Tusind tak for dine ord, det gør mig virkelig glad at høre!
Simon Tørring:
Udover det, så tror jeg, du bliver nødt til at betragte ejeren af hundene som en købmand, i denne situation. Jeg går ud fra, at hun prøver at sælge dig en hund, og så er det altså ikke særligt rentabelt at, et eller andet sted sige "hvis du kommer igen om en måneds tid, så sælger vi dem for halv pris".
Jamen jeg kan ikke andet end at være helt enig med dig... Men der hvor jeg synes det bliver barsk og faktisk dyremishandling er når man dråber et dyr fordi man ikke kan få de penge for det som man gerne vil have.. Mit DeOliveiraCast handlede om denne ene episode hvor ejeren fortæller at de vil have 3500 pr. stk. fordi de skal dække udgifterne ind så er det da fuldstændig idiotisk at gå ud og betale en dyrelæge det dobbelte for at få dem aflivet.. Det er dyremishandling i MINE øjne!
Jamen jeg kan ikke andet end at være helt enig med dig... Men der hvor jeg synes det bliver barsk og faktisk dyremishandling er når man dråber et dyr fordi man ikke kan få de penge for det som man gerne vil have.. Mit DeOliveiraCast handlede om denne ene episode hvor ejeren fortæller at de vil have 3500 pr. stk. fordi de skal dække udgifterne ind så er det da fuldstændig idiotisk at gå ud og betale en dyrelæge det dobbelte for at få dem aflivet.. Det er dyremishandling i MINE øjne!
Dyremishandling er når et dyr lider fysisk eller psykisk overlast af en given handling. Det synes jeg ikke rigtig, man kan sige er tilfældet her. Det er mere et spørgsmål om hvorvidt det er en etisk korrekt handling af ejeren.
Har du helt konkret fundet en dyrelæge, der vil opkræve 7000,- for at aflive en hund? Det lyder godt nok dyrt, hvis du spørger mig. Men som sagt: det kan I sidste ende betale sig for dem, at aflive de pågældende hunde - ellers havde de ikke gjort det i første omgang, for selvfølgelig tænker de selv over hvorledes, de kan få den største omsætning