|
Som udgangspunkt er Amino et åbent forum, hvor alle har ret til at ytre deres mening (i en god og ordentlig tone) og hjælpe andre med deres problemer - og moderatorerne bør have lov til at deltage, da vi ellers mister engagerede kræfter - der ulønnet, gør Amino til det, det er. At de er blevet moderatorer skyldes mest af alt, at de er engagerede og ikke at de er vilde med at lege politibetjente - så personerne kan ikke undværes på Amino - hverken i teamet bag - eller i debatten. Mht. rollen som politibetjent, så har jeg endnu ikke oplevet episoder (kan have fundet sted - uden mit vidende) hvor en moderator har misbrugt sin stilling til at fremme egne holdninger. Og jeg er sikker på, at de godt er klar over, at for udenforstående kan "moderator skiltet" måske skabe den opfattelse af deres ord er lov - og at de modererer sig selv i henhold til dette. Vi er nødt til at bevare ytringsfriheden for moderatorer - da jeg til enhver tid hellere vil have en moderator - der gør det ud fra engagement - end en moderator der synes det er sjovt at lege politimand. Jh |
Tonny Skov Pedersen:Derfor er det netop vigtigt at få fastslået en gang for alle, hvordan Moderatorer skal agere i dette forum.
Hvis den officielle holdning fra Amino bliver i overensstemmelse med dine ønsker, så har jeg ikke noget problem i denne forbindelse.
For ganske nyligt indførte Berlingske Media guidelines for hvordan
medarbejdere skal og bør opføre sig på sociale medier så som Facebook.
Det medførte offentlig kritik fra medarbejderne, der bestemt ikke mente
at ledelsen skulle bestemme over deres gøren og laden.
Jeg tror ikke du vil se meget kritik fra os moderatorer her på Amino, hvis vi på nogen måde blev pålagt at censurere os selv - jeg tror blot størstedelen af os ville smutte fra tjansen, hvilket ville give Martin Thorborg stress når kan selv skal til at fjerne alt spammen og holde styr på jer :-)
Amino har generelt ganske få regler. Det skyldes jo nok at det ikke er Arto-klientellet som kommer her, men voksne mennekser der selv kan og skal tage ansvar.
Hvis nogen mener at en bruger eller moderator ikke opfører sig ordentlig, så tvivler jeg ikke på, at Martin nok skal forholde sig til det hvis I skriver til ham om det. Han plejer at have en fin diplomatisk måde at bede folk opføre sig pænt på, og kan folk ikke finde ud af det, så findes der løsninger på dette også.
Censur fungerer ikke, hjælper intet og kan kun give flere problemer end det løser.
Bliv gratis medlem