Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er træt af...

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Jeg syntes det er meget at give små 1000,- om året for dette site.

Jeg ved at der er flere Aminoer der har købt en ny mobil igennem en af mine hjemmesider, så for mig er Amino ikke en udgift, men snarere en indtægtskilde Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:12

Peter Lauge:
Det koster ikke særlig meget at drive og udvikle et site som dette

Hej Peter,

Kan du ikke forklare, sådan en dummerniks ud i edb som mig, hvad det vil koste at drive et site som Amino?Hmm

Henrik

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

Jeg syntes det er meget at give små 1000,- om året for dette site. Det koster ikke særlig meget at drive og udvikle et site som dette, med mindre de har leaset store biler m.v. :-)

Og så syntes jeg der er mange fejl her og der. Hver gang jeg har opdatret min profil få jeg en fejl besked. Og når jeg poster en få jeg også tit en fejl.

:-)

Vi er seks fuldtidsansate (to udviklere, to sælgere, en koordinator og en direktør), en deltidsbogholder, en deltids supportmedarbejder og en deltids udvikler, Martin kunne nok også godt tænke sig lidt payback for hans investeringer, Martins kone laver support. Udover den udvikling vi selv laver, outsourcer vi en del til 1902 i Filippinerne. Så som du kan se er der en del lønomkostninger.

Leje af server og database koste også (SQL Server er ikke billig Surprise).

Og så tager jeg min cykel på arbejde hver dag (har ikke fået overbevist Martin om at jeg skal have en privatchauffør Skype-Wink).

Så du kan sikkert selv sjusse dig frem til en form for tal for vores faste omkostninger.

Ang. fejl skriv venligst itl support@amino.dk eller mig hvis det er af meget teknisk karakter, så kigger vi på det.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan prøve at give et eksempel.

Indhold: 0.kr.
Brugerne kommer med indholdet.

Teknik: fra 0 kr.
Hvis altså sitet var lavet på Wordpress MU og de kunne med garanti få en masse PHP udviklere til at komme med plug-ins mod lidt omtale m.v.

Drift: max 2-5.000,- pr måned.
Det er endda stor sat for en linux server - hvis det var Wordpress. Nu er det et Microsoft.net projekt som koster lidt mere at hoste.

Jeg kender minus til om de har nogen ansatte eller andre udgifter. Jeg ser på bare hvad du kan lave et videndelings platform for hvis man er lidt kreativ.

Nu er jeg selv Microsoft.NET udvikler. Og hvis jeg skulle kode denne opgave for en kunde ville jeg IKKE gøre det for kroner 0,-

Og til sidst, så stort respekt for sitet og dem som stå bag. Det er jo business og det bedriver jeg selv :-)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:57

Peter Lauge:

"Hoved-sitet", dvs. community-delen er baseret på Telligents Community Server, som ikke er billig - langt fra. Dog billigere end hvis det skulle have været udviklet fra bunden af selv (og Wordpress har slet ikke den funktionalitet vi har brug for).

Peter Lauge:

3 Windows servere. 2 SQL Servere 2008 (en Pro og en Web), TFS Server (TFS er dyyyyyyyr). En AD-server, og en masse andet småtterier. Databaserne er næsten alene > 5000 / måned.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:00

Peter Lauge:

Jeg kan prøve at give et eksempel.

Hvis altså sitet var lavet på Wordpress MU og de kunne med garanti få en masse PHP udviklere til at komme med plug-ins mod lidt omtale m.v.

Det er endda stor sat for en linux server - hvis det var Wordpress. Nu er det et Microsoft.net projekt som koster lidt mere at hoste.

Jeg kender minus til om de har nogen ansatte eller andre udgifter. Jeg ser på bare hvad du kan lave et videndelings platform for hvis man er lidt kreativ.

Nu er jeg selv Microsoft.NET udvikler. Og hvis jeg skulle kode denne opgave for en kunde ville jeg IKKE gøre det for kroner 0,-

Og til sidst, så stort respekt for sitet og dem som stå bag. Det er jo business og det bedriver jeg selv :-)

Indhold, tjooo brugerne kommer selv med indholdet, men er ret sikker på at de fleste har fået mere end de har givet igennem tiderne.

Teknik... Det koster at have et fora kørende og de fleste af de moduler der bliver udviklet til amino er ret specifikke og at køre det på en wordpress vil være hul i hovedet..Wordpress er ikke skabt til køre debat fora'er!

Drift: Det er nok lidt lavt sat, når man tænker på belastningen af databaserne som følge af brugernes søgen efter svar på forskellige udfordringer..

Ansatte: Det er dem der sørger for at tingene sker inden for en overskuelig fremtid og de er ikke billige at have til at sidde..

Siden du er dot.net udvikler, hvorfor tilbyder du ikke dine services gratis, der er sikkert mange mennesker du kan hjælpe. Har du dog siddet med web udvikling længere tid, vil du se at igennem tiderne bliver sites'ne af en hvis størrelse nød til at kigge på økonomien i det ellers dør de stille og roligt.. Jeg ved godt at mange open source systemet lukrere på universitets nettet rundt omkring, men det er ikke alle der har den mulighed.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Tak for informationerne om driften af Amino. Dem kendte jeg ikke til - og selvfølgelig er der altid mere bag facaden en man lige kan se.

Jeg har intet ønske om at angribe Amino's forretningsmodel - som jeg skrev før driver jeg selv business.

Jeg syntes bare stadigvæk at det er mange penge at bruge 1000,- pr år. Men det er jo så også set ud fra jeg ikke har brugt det aktiv så meget endnu. Hvis det var min hoved kilde til kunder var det jo mega billigt!

:-)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:15

Peter Lauge:
Jeg syntes bare stadigvæk at det er mange penge at bruge 1000,- pr år.

Det er selvfølgelig en vurderingssag, om man synes det giver god forretning for en Smile

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:19

Helt enig.

Jeg har også lige trukket en regnskab for Amino ApS. Kan også se at de ikke har nogen guld forretning set ud fra det offentlige regnskab.

.-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:22

:-) tråden har vist taget en drejning.

Business er business, og der er ikke noget i vejen for at tjene penge på sine timer - det ville være dumt andet. Men, nogle indlæg i denne tråd får Amino til at lyde som en non-profit velgørenhedsorganisation, kun for alle os kære iværksættere.

Jeg er personligt ked at det skifte i "stemningen" her på Amino. De første udgaver havde et helt andet fokus på, hvad det handlede om - netværk mellem iværksættere. Det første jeg tænker på i dag, når jeg lander på Amino er at navigere mellem bannerne og forsøg på mersalg....frem til de dygtige selvstændiges erfaringer, som vi alle har kæmpet så hårdt for, og nu gerne vil dele med andre.

I bund og grund handler det om substans, og ikke om sitet kører på det ene eller andet system, og om man bruger store summer på grafik og design. Amino - tilbage til rødderne!

@Jacob Rohde
Wordpress MU er gratis, men ikke den traditionelle Wordpress som millioner af sites kører. Det er et større system, som performancemæssigt sagtens kunne afvikle Amino. Selve Wordpress.com kører på MU-versionen...og mit gæt er, at de har et par daglige besøg mere end Amino...tror jeg. Et par Apache servere og load balancing, så er den hjemme for en slik Wink

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)