Er der en der kan fortælle mig, om det er lovligt at hæve et beløb fra kundens konto straks, når de betaler for en ordre med betalingskort? Hvis man benytter en af PayPals standard køb-nu-knapper, eller gør brug af EWire, sker penge-overførslen jo straks. Det er naturligvis rimeligt at man gør kunden opmærksom herpå, men er der umiddelbart noget lovgivning på området, som forhindre brugen af en sådan løsning ?
Interesant spørgsmål.. må jeg komme med et lilel tillægsspørgsmål.
Inden for hvor mange dage, kan en kunde trække sine penge tilbage..(kunden har købt en taske....kan han går til banken og sig jeg vil trække penge tilbage igen)
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm
Er der en der kan fortælle mig, om det er lovligt at hæve et beløb fra kundens konto straks, når de betaler for en ordre med betalingskort? Hvis man benytter en af PayPals standard køb-nu-knapper, eller gør brug af EWire, sker penge-overførslen jo straks. Det er naturligvis rimeligt at man gør kunden opmærksom herpå, men er der umiddelbart noget lovgivning på området, som forhindre brugen af en sådan løsning ?
Når du bruger Paypal, så gælder deres regler... Dvs PBS regler er ik gældende, og Paypal hæver pengene straks på den ene konto, og tilføjer dem ligeledes til sælgers med det samme...
Når du bruger Paypal, så gælder deres regler... Dvs PBS regler er ik gældende, og Paypal hæver pengene straks på den ene konto, og tilføjer dem ligeledes til sælgers med det samme...
Javel, okay. Jeg troede det var dækket af noget lovgivning. Super, tak for hjælpen :-)
Javel, okay. Jeg troede det var dækket af noget lovgivning. Super, tak for hjælpen :-)
Ifølge nedenstående 2 links, så står der at sælger aldrig bør trække pengene førend varen er sendt eller leveret. Spørgsmålet er så om det er formuleret og skrevet direkte ind i en paragraf i lovgivningen, men faktum er ihvertfald at det ikke anses som "god skik" ifølge forbrugerrådet.
Så jeg ville da som sælger ikke trække pengene førend varen sendes, det ville da være ualmindelig dårlig stil. Jeg er ret sikker på at de fleste danske forbrugere forventer at pengene først bliver trukket ved afsendelse, da det er kutyme her i Danmark - heldigvis. Alt andet er efter min mening, ikke fair overfor kunden - lovgivning eller ej.