Læg mærke til at de andre snakker om at referencerne vægter som en del af den totale købsbeslutning. Dvs de søger ikke udelukkende efter referencerne for at købe.
Psykologi: Det er sådan, at vi mennesker er flok dyr og vi følger flokken da det skaber tryghed i det vi gør. Dvs. hvis andre gør det, så gør jeg det også højtsandsynligt - bare se bl.a. på hvordan salget af fladskærme, microovne og mobiltelefoner startede.
Trustpilot og andre lignende websites, er bygget op efter denne psykologiske tankegang.
Inden for markedsføring snakker de store reklamebureauer om at få fat i Trendstarter ved lanchering af nye produkter. De ved nemlig, at hvis de får fat i dem ved lanceringen så følger andre forbrugere med.
Hvis du prøver at følge op på ref. liste på forskellige grafiske firmaer hjemmeside, så vil du opdage at det link de henviser til faktisk er et ældre link og siden er senere opdateret og det er langt fra det samme firma som har lavet disse opdateringer, med hensyn til "nutids grafiske virkemiddel".
Derfor kan jeg ikke se det er det vigtigste i verden at have ref. punkter på sit site. Mange af os underleverandør har jo netop betinget os af at være anonyme, derfor er vores netværk langt mere vigtig at opbygge og tilpasse.
I forbindelse med linjen du ikke forstod, så gik den ud på, at du kan jo ikke i en ref liste se om et firma faktisk fik hvad der var målet, kun at en opgave evt. er afsluttet og det betyder jo ikke at firmaet udførte arbejdsopgaven tilfredsstillet.
Hvis du derimod efterspørger oplysninger omkring en given opgave du ønsker at få udført, kan du se om de er i stand til at løfte opgaven mod de mål du har sat dig. Det kræver jo kompetencer at give fyldestgørende svar og vise delløsninger løbende.
Læg mærke til jeg forholder mig til troen på det du ser , om det også er det du får?
Du har jo ikke nogen garanti for, at det link peger på det arbejde som et given firma har lavet, kun at du ”have the melting eyes for the Graphic wok”.
At det rent faktisk kan være et andet firma som har overtaget det grafiske udtryk.
Jeg forholder mig til, at det netværk du har og til stadighed udbygger er langt mere vigtig og troværdig for kunder, at have som referencepunkt.
Som du siger at skabe tryghed, men hvad med manipulation ??
WOW det er flot det arbejde du referer til som ankepunkt, det er godt lavet ..hmmmm nå ja jeg har engang lavet noget for firmaet, men ikke lige det du ser nu ???? manipulation i et reference punkt ???
Vi skal ikke have samme synspunkt, så ville det være alt for kedeligt :), jeg holder bare på, at en ref. liste kun er aktuel i en meget kort periode, mens det netværk du opbygger er noget der følger hele virksomheden hele perioden og derved har det langt større værdi og troværdighed.
"Der skal være deciderede udtalelser efterfulgt af personnavn og firmanavn. "
Som er det samme som det netværk du opbygger i din virksomhed, som jeg også holder på, er langt mere vigtig og troværdig.
Det er jo netop disse situationer, der bliver snakket om på ERFA gruppe møder, netværks dage for brancheklubber osv. Her bliver der givet tips og tricks og udtalelser omkring andre firmaer og samarbejdspartner. Her er det at nye ordre komme i ordrebogen.
Lige for at tage denne særskilt, da den falder lidt uden for tråden
Snip Inden for markedsføring snakker de store reklamebureauer om at få fat i Trendstarter ved lanchering af nye produkter. De ved nemlig, at hvis de får fat i dem ved lanceringen så følger andre forbrugere med.
-----------------
At markedsfører sig er en ting, at holde en reference liste udateret er en anden ting.
Markedsføring af sin virksomhed er altid vigtig, men at lade sig være afhængig af sine referencer er alt for farligt, tænk bare hvis du bliver “uvenner” med en velanset kunde, det vil jo være katastrofalt. Derfor er individuelt markedsføring jo nødvendig for godt som alle virksomheder. Kunderne kommer meget sjældent af sig selv. Der skal jo på en eller anden måde skabes et link.
Jeg holder bare på at det netværk du opbygger og som bliver taget med rundt af andre ude på markedet, er langt mere vigtig end den liste du laver på dit site, som hurtigt kan blive et forældet “look”.
Vi skal ikke have samme synspunkt, så ville det være alt for kedeligt :), jeg holder bare på, at en ref. liste kun er aktuel i en meget kort periode, mens det netværk du opbygger er noget der følger hele virksomheden hele perioden og derved har det langt større værdi og troværdighed.
Mvh Juul
Tja Juul
Men sig du til dem som sælger deres ydelse (bla. til mig) fordi de har gode referencer om jeg tjekker dem løbende eller faktisk kontakter nogle af de referencer er jo helt ligegyldigt.
Jeg syntes dine synspunkter er mere en personlig tese end et udgangspunkt i den virkelige online verden.
Det virker lidt som om at du bare har den holdning og fungere det for dig så er det jo sådan det er :-D