Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vundet stor byggesag men kan ikke stille garantien

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Holm - Poweriser Denmark:
Hvis du hentyder til mit spørgsmål angående hvornår du havde startet din virksomhed var det udelukkende i relation til om du evt. kunne få et kom-i-gang lån gennem vækstfonden...

Tror såmænd mere at den var til mig, da jeg har en fornemmelse af, at man ikke ønsker der bliver taget konkret stilling til tingene ud fra et professionelt synspunkt.

Jeg tror trådstarter finder mig ligeså irriterende som bankerne, og det er sjældent at de alternative springer til med beløb i den størrelsesorden, da manden ikke er ansat, men selvstændig. De vil kigge på de oplysninger der findes tilgængelige, og der vil de komme til samme konklusion som mig og stille de samme irriterende spørgsmål.

Et alternativ kunne være at finde en likvid partner og sælge ½ delen af virksomheden. Det burde være muligt da virksomheden står listet med 0 ansatte og derfor kan man formode at de fleste opgaver udføres via underentrepriser.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 10:38

tak for svar, den har jeg ikke undersøgt .... den vil jeg kikke nærmere på

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nickolei Johansen:
Det er jo ikke meningen at pengene skal lånes i 5 år, men nok nærmere maximalt 1 år.

Du kunne også overveje muligheden i stiftelse af et anpartsselskab, hvilket undrer mig du ikke allerede har med det antal opgaver du har udført, da du hæfter personligt for entrepriserne.

Det anpartsselsskab kan så sammen med 10 andre af dine venner eller leverandører (du indskyder 100.000 og de indskyder 30 eller 40K hver) stifte et finaniseringsselkab som så stiller garantien og som samtidig fakturerer aconto og alle penge indbetales dertil.

På den måde opbygger du hurtigere en soliditet der gør det muligt for dig at påtage større opgaver i fremtiden.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 10:45

Jeg har 3 ansatte i min virksomhed pt, og fordi jeg endnu engang gør opmærksom på at jeg ikke ønsker min privatøkonomi på amino, gør det mig hverken useriøs eller andet! 

Ja du er småirriterende med din uvidende konklusioner om mig og mit firma. Og at du kaldte udbyderen useriøs fordi da har antaget mit tilbud. Jamen mit tilbud var såmænd blot det bedste tilbud. At udbyderen er et af danmarks støreste entreprenører og useriøs hænger vist ikke helt sammen. Jeg kan snildt svare  på alt du kan spørge om og mere til, men min vurdering er at du ikke er en som er interesseret i garantien.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 10:48

Se det var sgu et konstuktivt svar jeg kunne bruge til noget tak .!

Har forespurgt min advokat om de ting, men hun er ikke den hurtigeste desværre. Men vil straks vende den med hende.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:48

Lagersalg123 - JEN:

Nickolei Johansen:
Det er jo ikke meningen at pengene skal lånes i 5 år, men nok nærmere maximalt 1 år.

Du kunne også overveje muligheden i stiftelse af et anpartsselskab, hvilket undrer mig du ikke allerede har med det antal opgaver du har udført, da du hæfter personligt for entrepriserne.

Det anpartsselsskab kan så sammen med 10 andre af dine venner eller leverandører (du indskyder 100.000 og de indskyder 30 eller 40K hver) stifte et finaniseringsselkab som så stiller garantien og som samtidig fakturerer aconto og alle penge indbetales dertil.

På den måde opbygger du hurtigere en soliditet der gør det muligt for dig at påtage større opgaver i fremtiden.

PS - grunden til jeg forsøger at få dig i retning af en mere professionel tilgang skyldes at din udfordring meget ligner en udfodring et af mine familiemedlemmer havde og som jeg har tabt formuer på 7 cifret. Han kunne ikke tølje væksten og lyttede ikke til mulighederne der skulle kontrollere væksten og han endte som tankpasser istedet for mulitmillionær, og med en række familiemedlemmer som stortabere samt kreditorer på nakken.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 10:55

ok fair snak, altid godt med gode råd. Og ja opgaven er et step op af for mig, men opgaverne der skal udføres kan sådan set udføres i søvne. Det er simple lofter i en masse lejligheder der skal males og det er såmænd det! Jeg vil bare ikke smide for mange oplysninger ud om entrepremør og sagen når jeg ikke har lukket den endu.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:57

Nickolei Johansen:
Jeg har 3 ansatte i min virksomhed pt, og fordi jeg endnu engang gør opmærksom på at jeg ikke ønsker min privatøkonomi på amino, gør det mig hverken useriøs eller andet! 

Jeg betragter dig på ingen måde som useriøs. Hvis du var det, så havde du ikke den fine referenceliste som du har.

Nickolei Johansen:
Ja du er småirriterende med din uvidende konklusioner om mig og mit firma.

Jamen det er sådan eksterne ser på tingene, du ser naturligvis og heldigvis anerledes på det, da du brænder for din virksomhed. Investerorer til den slags brænder kun for høj forrentning og sikkerhed.

Nickolei Johansen:
At udbyderen er et af danmarks støreste entreprenører og useriøs hænger vist ikke helt sammen.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Du har sikkert vundet andre licitationer/udbud som du har udført godt og med tilfredshed, men når det kommer op i udbud der er mellem 3 til 20 gange større end det du "normalt" vinder fra dem, så skal de gå grundigere til værks. Jeg har selv arbejdet med COWI og andre store, og de laver alle de samme fejl.

Nickolei Johansen:
men min vurdering er at du ikke er en som er interesseret i garantien.

Helt korrekt, men i ånden her for sitet, så forsøger jeg, måske på en irriterende måde, at guide dig i retning af noget der giver stof til eftertanke og samtidig åbner nye muligheder.

Som tidligere skrevet: Der er INTET personligt i det, prøver bare at give erfaringer videre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:01

Nickolei Johansen:

ok fair snak, altid godt med gode råd. Og ja opgaven er et step op af for mig, men opgaverne der skal udføres kan sådan set udføres i søvne. Det er simple lofter i en masse lejligheder der skal males og det er såmænd det! Jeg vil bare ikke smide for mange oplysninger ud om entrepremør og sagen når jeg ikke har lukket den endu.

Og med dette, burde det være muligt for dig at indgå samarbejder der kan være med til at løfte opgaven.

Prøv at kontakte ham her:

http://www.amino.dk/user/Profile.aspx?UserID=32741

Kan være I kan få en snak og han måske ved noget om mulighederne i markedet. Jeg kender ham ikke andet end herinde fra.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 11:05

Jamen du har givet en del stof til eftertanke faktisk, og det er jeg glad for. Man bliver aldrig for gammel til at lære! Men jeg har måske manglet når proff sparring om de punkter du her nævner. Planen er at omdanne til aps snarrest, for det er den størrelse opgaver efterhånden jeg sidder og regner. Men kort kan jeg sige jeg boede en årerække på lolland hvror økonomien blev dårligere idet der ikke var ret meget arbejde dernede. Jeg kørte så til kbh hver dag i 2 år. Da forholdet gik i stykker flyttede jeg mod byen igen, hvilket meget tydeligt kan ses på mit regnskab heldigvis. At jeg så sidder med et stort hus dernede som jeg prøver at sælge hjælper selvfølgelig hellere ikke i mit regnskab osv. Men det er vi ved at renovere med nyt tag osv... alle ting der har kostet kr og ses i regnskabet.... Det var lidt mere om min situation.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)