Man kan også se sådan på det, at banker som udgangspunkt er ret ens og del af en generisk helhed. Hvis de ønsker at differentiere sig, så er netop sådan et punkt et sted, hvor de kunne begynde med lidt ekstra god service.
Jamen jeg vil da gerne bestille 1-2-3-4-5 timers gratis tesktforfatter arbejde... Du siger bare til, når du yder sådan en service til firmaer, som ik er kunde hos dig... Husk gratis arbejde, hvor der ingen forpligtelser er for køber...
Det er jo service, hvor du kan differentiere dig... (BEMÆRK IRONI KAN FOREKOMME)
Nu skrev jeg ikke, at du kunne få så og så mange timers gratis tekstforfatter arbejde. Eksempel: Hvis en kunde har spurgt om et tilbud på en brochure, og så har svaret, at jeg fik opgaven, hvis han fik en pressemeddelelse med i prisen, så har jeg i visse tilfælde accepteret det, fordi jeg mener, at det kan betale sig på længere sigt. Det er god service, og jeg differentierer mig.
Jeg forstår udmærket din frustrution. Du har været kunde i 34 år med indlån. Altså banken har haft dine penge at kunne låne ud med en bruttofortjeneste på ofte 6 - 7 %, i 34 år. Mere sikker forretning skal man da lede længe efter.
Jeg synes du skal kontakte din bankrådgiver og give udtryk for din utilfredshed. hvis ikke de sletter gebyret, ville jeg se mig om efter en anden bank, der har en bedre forståelse for sund forretning.
Jeg ved udmærket som gammel bankansat, at bankerne lever af at låne penge ud, men de har altså brug for både kunder med likviditet overskud / indlån og kunder med likviditet underskud / udlån.
Jeg differentierede mig bl.a. også ved at poste et Påsketilbud herinde: et salgbrev til 950 kr. i stedet for de 2.500-3.000 kr., det ellers ville have kostet.
Nu skrev jeg ikke, at du kunne få så og så mange timers gratis tekstforfatter arbejde.
Jeg læser, og fik det svar jeg forventede... Du vil have andre skal arbejde gratis, men vil ik selv gøre det... ;D
TT Tekstforfatter:
Eksempel: Hvis en kunde har spurgt om et tilbud på en brochure, og så har svaret, at jeg fik opgaven, hvis han fik en pressemeddelelse med i prisen, så har jeg i visse tilfælde accepteret det, fordi jeg mener, at det kan betale sig på længere sigt. Det er god service, og jeg differentierer mig.
Her sidder jeg så og små griner lidt... Dit eksempel har absolut nada med trådstarters indlæg at gøre...
Trådstarter forventer 100% gratis service på en TIDLIGERE kunde! Du snakker om tillægsgoder ved en evt ordre. Ergo tjener du penge på personen, eller yder en rabat på en service. Det har altså intet med hinanden at gøre... Du gør det jo ik gratis, som er det hele tråden omhandler!!!
Jeg forstår udmærket din frustrution. Du har været kunde i 34 år med indlån. Altså banken har haft dine penge at kunne låne ud med en bruttofortjeneste på ofte 6 - 7 %, i 34 år. Mere sikker forretning skal man da lede længe efter.
Jeg synes du skal kontakte din bankrådgiver og give udtryk for din utilfredshed. hvis ikke de sletter gebyret, ville jeg se mig om efter en anden bank, der har en bedre forståelse for sund forretning.
Jeg ved udmærket som gammel bankansat, at bankerne lever af at låne penge ud, men de har altså brug for både kunder med likviditet overskud / indlån og kunder med likviditet underskud / udlån.
De bedste hilsner
Anders Mikkelsen
Nr1
Han har haft en lønkonto. Det giver da stort set ingen likviditet. Det de tjener penge på er enten store indlån eller udlån. Da ikke en lønkonto - som typisk vil være trukket pænt ned det meste af en måned.
Jeg differentierede mig bl.a. også ved at poste et Påsketilbud herinde: et salgbrev til 950 kr. i stedet for de 2.500-3.000 kr., det ellers ville have kostet.
Han har haft en lønkonto. Det giver da stort set ingen likviditet. Det de tjener penge på er enten store indlån eller udlån. Da ikke en lønkonto - som typisk vil være trukket pænt ned det meste af en måned.
Hvor skal Hr og Fru Danmark så gå hen for at få bare lidt service?
Hvor skal Hr og Fru Danmark så gå hen for at få bare lidt service?
/allan
Hvorfor skal Hr. og Fru Danmark have gratis service? God service gives til gode kunder - god service gives fordi det giver god forretning.
Jeg forsvarer ikke Den Danske Bank her, skal jeg lige sige. Forstår bare ikke hvorfor nogle tror at man har krav på gratis service.