Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden i et logo?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Jeg kan godt forstå, at det lyder sjovt, hvis man ikke selv kender branchen - men webdesign og logodesign er to helt, helt forskellige beasts. 
HAHA - SE DEN TØMRER DÉR, HAN KAN IKKE ENGANG FINDE UD AF AT SKIFTE HJUL PÅ MIN BIL.

 

Nu morer jeg mig heller ikke over at han ikke kan finde ud af at designe et logo - det er skam en ærlig sag... Men at kalde sig designer uden at kende til betydningen af logoer synes jeg er temmeligt morsomt... På samme måde ville jeg også trække på smilebåndet hvis en person, der kalder sig tømrer, ikke kender til betydningen af vvs - det kan godt være tømreren ikke skal stå for vvs'en, men aner han intet om placeringen af faldstammers betydning vælger jeg nok en anden tømrer ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes aldrig jeg har sagt jeg ikke kunne lave selve logoet... Men at jeg ikke kan lave noget jeg selv bliver 110% tilfreds med. Der er en stor forskel og den ligger i, at jeg sagtens lave lave logoer til mig selv og andre men problemet er, at jeg har svært ved at få et logo til at symbolisere de ting jeg mener Kimedia skal stå for...

Så  det morsomme kan jeg skam ikke se i dette sammenhæng... Det er jo hellere ikke lige en tømre der laver sin altan uden lige måle op, finde det rigtige træ osv så det står så smukt som kunden ønsker det... Og det er det jeg ønsker med et logo til mig selv...

Kimedia.dk  |  Kreativt oneman webbureau

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kimedia

 

Du har skrevet følgende:

 

kimedia:
Hvor vigtigt er det for mig at have et logo?

og

kimedia:
Så er det så vigtigt for mig som freelance designer at have et logo?

 

Og der må du meget undskylde mig.... Men det synes jeg altså er pænt morsomt.... Du vil starte en virksomhed op, der skal hjælpe virksomheder med deres visuelle kommunikation/udtryk men kender ikke betydningen af en af de mest grundlæggende visuelle kommunikationsformer.

Misforstå mig ret.... Jeg tror da bestemt du egentligt godt ved noget om betydningen af at have et logo...og jeg er også sikker på du ikke alene er en fremragende designer, men også kan tilbyde nogle fantastiske produkter. Men jeg synes altså stadigvæk dit spørgsmål er lidt morsomt :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg jo kun freelance webdesigner derfor jeg egentlig ville hører om det var en vigtighed at lave mig et logo til min lille bi-beskæftigelse... Ved jo godt store firmaer som tv2, google, firefox osv er kendte på deres logoer, men jeg ville bare gerne have svaret på om det er en stor nødvendighed for et lille "firma" som mit at have et også...

Men jeg har siden denne tråd er blevet oprettet set at nogen af de store virksomheder inden for min genre ikke altid har et logo... Så det er nok også mere om at blive kendt på ens produkt end på en lille blåfisk som ens logo

Kimedia.dk  |  Kreativt oneman webbureau

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

kimedia

 

Du kan godt være sikker på at selv de virksomheder i din branche, der ikke har et "prangende" logo, har brugt rigtigt meget tid og energi på at udvikle deres logo.... Så hvis jeg skal skære min pointe ud i pap: Du står og skal sælge dine evner til at udforme relevante og effektive visuelle udtryk....mon ikke din virksomhed vil drage nytte af at signalere den evne allerede i det øjeblik en potentiel kunde ser dit logo?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det har du så bestemt ret i... Er bare problemet med, at jeg er så satans perfektionistisk, at jeg laver om på mine logoer hele tiden... nemt til mine kunder deres logoer osv ser jeg jo ikke rigtig efter produktet er godkendt og afleveret :)

Kimedia.dk  |  Kreativt oneman webbureau

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

  Kim, jeg ved ikke om du kan blive klogere af det her, men nu gør jeg ihvertfald et forsøg:

Omkring webdesign, så sparker jeg lige med fuldt overlæg til den yngre del af web-folkene herinde:
Der er rigtig mange som kalder sig "webdesignere" uden at det er helt korrekt - de er nærmere web-programmører og der er fandens til forskel på de to typer mennesker og hvad de kan præstere. Det skal dog selvfølgelig også lige tilføjes at der selvfølgelig er nogle som kan dække over begge dele og er dygtige til at kombinere dem. Men der er rigtig mange som er hammer dygtige til at lave noget kode, men halter bagefter på det kreative grafiske felt - og selv den mest avancerede og gennemtænkte kode kan blive skæmmet af et grimt grafisk design oven på.

F.eks. tilbyder vi i MediaMouse WEBDESIGN, men det er som en lille flig af virksomheden, da vores primære fokus ligger i det trykte - og vi lægger med vilje vægt på design i ordet webdesign, fordi vi har ikke nogen i huset der kan lave en eller anden fed og avanceret kode. Vi kan kun lave det grafiske look og har så et samarbejde med et par freelance web-programmører som sørger for at alt vores kreative gøgl kommer til at fungerer rent teknisk.

Så ud fra hvad du beskriver, så vil jeg mene at du måske bør slå dig op på at være web-programmør og ikke webdesigner - og så kan du jo teame op med en rigtig designer og derved få et stærkt team hvor du er god til det tekniske og han/hun til det kreative.

Som Lone skriver, så drop logoet. Hvis du laver et grimt eller middelmådigt logo, så vil det have en negativ effekt, da dine kunder uundgåeligt vil inddrage dit logo som en del af deres førstehåndsindtryk.

Vent indtil du har fået fodfæste i branchen og ved hvad dine konkrete kompetancer og kerneværdier er - og så kan du gå ud og få nogen til at designe et logo til dig

Der ingen tvivl om at et rigtigt logo kan betyde noget for din virksomhed. Men det er først når du begynder at have en størrelse hvor du har behov for en genkendelsesværdi. Og husk på at dit logo altså ikke nødvendigvis behøver at består af dit navn, initialer eller lignende. Det er her hvor folk som ikke har hands-on-erfaring med markedsføring ofte går galt i byen - teori er én ting; noget andet er hvordan tingene fungerer i virkeligheden.

Et meget godt eksempel på ovenstående vil f.eks. vores eget logo: En lyserød mus.
Vores navn er MediaMouse og visuelt set er navnet faktisk stadig det samme i dag som det var for 11 år siden - en rimeligt normal skrifttype hvor e´rne så er drejet nogle grader, men det er det. Der lå ingen avanceret større tankegang bag hvordan det så ud, andet end at det skulle være pænt, enkelt og stilrent. Det var så også vores oprindelige logo, men efter et par år kom musen så på som et "tillæg" og i dag er MediaMouse-logoet degraderet til blot at være vores navn - Musen er i stedet vores logo og det som folk genkender os på - altså et brand, som rummer essensen af den rå kerne i virksomheden.

/Jesper

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Mange takker for dit meget brugbare svar... Jeg ser ikke mig selv som web-programmør da jeg virkelig ikke har forstand nok på det med php/css/html til selv, at kunne sætte mine designs op til folk. Jeg har to freelance kode-nørder der henholdsvis har styr på et cms han selv har lavet og kunden normalt får med i min pakke mens den anden er god til de der kan downloades såsom wordpress, jomla osv...

Jeg er også mere eller mindre gået væk fra tanken om at have et logo, da den energi der bliver brugt i, at skabe det perfekte logo kan bruges på at skaffe kunderne og kontakter som jeg nu sidder og kæmper med, da der jo er mange om jobbet og derfor kaster sig ud i netop lige præcis den branche jeg også har valgt... Så for mig er det om at gå i tænke tanken for at få nye ideer til hvad der kan laves, og som kunden i sidste ende vil huske mig for.

/Kim

Kimedia.dk  |  Kreativt oneman webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha, Jesper, hvor kan jeg igen ikke være med enig i dine udtalelser! Jeg har som grafiker ikke et egentligt logo – i stedet mit navnetræk skrevet forholdsvist enkelt…

Men så længe jeg har nok at lave, er det ikke noget, der bliver ændret. Og hvis jeg skulle have et logo ved jeg slet ikke, hvad det skulle være. Min styrke er netop, at jeg er så god til at spore mig ind på en kunde – både nationale som internationale, og derfor ville et logo nok alligevel i sidste ende med navnet skrevet på en eller anden måde…

På samme måde kunne hjemmesiden også være smartere, men når man som jeg har fået sin identitet og individualitet slået fast, er de ting ikke så væsentlige at bruge en masse krudt på Cool

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 4 ud af 4 (40 indlæg)