Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira cast - så sælg da katten!

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Swift Media:

Thomas De Oliveira:

Jeg har ingen tal for hvad en dyrelæge koster, men jeg kunne sagtens forstille mig det vil blive en dyr omgang..

Nu har du jo mange gange givet udtryk for, at det koster kassen at aflive de hunde. Så det ville da være rimelig fair, hvis du også undersøgte det Smile

Anders, hvorfor skriver du fra din firma profil? Confused

Det er ikke en diskussion jeg vil tage med dig. Og hvor kommer det iørigt fra at jeg har sagt det koster kassen?

Hvis jeg har formuleret mig dårligt med prisen for aflivning beklager jeg her med. Og jeg kan da heller ikke se det er en særlig stor fakta i denne debat.. Men lad det lægge og hvis du har flere kommentarer er du meget velkommen til at skrive en PB.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 17:02

Thomas De Oliveira:

Det er ikke en diskussion jeg vil tage med dig. Og hvor kommer det iørigt fra at jeg har sagt det koster kassen?

Hvis jeg har formuleret mig dårligt med prisen for aflivning beklager jeg her med. Og jeg kan da heller ikke se det er en særlig stor fakta i denne debat.. Men lad det lægge og hvis du har flere kommentarer er du meget velkommen til at skrive en PB.

Det er jo ikke en diskussion, men et forslag du kan tage til eftertanke. Når man udtaler sig om noget så kraftigt, som du gør (kalder folks handliner for idiotiske), så bør man også have undersøgt emnet for fakta. Når du siger, at det er meget, meget dyrt at aflive hunde, så koster det vel også kassen. Jeg siger ikke, at det ikke er dyrt, men spørger blot hvorvidt du selv har undersøgt det, før du har dannet dig dine holdninger og indlæg til det.

Det er jo relevant i forhold til dit podcasts budskab og dette tråd, så jeg vil da også lade andre kigge med over skulderen. Det er i øvrigt heller ikke et personligt angreb på dig på nogen måde, som det måske godt kunne virke, at du tolker det som. Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:15

Anders Hyldig:

Thomas De Oliveira:

Det er jo ikke en diskussion, men et forslag du kan tage til eftertanke. Når man udtaler sig om noget så kraftigt, som du gør (kalder folks handliner for idiotiske), så bør man også have undersøgt emnet for fakta. Når du siger, at det er meget, meget dyrt at aflive hunde, så koster det vel også kassen. Jeg siger ikke, at det ikke er dyrt, men spørger blot hvorvidt du selv har undersøgt det, før du har dannet dig dine holdninger og indlæg til det.

Det er jo relevant i forhold til dit podcasts budskab og dette tråd, så jeg vil da også lade andre kigge med over skulderen. Det er i øvrigt heller ikke et personligt angreb på dig på nogen måde, som det måske godt kunne virke, at du tolker det som. Smile

Jeg forstår godt hvad du mener og giver dig også delvis ret.

Jeg har undersøgt fakta i denne sag, jeg har dog ikke undersøgt fakta omkring hvad en dyrelæge vil koste i denne sag. Hvis jeg har fortålket mig forkert beklager jeg igen, og nu synes jeg hvis ikke jeg skal beklage mere. Jeg (JEG) tror iørigt ikke andre som kigger med og har fulgt tråden fra start er specielt interesseret i hvad aflivning har kostet. Dette er jo blot et synspunkt på tankegangen omkring at aflive et dyr fordi prisen ikke dækker omkostninger også ovenikøbet aflive dyret, som jo også koster penge.

Hvis du vil blive ved med at køre på hvor meget en dyrelæge koster kan du skrive en PB.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:17

Anders Hyldig:

Thomas De Oliveira:

det er dyrt koster over 1000 kr her http://www.virumdyreklinik.dk/priser.html 

jeg synes det er mystisk man lader nogle få hundehvalp , så burde gøre de ikke kunne få hundehvalpe , det er spild af kostbar ressourcer billigste er at give abort eller sterilisere dem for vis flere af dem skal aflives er det ren underskud forretning med måske afliver de dem selv derhjemme ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:26

Mikael christiansen:
sterilisere dem

Ja det skal også siges at ''mor-hunden'' er blevet steriliseret og det samme med ''far-hunden'' da det overhoved ikke har meningen at der skulle hvalpe ud af dem..

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas De Oliveira:

Hvis du vil blive ved med at køre på hvor meget en dyrelæge koster kan du skrive en PB.

Jeg blev bare lidt interesseret efter du sagde, at det var dobbelt så dyrt som deres salgspris for hundene. Men Mikael har jo taget initiativet (det havde jeg nu også selv, men ville hellere have at du gjorde det selv, frem for at skulle rette på dig), så nu behøver jeg ikke at vade rundt i det mere.

@Mikael
Jeg har ikke kendskab til om man kan aflive dyr selv, hvis man får et certifikat eller lign. til det. Men det ville hvert fald minimere deres udgift kraftigt til det, ja Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:28

@Mikael christiansen: Det er vel ikke dyrt, bare fordi du siger det er dyrt? Jeg synes ikke en kompensation på 1.000 kr. er meget for en dyrlæges tid, når han/hun skal aflive et levende væsen. Det er også et spørgsmål om, at der i taksten skal ligge en skjult og afskrækkende effekt. Hvis du ved det koster 1.000 kr. pr. dyr du skal have aflivet, så tænker du dig forhåbentlig om, før du tager beslutningen om (a) at avle på din hund eller (b) købe en hund.

Sandheden er desværre, at nogle folk bare er for torskedumme til at have hund. Det er uanset om vi taler ejere af diverse kamphunde (og det er selvfølgelig ikke ment som en kritik af dem som rent faktisk kan styre dem), eller folk der masseavler deres firbenede på en uforsvarlig måde for at tjene penge.

Der burde være et krav om, at man skulle have et certifikat for at få hund. På lige fod med et kørekort. Og selvom der stadig er idioter i trafikken på trods af, at et kørekort og tilhørende undervisning er lovkrav, så kunne man sortere de mest useriøse hundeejere fra. 

Jeg ville da nok tænke ekstra over, om jeg skulle have hund eller avle, hvis det kostede mig 8.000 kr., flere timers undervisning i korrekt pasning, adfærd m.v. + hundens pris.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:34

Anders Hyldig:

Thomas De Oliveira:

Jeg blev bare lidt interesseret efter du sagde, at det var dobbelt så dyrt som deres salgspris for hundene. Men Mikael har jo taget initiativet (det havde jeg nu også selv, men ville hellere have at du gjorde det selv, frem for at skulle rette på dig), så nu behøver jeg ikke at vade rundt i det mere.

Det er meget individuelt fra dyrelæge til dyrelæge så man kan ikke regne med at det koster 1000 kroner fordi det står på nettet!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:45

Thomas De Oliveira:
Det er meget individuelt fra dyrelæge til dyrelæge så man kan ikke regne med at det koster 1000 kroner fordi det står på nettet!

Priser indhentet fra en række dyrlæger, bredt repræsenteret i hele Danmark.

Virum Dyreklinik - 1.000 kr.

KBH Dyrehospital - 870 kr.

Falke Dyreklinik - 650 kr.

Ringsted Dyreklinik - 1304 kr.

Dyreklinikken Holger Danske - 1366 kr.

Dyrlægehuset Nakskov - 660 kr.

Kværkeby Dyreklinik - 746,50 kr.

Fasanvejens Dyreklinik - 724,50 kr.

Din Mobile Dyrlæge - 775 kr.

Gennemsnitspris for en aflivning: 899,50 kr.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:54

Nu syntes jeg vi er kørt langt over formålet med tråden. Hvis i vil diskutere priser for en dyrelæge er i velkommen til det, bare ikke her.. Det er begyndt at give ingen mening!

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)