Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vundet stor byggesag men kan ikke stille garantien

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan du stille med privat ?

Kan du mulighed for at låne af familie, venner/bekendte - evt. bare en del af de 300.000?

Vil det kunne betale sig at låne penge via lettere lån med højere rente ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nickolei Johansen:
Men håbede da på der var en med penge som måske kunne se noget fornuft i byggesagen og som ville hjælpe her og nu. 

Det er nogenlunde ligeså sandsynligt som at vinde i lotto 4 gange på 2 uger.

For det første fordi der ikke er nogen byggesag præsenteret og for det andet fordi alle andre har sagt nej.

I entrepriser er der normalt 1 års og 5 års gennemgang, og du angiver ikke hvor mange % der skal forblive i sikkerhed efter 1 års gennemgangen om nogen. Du angiver ikke dækningsbidrag eller byggesagens indhold. Er det 200 carporte til 10.000 stykket eller er det renovering af ejendom.

Osv osv osv osv osv...

Men det man kan sige er, at når den der har udbudt det, lader udbudet gå til en hvis økonomiske formåen man ikke har indgående kendskab, så er der tale om en useriøs rådgiver der ikke har styr på sine udbud, og derved er dårlig både for kunden og for dig.

Håber ikke at du tager det negativt for der er intet personligt i det, men det er de kolde fakta.

PS når du ikke på 5-6 (århundreders profitår) år har kunnet opbygge en egenkapital der kan modstå den sikkerhedsstillelse alternativt et forhold til din bank der muliggør det, så er der kun 1-2 veje tilbage. Den ene er at tage det med din leverandør (hvis de har penge) der så kautionerer i banken for en garanti i dit navn eller også det hrå marked til kraftig overrente. 

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 01:52

jeg kan stille med 100.000.- privat.  Hvad er lettere lån?

Med hensyn til anden kommentar herinde angående hvor lang tid jeg har drevet virksomhed og hvad jeg har tjent, så ønsker jeg bestemt ikke at gøre rede for min økonomiske tidligere  virken til offentlig skue for enhver.Seriøse kan få ren besked privat.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 02:35

Nickolei Johansen:

GE Money Bank, Ekspresbank, Pengeautomaten.dk

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:37

Nickolei Johansen:

Med hensyn til anden kommentar herinde angående hvor lang tid jeg har drevet virksomhed og hvad jeg har tjent, så ønsker jeg bestemt ikke at gøre rede for min økonomiske tidligere  virken til offentlig skue for enhver.Seriøse kan få ren besked privat.

Jamen så er det jo "kun" 200.000 der mangler, hvilket naturligvis også er mange penge. Og jeg kan da godt forstå at du ikke ønsker at fremlægge din privatøkonomi offentligt, men det er der nu heller ikke nogen der har bedt om.

Kan forstå du måske anvender underentreprenører i entrepriserne, så er der ikke en mulighed for at du kan få dem til at stille garantierne overfor dig?

Generelt skal du nok regne med, at folk på et sted som Amino, der måtte have pengene til den slags investeringer, kigger endnu mere i dybden end banker eller andre og stiller skrappere krav, hvorfor det er bedre for dig at låne pengene på det fri marked med de muligheder som er foreslået og så via banken stille garantien.

Men jeg håber du finder pengene får endnu mere gang i forretningen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:19
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:00

Jeg synes altså du skal tage en grundig snak med leverandørerne. Du må som virksomhed have nogle faste leverandører fra den levetid din forretning nu har haft - så I har et eller andet tillidsbånd.

Jeg tænker, at du nok primært skal have varer fra en trælasthandel. Trælasterne lider værst af alle under finanskrisen - og hvis du kan få lavet en fornuftigt setup med dem, så er jeg ret sikker på at de vil være meget interesseret i den omsætning lige pt.!

/Rikke

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 10:22

Dansk kaution er prøvet, ellers tak ;-)

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:28

Nickolei Johansen:

Med hensyn til anden kommentar herinde angående hvor lang tid jeg har drevet virksomhed...

Hvis du hentyder til mit spørgsmål angående hvornår du havde startet din virksomhed var det udelukkende i relation til om du evt. kunne få et kom-i-gang lån gennem vækstfonden...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 10:29

Det er jo ikke meningen at pengene skal lånes i 5 år, men nok nærmere maximalt 1 år.

Så angående ab92 og nedskrivning af garanti er ikke aktuelt.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)