Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Affiliate Marketing? En god forklaring...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg arbejder for en større internet webshop, hvor vi overvejer mulighederne i Affiliate Marketing. Ved bare ikke helt hvor man skal starte henne, derfor henvender jeg mig her.

Jeg har kigget lidt på de tråde som allerede er oprettet herinde, men finder ikke helt svar på det spørgsmål jeg har, så prøver med dette indlæg.

Vi kender alle til - TradeDoubler

Men hvad er alternativerne?, er der nogen herinde som har gode erfaringer med andre affiliate programmer? Vil meget gerne høre jeres meninger om de muligheder som er på nettet.

Der kommer sikkert mange flere spørgsmål hen af vejen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:45

Hvilke produkter sælger I og ønsker I at afregne med en procentdel af salget eller en fast pris? Er det en dansk eller international webshop?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:49

Jeg vil se nærmere på iqmedier, euroads og mikkelsenmedia.

Iqmedier har en fast abonnementudgift på ca 1000kr pr mdr. Ved ikke med de andre.

Alle 3 steder, kan i lave kampagner, hvor der afregnes pr lead (procent eller fastpris).

Mvh

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 13:56

Hej Nicolaj,

Dansk webshop der sælger VVS artikler.

Afregning er pt. underordnet.

Tak for hurtigt svar.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:21

Afregningsmetode er ikke helt underordnet. Jeg kan forestille mig at I sælger en del små artikler og det kan blive en dyr fornøjelse at betale 100 kr. for et salg på 75 kr, selvom f.eks. teleselskaberne faktisk gør det på den måde og rent faktisk taber penge, hvis det er de mindste abonnementer med mobiltelefoner der bliver solgt og kunden smutter efter 6 måneder.

Så er det bedre at afregne med en procentdel af indkøbskørvens værdi og det kan du hos mange netværk. Tradedoubler, Euroads, Partner-ads, Mikkelsenmedia og IQMedier er nogle af dem. Hvor stor en procentdel du betaler har meget med branche at gøre, men det er vigtigt at den er stor nok til at affiliates finder det interessant at køre din kampagne.

Hvis du hellere vil køre med en fast afregning, så kan det gøres med bannere og landingpage til et specifikt produkt. F.eks. en Everton Tourist Shopping cykel til 2,999,- + fragt og så afregne affiliates med f.eks. 250,- plus moms pr. salg, hvis altså du havde en webshop med cykler. Kampagner med fast pris kan du køre på alle netværk herhjemme, der er en god liste her.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:04

Hej Nicolaj,

Tak for et udførligt svar! det er helt sikkert noget vi kan bruge...

Det er en god liste du linkede til, der er da lidt at tage fat på.

Kunne dog godt tænke mig at høre om erfaringer fra andre som har benyttet sig af denne form for markedsføring....

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:18

Hej,

Jeg vil gerne - kvit og frit - hjælpe dig ind til nogen af de store affiliate netværk i Danmark, og jeg lover du slipper for de månedlige gebyr andre nævner i denne tråd..

Så skal jeg nok sørge for du kommer ud til de rette - og ikke dem der snyder sine affiliates..

Sig til hvis du tager imod tilbudet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Simon:

Hej,

Jeg vil gerne - kvit og frit - hjælpe dig ind til nogen af de store affiliate netværk i Danmark, og jeg lover du slipper for de månedlige gebyr andre nævner i denne tråd..

Så skal jeg nok sørge for du kommer ud til de rette - og ikke dem der snyder sine affiliates..

Sig til hvis du tager imod tilbudet.

Store ord..

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:45

Iryna.dk:

Simon:

Store ord..

Da jeg ikke har mulighed for at sende dig en privatbesked spørger jeg her; Hvad mener du? Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Jeg tænker, om du mener det du skriver, nemlig at han ikke skal betale opstartsgebyr osv hos flere affiliate netværk eller om du måske mener et enkelt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)