfor de kvajpander der smadrer ens brand. De må hellere lukke end producenten, for er branded godt, så er der altid en ny klar i kolissen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:51

Mikkel deMib Svendsen:
Fordi jeg ikke tror der hverken er et politisk eller folkeligt flertal der er så dumme, at de vil acceptere at konkurrencelovgivningen eller den fri prisdannelse droppes, uden at der sættes ind med en anden model.

Hej Mikkel,

Kan ikke dy mig for lige at spørge ind til om du nogensinde har anmeldt pladeselskaberne for overtrædelse af konkurrenceloven ved at de i mange mange år har styret og stadig styrer priserne gennem deres fællesejede distibutionsselskab..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:56

Fama:

Fashion-Seller:
Du har 4 firmaer. 1 bliver dømt for overtrædelse pga prisaftaler, mens de 3 andre fortsætter, som om intet var sket... Er det ik konkurrence forvriddende?

Ikke hvis de 3 andre firmaer følger loven... Så vil jeg derimod sige det direkte er fremmende for konkurrencen.

Okay vi lader den ligge... Jeg laver et simpelt eksempel, og du drejer den, så eksemplet slet ik ligner virkeligheden mere... Wake up siger jeg bare!!!
Tror du selv at 1 ud af 4 kun bryder loven angående diktering af priser?

Fama:

Så må du jo gå til medierne.... Hvis du har noget at have dine påstande i naturligvis.... For hvis det forholder sig som du påstår er det da ikke tilfredsstillende.

Men jeg kan stadigvæk ikke se hvad det har at gøre med Pandora eller Aagaard? Mener du man skal lade alle slippe, hvis man ikke har rescourcer til at fange alle "forbrydere"?

Giv mig et eneste motiv til at gå videre med sådan nogle info... At brænde broer og lukke døre over alt?

Hvis der ik er ressourcer til at håndhæve en ens lovgivning for alle, så bør man ik straffe enkelte udvalgte... Det er da unfair konkurrence, og mere et spil for galleriet end egentlig beskyttelse af forbrugeren.
Og når der ligger så mange åbenlyse aftaler over alt, så undre det mig bare, at man tager et firma, og gør dem til syndebuk, mens alle andre slipper...
Det har intet med hverken frit marked eller fri konkurrence at gøre hverken B2C eller B2B...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:58

Helle - houseofkids.dk:

Det er en meget ømtålelig diskussion... man kommer jo ikke udenom at lovgivningen ikke overholdes. Måske skulle man så kigge på om lovgivningen simpelthen er for stram til at det kan lade sig gøre at overholde den? Et skud i tågen vil være at 80% af producenter dikterer prisen. Hvis antagelsen er korrekt, er det overvældende - og vel også et fingerpeg om at der rent faktisk er en problematik.

Hvis du tager bonus ordninger osv med, så er skudet vel nok nærmere 90% måske mere...
Det er meget udbredt!

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)