Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Moderator! Hvad er reglerne for dem?

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

En moterator profil og en privat måske ?

Jeg bruger også mikkelfriis til privat..

Kun den konto jeg får tæsk på..

Måske der kunne laves en"dobbelt" profil for moderator så man kam klikke om man er privat eller ej

Det kunne der da ganske givet, men det er jo så nok noget der skulle have været lavet fra starten af.

En af fordelene ved at en moderator er et i debatten kendt ansigt, er jo netop at en del af brugerne kender vedkommende for den deltagelse der har været i en række tråde gennem tiden, jeg tror (håber) at brugerne har mere respekt for en der aktivt deltager i debatten end blot en "netbetjent" der kommer og slår folk over fingerne hvis man har trådt lidt udenfor sporet og er endt på det fine græs der ikke må betrædes.

Når folk "kender" moderatoren gør det også at en del ting aldrig bliver til ballade kunne jeg forestille mig, det er ihvertfald min erfaring gennem min tid som moderator hvor der også har været folk der skrev direkte til mig i stedet for at anmelde et indlæg og gøre et stort nummer ud af et lille problem.

Udover det forhold, så er det for mig at se noget bøvl at være moderator hvis man skal huske at skifte mellem to profiler alt efter hvad man vil lave på Amino på det pågældende tidspunkt.

Jeg ville helt sikkert komme til at lave det forkerte indlæg med den forkerte profil hvis det var tilfældet i dag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:59 | Låst

Nej nej nej, hold nu op da. Hvorfor i alverden skulle en moderator ikke kunne sige præcis hvad han/hun mener?

Dette er præcis hvad jeg hader vi politikkere og andre der må "holde" igen, fordi de sidder bag en stilling der gør de har mundkurv på.

Amino er efter min overbevisning startet på man kan sige sin mening. Så så længe reglerne følges som alle andre skal, jaså skal moderatorer da også deltage som alle andre.

Når jeg skriver et indlæg, jaså skriver jeg rent faktisk også for min virksomhed. Min virksomhed kan nemlig ikke have en mening om en skid, da den ikke er andet end et CVR nummer. Det er mig der gør den levende og det er præcis som jeg ønsker det.  

Lad nu være med at gøre tingene "hellige" og da slet ikke på amino, det sker sgu nok ude i den "virkelige" verden.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:00 | Låst

Så længe man ikke sviner folk til med skældsord og man generelt holder en diplomatisk tone.
Så har man lov til at sige sin mening som moderator.

I skal huske på, at moderator ikke er betalt og han bruger sin tid på at holde boardet rent og godt.

Jeg har selv været moderator på Gamereactor og det åd en stor del af min fritid.
Så at begrænse moderators ret til at sige sin egen mening er langt ude i mine øjne.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:01 | Låst

Anders Christensen:
ukrainske spamindlæg med annoncer for fiktive giftemål med lækre kvinder

Du skulle skamme dig! Hvorfor må vi ikke få de tilbud?Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01 | Låst

Anders Christensen:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg mener bestemt, at det ligesom for andre offentlighedspersoner eller repræsentanter for virksomheder, er et området, hvor man skal moderere sine indlæg væsentligt mere, end i de tilfælde hvor man kun repræsenterer sig selv.

Nu er det at være moderator et ganske fuldstændigt ulønnet stykke frivilligt arbejde, så hvis der indføres særlige debatregler vil jeg tro at det nemt kunne få antallet af aktive moderatorer til at falde drastisk på meget kort tid.

Og så sejler Amino meget hurtigt ukrainske spamindlæg med annoncer for fiktive giftemål med lækre kvinder og tilsvarende skrammel (lækre kvinder er ikke skrammel, men spam er!)

Hej Anders

Selvfølgelig skal der være Moderatorer, også af de årsager som du nævner.

Derfor er det netop vigtigt at få fastslået en gang for alle, hvordan Moderatorer skal agere i dette forum.

Hvis den officielle holdning fra Amino bliver i overensstemmelse med dine ønsker, så har jeg ikke noget problem i denne forbindelse.

Men repræsenterer du Amino som virksomhed, så må Amino's ledelse så tage stilling til Moderators muligheder for ytringer i indlæggene.

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:05 | Låst

Selvfølgelig skal en moderator også kunne sige sin mening, vi har alle meninger og fordi man er moderator skal man da også have lov til at dele dem!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:06 | Låst

Tonny Skov Pedersen:
Håber vi kan få en fornuftig debat, og meget gerne med Amino's ledelse som deltagere.

Det hensætter mig lidt til skolegården, - hvorfor skal nogen hente gårdvagten?

Det er jo fint at nogle medlemmer vil bruge deres fritid på holde lidt øje med at Amino ikke løber ind i problemer med advokater og deslign. omkring indlæg som er decideret ulovlige.

Hvorfor det så skulle være sådan at disse moderatorer ikke kan deltage i debatten på lige fod med os andre, det forstår jeg ikke, ligeså lidt som jeg forstår ønsket om ledelsens deltagelse i en diskussion som denne. Det er jo ikke en diskussion på ledelsesniveau det her, - det er brugerne der skaber indholdet og derfor må brugerne også selv holde justits, og her er moderatorerne så en del af denne brugerjustits, set fra min vinkel.

Trådstarter mener at moderatoren med hans vignet er en del af Amino, - men det er vi jo alle. Vi har allesammen et fælles ansvar for at holde en god tone i debatten, det er alm. pli og i virkeligheden ikke noget voksne mennesker behøver hverken moderatorer eller Aminos direktion til at fortælle os.

Så jo, - selvfølgelig må moderatorer ytre sig på samme vilkår som os andre.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15 | Låst

Dyrebilen.dk:

Tonny Skov Pedersen:
Håber vi kan få en fornuftig debat, og meget gerne med Amino's ledelse som deltagere.

Det hensætter mig lidt til skolegården, - hvorfor skal nogen hente gårdvagten?

Det er jo fint at nogle medlemmer vil bruge deres fritid på holde lidt øje med at Amino ikke løber ind i problemer med advokater og deslign. omkring indlæg som er decideret ulovlige.

Hvorfor det så skulle være sådan at disse moderatorer ikke kan deltage i debatten på lige fod med os andre, det forstår jeg ikke, ligeså lidt som jeg forstår ønsket om ledelsens deltagelse i en diskussion som denne. Det er jo ikke en diskussion på ledelsesniveau det her, - det er brugerne der skaber indholdet og derfor må brugerne også selv holde justits, og her er moderatorerne så en del af denne brugerjustits, set fra min vinkel.

Trådstarter mener at moderatoren med hans vignet er en del af Amino, - men det er vi jo alle. Vi har allesammen et fælles ansvar for at holde en god tone i debatten, det er alm. pli og i virkeligheden ikke noget voksne mennesker behøver hverken moderatorer eller Aminos direktion til at fortælle os.

Så jo, - selvfølgelig må moderatorer ytre sig på samme vilkår som os andre.

Michael

Præcis min pointe.

Vi skal have en afklaring af dette, så derfor er det vel også nødvendigt med en udmelding fra Amino ledelsen.

Dine bemærkninger om skolegården kan vel tolkes derhen, at det er OK, at de store banker de små?

Det håber jeg ikke er tilfældet.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:15 | Låst

Selvfølgelig skal Moderator have lov at udtrykke sin mening og have sin helt egen holdning - ligesom alle vi andre skal. Så er den bare ikke længere....

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:17 | Låst

Hej Tonny

Jeg kan ikke helt følge dig i den argumentation!

Alle kan deltage i en debat ja selv Thorborg siger da sin mening på lige fod med dem som er 13 år osv.

Jeg mener nu også at moderatorerne har en høj grad af selvjustist og ikke moderere tråde de selv deltager i.

Jeg kan faktisk ikke se hvad det er du vil have slået fast eller hvad vi som brugere saf Amino skal blande os i den sag for?

Jeg syntes egenligt at Amino har valgt en god model.

De bedst kaffe hilsner

Søren

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)