Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira cast - så sælg da katten!

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Thomas De Oliveira:

Tusind tak lagersalg!

Jeg vil gerne ud i noget mere politik's, men om jeg tør sige min mening 100% så jeg kan blive hadet for mine ord, skal jeg lige have gjort op med mig selv :)

Det er rigtigt - hvis man siger sin mening, vil man blive elsket af nogen - og hadet af andre :)

Men det vil være en fin måde at få dit navn slået fast på - allerede i en tidlig alder!

Ja nemlig hele meningen er at få mit navn slået fast nu og her, faktisk over hele danmark.. Men lad os nu se Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:03

Thomas De Oliveira:
Jeg vil gerne ud i noget mere politik's, men om jeg tør sige min mening 100% så jeg kan blive hadet for mine ord, skal jeg lige have gjort op med mig selv :)

Nu er det jo ikke sådan at nordjyder plejer at bøje sig for den slags. En fra min familie, hun er desværre død nu, men kom fra den egn du bor i, kastede sig også ud i politik, fra at være flyveleder, hun fik også nogle "lussinger" men sej det var hun.

Hun var medlem af Aalborg Byråd og til tider meget kontroversiel.

Går man ind i politik ender man enten oftest på øretævernes holdeplads, eller man glemmes fordi man ikke siger noget heheSmile

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 00:09

Lagersalg123 - JEN:

Thomas De Oliveira:

Nu er det jo ikke sådan at nordjyder plejer at bøje sig for den slags. En fra min familie, hun er desværre død nu, men kom fra den egn du bor i, kastede sig også ud i politik, fra at være flyveleder, hun fik også nogle "lussinger" men sej det var hun.

Hun var medlem af Aalborg Byråd og til tider meget kontroversiel.

Går man ind i politik ender man enten oftest på øretævernes holdeplads, eller man glemmes fordi man ikke siger noget heheSmile

Ha ha nej DESVÆRRE!

Det gør mig ondt at høre hun er død.. Men godt eksempel :)

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 01:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Meget fint podcast, kvalitetsmæssigt. Du har en overraskende fed og behagelig stemme som "speaker" allerede som 14-årig, og jeg synes også, at du formår at komme ud med dine budskaber på en fin måde.

Som Ariel siger ..

Ariel Solhøj Hansen:
Hvis de ikke kan sælge hundene for den pris de gerne vil have, så kan de blive svært at tage 3500 for dem næste gang de får hvalpe, for sidste gang var de jo billigere. Og dem der allerede har købt en hvalp hos dem kan komme til at føle sig snydt. I sidste ende kan de betyde at næste gang de får hvalpe vil de ikke kunne sælge en eneste, for de potentielle kunder har fundet ud af at jo længere de venter med at købe, jo billigere kan de få dem. Til sidst bliver de jo gratis hvis man skal følge din argumentation.

Derudover kan der være lavet en aftale om at de for hver hvalp der bliver solgt skal betale dem som ejer faren til hvalpene et beløb, det er i hvert fald ret normal praksis for dyrere hunderacer. Det kan betyde at det i sidste ende faktisk er billigere at aflive hvalpene end at sælge dem billigt.

.. så kan de være underlagt en speciel aftale om, at de skal afgive et beløb pr. solgt hundehvalp. Derudover er der selve problematikken med, at det er svært at holde deres ønskede markedspris, såfremt de begynder at sælge enkelte hundehvalpe billigere end de resterende. Umiddelbart skulle man jo mene, at de selv er opmærksomme på hvor meget de tjener og samtidig mister på at aflive enkelte hunde, frem for blot at sælge dem billigere til enkelte købere - og dermed har valgt den bedste løsning, indtjeningsmæssigt. Så er spørgsmålet hvorvidt det er etisk korrekt at tjene flere penge, men samtidig aflive flere dyr. Det er ikke umiddelbart noget, jeg rynker på panden over, men jeg kan sagtens forstå din holdning til det.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:27

Hej Thomas,

Så fik jeg hørt det. Super godt og modigt gået. Tænk, når du som succesfuld 30-årig iværksætter sætter dig ned og lytter din første podcast igennem.

Det er godt, at du er meget specifik med, hvad der er din mening og dit synspunkt. Nogle har en tendens til altid, at sige, at det ER sådan og sådan. Du siger, jeg MENER, og det kan jeg rigtig godt li'.

Det kan godt være, at du ikke har 20 års business-erfaring, men det gør slet ikke noget - tværtimod. Tænk ikke så meget over, hvordan flowet og snakken kører - det skal nok komme. Det er bare om at  få produceret en masse :-)

Glæder mig til at høre mere.

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 09:20

@Anders Hyldig

Tusind tak for rosen, det er jeg glad for at høre!

Anders Hyldig:

Som Ariel siger ..

Ariel Solhøj Hansen:
Hvis de ikke kan sælge hundene for den pris de gerne vil have, så kan de blive svært at tage 3500 for dem næste gang de får hvalpe, for sidste gang var de jo billigere. Og dem der allerede har købt en hvalp hos dem kan komme til at føle sig snydt. I sidste ende kan de betyde at næste gang de får hvalpe vil de ikke kunne sælge en eneste, for de potentielle kunder har fundet ud af at jo længere de venter med at købe, jo billigere kan de få dem. Til sidst bliver de jo gratis hvis man skal følge din argumentation.

Derudover kan der være lavet en aftale om at de for hver hvalp der bliver solgt skal betale dem som ejer faren til hvalpene et beløb, det er i hvert fald ret normal praksis for dyrere hunderacer. Det kan betyde at det i sidste ende faktisk er billigere at aflive hvalpene end at sælge dem billigt.

.. så kan de være underlagt en speciel aftale om, at de skal afgive et beløb pr. solgt hundehvalp. Derudover er der selve problematikken med, at det er svært at holde deres ønskede markedspris, såfremt de begynder at sælge enkelte hundehvalpe billigere end de resterende. Umiddelbart skulle man jo mene, at de selv er opmærksomme på hvor meget de tjener og samtidig mister på at aflive enkelte hunde, frem for blot at sælge dem billigere til enkelte købere - og dermed har valgt den bedste løsning, indtjeningsmæssigt. Så er spørgsmålet hvorvidt det er etisk korrekt at tjene flere penge, men samtidig aflive flere dyr. Det er ikke umiddelbart noget, jeg rynker på panden over, men jeg kan sagtens forstå din holdning til det.

Jeg giver dig fuldstændig ret i at de skal holde prisen, men jeg mener så vis de efter f.eks. 3 måneder ikke kan sælge dem så må de gå ned i pris eller give dem væk og så er jeg også helt sikker på at de tilligere køber af hvalpen til 3500 kan forstå dette sker istedet for en aflivning... Ellers er der noget galt!

Som tidligere sagt ''prisen er fin, tankegangen er idiotisk!''

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 09:27

@Tommy Krabbe

Tusind tak!

Ja hehe når jeg bliver 30 bliver det sku fedt at høre dette :)

''Vidensskabsmænd siger fakta, debattører siger din mening og er klar til at blive hadet og elsket for det''
jeg må helt sikkert være en debattør! Smile

På torsdag kommer det første De Oliveira video cast..

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:39
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:16

Star x 5

Fedt du tager tæsk og ros på samme måde Yes

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Uden at forholde mig så meget til hundenes ve og vel (bevares, det er pisse synd for dem - men det er dyr), vil jeg kommentere kort på den business-mæssige vinkel på din cast - fed stemme for øvrigt!

I nogle brancher kan det på sigt ikke betale sig at operere med priselasticitet, simpelthen fordi, man gerne vil opretholde et nogenlunde prisniveau 'over hele linjen' - det kan for eksempel være i en bestemt forening af udbydere. Det behøver ikke nødvendigvis at være sådan, men det er set før. Blandt andet hos æble- og kartoffelavlere, der smider deres afgrøder ud som gødning, simpelthen fordi de ikke vil sælge ligeså billigt som importørerne af lignende afgrøder fra eksempelvis andre lande. Det kan du se et klip med her, det der ret mærkeligt! :)

Udover det, så tror jeg, du bliver nødt til at betragte ejeren af hundene som en købmand, i denne situation. Jeg går ud fra, at hun prøver at sælge dig en hund, og så er det altså ikke særligt rentabelt at, et eller andet sted sige "hvis du kommer igen om en måneds tid, så sælger vi dem for halv pris".

PS - Det er for fedt, du har taget de råd du fik for en måneds tid siden til dig. Du virker super velmenende, rar og intelligent, og jeg tror helt sikkert, du har en større iværksætterkarriere foran dig end mig - hvilket mod!! Og den idiot, der giver alle dine indlæg 1 stjerne er en idiot og en vatpik, og de hører sgu med, når man er så sej, som du helt ærligt er!

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)