Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

34 år som kunde hos Danske Bank

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kun lige et lille surt opstød angående Danske Bank.

Jeg har været kunde i Danske Bank i 34 år. Aldrig har jeg haft brug for dem. Har kun min lønkonto, firmakonto der og ingen gæld og har aldrig haft det.

Jeg har et familiemedlem, der er umyndiggjort og jeg har en general fuldmagt samt en bankfuldmagt fra vedkommende. Denne har tidligere været kunde hos Danske Bank.

Jeg ringer og beder om en kontoudskrift og en opgørelse af kontoen, der ligger 2 år tilbage.

Ingen problemer, men intet sker.

Kontakter Danske Bank og en ny dame siger, at det kan ikke lade sig gøre. Jeg bestiller tid hos min rådgiver for første og eneste gang. Skal betale 250 kr. i gebyr for at få udleveret papirene og det var så sidste gang jeg satte mine ben i deres nye filial.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sorry men kan helt ærligt ik se problemet? En TIDLIGERE kunde forventer at alt er gratis...

Ville du selv gøre noget gratis for en TIDLIGERE kunde?

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:46

Iryna.dk:

Han er jo stadig kunde hos Danske Bank. Det er jo ham han tager sig af, som ikke er kunde længere, åbenbart ;-)

Derfor er det stadigvæk en tidligere kunde, som forventer en gratis service...

Hvis du kendte til Danske Banks IT system, så ville du vide, at gamle udskrifter nemt kan tage ½-1 time at få printet ud osv... Dvs en medarbejder skal bruge ½-1 time på en kunde, som intet engagement har i banken...

Hvem vil arbejde ½-1 time gratis for andre i denne verden uden at få noget igen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:51

DesignYOU:

Det har altid været min opfattelse at banker ikke vil deres kunder noget godt uden der kommer 50 øre igen det er en virksomhed som tjener penge på den måde.

Men kan godt se din pointe, der bliver ikke sat pris på de kunder som ikke lige passer ind!

Banker er en virksomhed som alle andre virksomheder... De overlever kun ved omsætning og det deraf hørende overskud eller ved statstilskud ;D

Og dette er skam ik for at forsvare Danske Bank på nogen måde, men vedkommende som kontoudskriften omhandler, har altså intet engagement i banken... Hvorfor skulle de så arbejde gratis for ham/hende?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:52

Roscoe:
Jeg har været kunde i Danske Bank i 34 år. Aldrig har jeg haft brug for dem. Har kun min lønkonto, firmakonto der og ingen gæld og har aldrig haft det.

Well, så er du sådan set heller ikke en god kunde. Du tjener dem stort set ingen penge (medmindre du har en stor opsparing hos dem?). En god bankkunde er en med en rigtig sund økonomi, som har et pænt stort lån hos dem, og som betaler til tiden uden problemer. Hvis du oveni også har lidt forsikringer og pension hos dem elsker de dig.

Hvis du nu tjente penge til dem, og havde et forhold til din rådgiver, så havde du ikke skulle betale 250 kr er jeg næsten sikker på.

Ja, sådan er det altså :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:54

Iryna.dk:

Hvis det seriøst tager 1 time at finde gamle data frem, så ville banken sandsynligvis tage et langt højere gebyr. Ikke desto mindre kan jeg sagtens forstå at trådstarteren er utilfreds med behandlingen. De store banker vil forhåbenligt snart indse, at service og antal af kunder står i direkte forbindelse med hinanden.

½-1 time... Så synes du ik 250 kr er passende?

Jamen vedkommende, som det hele omhandler er ik kunde... Hvordan kan man så forvente gratis service?

Fordi min Far, Bror, Onkel, Søster, Fætter, Kusine, Bedste Ven eller what ever er kunde i Danske Bank, så yder de vel ik fri service til mig...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:11

DesignYOU:

Man kan tage et par andre sol briller på og spørge hvis jeg er kunde hos dig og jeg aftager en stor del af dit salg ville du så ikke smide et par gratis solbriller i til min kone?Smile

Jo men det er jo ik tilfældet her... I trådstarters tilfælde, så svare det jo til at din bror (aner ik om du har en), som er en lille kunde eller tidligere kunde, skal have de samme fordele som dig, ene og alene fordi han er din bror... Sådan hænger verden desværre ik sammen ;D

DesignYOU:

Men kan godt se så er jeg jo stor kunde og så ville de regler gælde så i bund og grund handler det vel om at trådstarter heller ikke er en god kunde på trods af hans løn er gået ind i banken i 34 år Wink

En god kunde er vel en som bidrager med noget fortjeneste i banken... Bankerne tjener på at låne penge ud, og ik på almindelige lånkonto med lille overtræk eller penge på...

Så der kan vel desuden stilles spørgsmålstegn ved, om trådstarter er en såkaldt "god kunde"... Han er loyal, men der stopper det vist os...

Og igen dette er intet forsøg på at forsvare Danske Bank, men folk er nødtil at være realistiske...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:12

Det er okay at skulle betale for selve udskriften, men det andet, det bør sgu være en service.

Indifferent Hvilket andet? Der tabte du mig fuldstændig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:20

TT Tekstforfatter:

Man kan også se sådan på det, at banker som udgangspunkt er ret ens og del af en generisk helhed. Hvis de ønsker at differentiere sig, så er netop sådan et punkt et sted, hvor de kunne begynde med lidt ekstra god service.

Jamen jeg vil da gerne bestille 1-2-3-4-5 timers gratis tesktforfatter arbejde... Du siger bare til, når du yder sådan en service til firmaer, som ik er kunde hos dig... Husk gratis arbejde, hvor der ingen forpligtelser er for køber...

Det er jo service, hvor du kan differentiere dig... (BEMÆRK IRONI KAN FOREKOMME)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:30

Hej.

Jeg forstår udmærket din frustrution. Du har været kunde i 34 år med indlån. Altså banken har haft dine penge at kunne låne ud med en bruttofortjeneste på ofte 6 - 7 %, i 34 år. Mere sikker forretning skal man da lede længe efter.

Jeg synes du skal kontakte din bankrådgiver og give udtryk for din utilfredshed. hvis ikke de sletter gebyret, ville jeg se mig om efter en anden bank, der har en bedre forståelse for sund forretning.

Jeg ved udmærket som gammel bankansat, at bankerne lever af at låne penge ud, men de har altså brug for både kunder med likviditet overskud / indlån og kunder med likviditet underskud / udlån.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)