Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Moderator! Hvad er reglerne for dem?

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Hej Tonny

Jeg kan ikke helt følge dig i den argumentation!

Alle kan deltage i en debat ja selv Thorborg siger da sin mening på lige fod med dem som er 13 år osv.

Jeg mener nu også at moderatorerne har en høj grad for selvjustist og ikke moderere tråde de selv deltager i.

Jeg kan faktisk ikke se hvad det er du vil have slået fast eller hvad vi som brugere saf Amnio skal blande os i den sag for?

Jeg syntes egenligt at Amino har valgt en god model.

De bedst kaffe hilsner

Søren

Hej Søren

Nu startede jeg tråden på opfordring far Anders, hvor formålet egentlig var at få en afklaring af, hvordan Moderator skal agere.

Hvad Martin Thorborg gør på Amino kan ikke vel ikke sammenlignes direkte, da han vel selv bestemmer image m.v. for Amino.

Jeg er ikke uenig i, at den model Amino har i dag fungerer fint, men jeg får et problem, hvis Moderator både skal agere på Amino's vegne og i næste åndedrag kommer med en meget negativ og personlig indlæg overfor en anden Amino.

Dette er en balancegang, som jeg gerne så defineret klart.

Hilsen

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:33 | Låst

Tonny Skov Pedersen:
Dette er en balancegang, som jeg gerne så defineret klart.

Hvad skulle en sådan definition så indeholde:
At de må eller ikke må deltage?
At de må sige hvad de vil eller de ikke må sige hvad de vil?

Jeg syntes at det er klart nok og har stor respekt for moderatorernes ulønnede arbejde!

Jeg går ud fra at Thorborg kan indrage deres moderator tjans hvis han ikke syntes de gør det godt nok.

De bedste kaffe hilsner

Fra Søren

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 16:35 | Låst

Som udgangspunkt er Amino et åbent forum, hvor alle har ret til at ytre deres mening (i en god og ordentlig tone) og hjælpe andre med deres problemer - og moderatorerne bør have lov til at deltage, da vi ellers mister engagerede kræfter - der ulønnet, gør Amino til det, det er.

At de er blevet moderatorer skyldes mest af alt, at de er engagerede og ikke at de er vilde med at lege politibetjente - så personerne kan ikke undværes på Amino - hverken i teamet bag - eller i debatten.

Mht. rollen som politibetjent, så har jeg endnu ikke oplevet episoder (kan have fundet sted - uden mit vidende) hvor en moderator har misbrugt sin stilling til at fremme egne holdninger. Og jeg er sikker på, at de godt er klar over, at for udenforstående kan "moderator skiltet" måske skabe den opfattelse af deres ord er lov - og at de modererer sig selv i henhold til dette.

Vi er nødt til at bevare ytringsfriheden for moderatorer - da jeg til enhver tid hellere vil have en moderator - der gør det ud fra engagement - end en moderator der synes det er sjovt at lege politimand.

Jh

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:36 | Låst

Tonny Skov Pedersen:

Derfor er det netop vigtigt at få fastslået en gang for alle, hvordan Moderatorer skal agere i dette forum.

Hvis den officielle holdning fra Amino bliver i overensstemmelse med dine ønsker, så har jeg ikke noget problem i denne forbindelse.

For ganske nyligt indførte Berlingske Media guidelines for hvordan medarbejdere skal og bør opføre sig på sociale medier så som Facebook.
Det medførte offentlig kritik fra medarbejderne, der bestemt ikke mente at ledelsen skulle bestemme over deres gøren og laden.

Jeg tror ikke du vil se meget kritik fra os moderatorer her på Amino, hvis vi på nogen måde blev pålagt at censurere os selv - jeg tror blot størstedelen af os ville smutte fra tjansen, hvilket ville give Martin Thorborg stress når kan selv skal til at fjerne alt spammen og holde styr på jer :-)

Amino har generelt ganske få regler. Det skyldes jo nok at det ikke er Arto-klientellet som kommer her, men voksne mennekser der selv kan og skal tage ansvar.

Hvis nogen mener at en bruger eller moderator ikke opfører sig ordentlig, så tvivler jeg ikke på, at Martin nok skal forholde sig til det hvis I skriver til ham om det. Han plejer at have en fin diplomatisk måde at bede folk opføre sig pænt på, og kan folk ikke finde ud af det, så findes der løsninger på dette også.

Censur fungerer ikke, hjælper intet og kan kun give flere problemer end det løser.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:40 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lønne:
Amino har generelt ganske få regler. Det skyldes jo nok at det ikke er Arto-klientellet som kommer her, men voksne mennekser der selv kan og skal tage ansvar.

Ikke altid Big Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:41 | Låst

Tonny Skov Pedersen:
Jeg er ikke uenig i, at den model Amino har i dag fungerer fint, men jeg får et problem, hvis Moderator både skal agere på Amino's vegne og i næste åndedrag kommer med en meget negativ og personlig indlæg overfor en anden Amino.

Der står "Amino Moderator" ved vores profil. For de ansatte står der "Amino Crew"
Hvilken del af det indikerer for dig, at vi er talerør for Amino?

Mener du også, at en frivillig spejderleder er talerør for en hel spejderorganisation - eller at en menig journalist på et medie er talerør for mediets holdninger/beslutninger?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42 | Låst

Nicolai Lønne:

Tonny Skov Pedersen:

Derfor er det netop vigtigt at få fastslået en gang for alle, hvordan Moderatorer skal agere i dette forum.

Hvis den officielle holdning fra Amino bliver i overensstemmelse med dine ønsker, så har jeg ikke noget problem i denne forbindelse.

For ganske nyligt indførte Berlingske Media guidelines for hvordan medarbejdere skal og bør opføre sig på sociale medier så som Facebook.
Det medførte offentlig kritik fra medarbejderne, der bestemt ikke mente at ledelsen skulle bestemme over deres gøren og laden.

Jeg tror ikke du vil se meget kritik fra os moderatorer her på Amino, hvis vi på nogen måde blev pålagt at censurere os selv - jeg tror blot størstedelen af os ville smutte fra tjansen, hvilket ville give Martin Thorborg stress når kan selv skal til at fjerne alt spammen og holde styr på jer :-)

Hvis nogen mener at en bruger eller moderator ikke opfører sig ordentlig, så tvivler jeg ikke på, at Martin nok skal forholde sig til det hvis I skriver til ham om det. Han plejer at have en fin diplomatisk måde at bede folk opføre sig pænt på, og kan folk ikke finde ud af det, så findes der løsninger på dette også.

Censur fungerer ikke, hjælper intet og kan kun give flere problemer end det løser.

Hej Nicolaj

Se det var præcist det jeg efterspurgte, og jeg er helt enig.

Så det vil være helt perfekt, hvis vi kan fortsætte som hidtil.

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:08 | Låst

Anders Christensen:

Min holdning er at vi moderatorer må deltage i den daglige debat på lige fod med jer andre brugere.

Hej Anders.

Nu er al den "ballade" startet pga. noget jeg har skrevet, så jeg må også hellere uddybe.

Jeg synes naturligvis at du skal,må og bør skrive præcis hvad du vil, lige som alle os andre. Men med et "Amino Moderator" logo ved din profil, er du sandsynligvis også med til at sætte standarden for hvordan man kan og bør ytre sig herinde. Der kommer heldigvis nye bruger til hver dag, og det betyder også at tonen hele tiden vil ændre sig. Hvis de/vi ser at det er i orden for en moderator at "gå efter manden", er standarden sat. Og på den baggrund kan jeg frygte for Amino, som er et rigtig godt sted, at det langsomt vil løbe af sporet.

Og jeg skal så erkende at jeg ikke før i dag vidste at du bare er almidelig bruger, med mulighed for at rydde op. Et job du og de andre i øvrigt skal have ros for, for jeg har endnu ikke set skyggen af alt muligt spam m.m. Et Amino logo er for mig ensbetydende med at du er en del af Aminos stab. Så det har jeg lært i dag.

Jeg synes ikke personangreb og tilsvininger er i orden, da jeg overordnet er af den gammeldags holdning, at alle bør behandles med respekt, uanset om vi er enige eller uenige med hinanden.

Det var selvfølgelig ikke tilsvining af Preben, dem er der andre der står for. Men det der slog mig var at det var en ualmindelig skarp tone, som jeg blev en smule stødt over (ja ja, så blev jeg heller ikke mere stødt) pga. dit Amono logo. At der så ligger en del mere til grund for tonen, har jeg jo ingen mulighed for at vide. 

Jeg er ikke tilhænger af at der skal være alle mulige regler for hverken Crew, Moderatorer eller almindelige brugere ud over at tingene bør foregå en en ordentlig tone.

Så selvfølgelig skal du og de andre give den gas, men I skal også have i baghovedet hvad et Amino logo signalerer for os der ikke har været her så længe.

Og som en krølle på halen, og for at vise hvor twisted jeg er i mit hoved, sad jeg og nikkede anerkendende af dit indlæg i går. Men det var lige præcis Amino logoet der gjorde at alligevel ikke brød mig så meget om det Smile

Andrè

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:09 | Låst

Tonny Skov Pedersen:
Men repræsenterer du Amino som virksomhed, så må Amino's ledelse så tage stilling til Moderators muligheder for ytringer i indlæggene.

Det har vist ikke givet større anledning for Amino tidligere, hvorledes Moderatorerne har gebærdet sig på Amino. Hvorfor så pludselig et problem nu?

Jeg tror det fleste regelmæssige brugere  af Amino kan skelne mellem der laver et frivilligt stykke ulønnet arbejde som moderatorer og så de personer der er ansat hos Amino.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:35 | Låst

Kære venner

Da jeg er på ferie, så har jeg ikke lige set denne debat før nu :-)
Amino moderatorer er valgt på baggrund af deres passion for Amino og fordi vi anser dem for at være reelle og fornuftige mennesker.
Hvis en moderator ved sine handlinger viser at vedkommendes moral er flosset, eller at der gentagne gange bliver truffet dårlige beslutninger, så stopper moderator jobbet.

Jeg har dog ikke kendskab til at nogle af vores moderatorer ikke er værdige til "jobbet" og vi er super glade for dem alle.

Så Amino moderatorer er helt almindelige Amino brugere, der kan debatterer som de lyster og dertil har valgt at arbejde frivilligt med at holde orden på Amino og det sætter vi stor pris på.

Dbh Martin

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)