Øhhh kender du til Paypal? For det du henviser til, har jo intet med hverken Paypal eller Ewire at gøre... Der gælder de regler, som hvert setup har lavet. Og fidusen ved f.eks Paypal og Ewire er jo ligepræcist den hurtige modtagelsestid (pengene står på modtages konto så snart afsender trykker godkend). |
Fashion-Seller:Øhhh kender du til Paypal? For det du henviser til, har jo intet med hverken Paypal eller Ewire at gøre...
Der gælder de regler, som hvert setup har lavet. Og fidusen ved f.eks Paypal og Ewire er jo ligepræcist den hurtige modtagelsestid (pengene står på modtages konto så snart afsender trykker godkend).
Ja jeg kender da skam til Paypal, Ewire, PayEx og 100 andre løsninger. Men det som trådstarter spørger er om det er lovligt i en online shop at hæve penge førend varen er sendt. Nu ved jeg ikke hvilken vare / ydelse det drejer sig om, da jeg ikke umiddelbart kan se det ud af trådstarters indlæg, men såfremt der er tale om en fysisk vare (fx tøj), som skal sendes til en privat køber, så gælder lovgivning og regler da uanset om jeg så bruger Paypal, Ewire eller "John's hjemmekodede gateway".
Det jeg linker til har på ingen måde nogen relation til nogen bestemt betalingsløsning eller gateway, pbs,banker eller noget som helst andet - det er Forbrugerstyrelsens guidelines og vejledninger indenfor e-handel.
Men måske jeg har misforstået noget, eller der er oplysninger som ikke fremgår af indlæggene? - i så fald: "enlighten me please"