Hvis en forbruger betaler via Paypal, så accepterer forbrugeren Paypals regler, og de dertilhørende fordele/ulemper. En af fordelene er hurtig og sikker betaling for begge parter!
En af ulemperne er at pengene trækkes fra købers kort/konto straks, men så gælder der også specielle regler angående leveringstid osv....
Og da Paypal findes i hele verden inkl DK, så ville det være underligt, hvis verdens største aktør indenfor kreditkort transaktioner ik overholdt loven!
Undskyld mig, Fashion-Seller, men nu er jeg bare nødt til det: Ti stille, hvis du ikke kender til reglerne.
Nu har jeg læst denne (gamle) tråd, fordi jeg ville finde ud af HVORDAN jeg sætter paypal op til at afvente med at hæve pengene, til jeg siger OK.
At du skriver, Paypals regler gælder, uanset hvad dansk lovgivning siger, er ren idioti. Jeg håber SANDELIG, du har opdaget det, og jeg håber ikke at du tror det du siger er rigtigt, hvis du handler med slutkunder!!! Paypal må IKKE omgåes dansk forbrugerlov eller købelov, uanset at de ligger i udlandet. De må i øvrigt heller ikke fryse danske konti, uden at tilbagebetale det indestående STRAKS.
Årsagen til at de skal overholde dansk lov, ligger i at de henvender sig til danskere (endda på dansk). Det er beskrevet i loven, og der er endda internationale konventioner der sikrer dette ansvar.
Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.
Får du procenter hos alle dem, du lovpriser Paypal sådan overfor?
Paypal er i øvrigt ikke en skid sikrere end fx ewire (som desuden bruger Mastercard Secure/Visa3d secure for EKSTRA sikkerhed), og det er heller ikke hurtigere. Tværtimod tager det dobbelt så lang tid at gennemføre en Paypal betaling, som det tager med andre betalingsmuligheder (inkl. ewire).
Pak nu lige sammen, ikke?