@Esprezzo: vil bestemt ikke kalde det afpresning! Jeg synes faktsik at det vil være en god måde at lade folk selv ælge om de vil betale direkte, eller lade deres forbrug finasieres af reklamer. Et site om Amino kræver altså en del at køre, og fungerer ikke på frivillig basis... @Louise: Forstå mig ret: jeg har INTET mod at man anbefaler sig selv. Hvis det sker som "du kan prøve det her, eller kontakte mig, der er ekspert på området" er det helt i orden og som jeg har opfattet det, helt i tråd med Aminos udgangspunkt. Det der genere mig er, når spørgsmål til et produkt besvares med en lang salgstale for et andet konkurrende produkt. Den slags kan håndteres på to måder 1. Hårde, men retfærdige moderatorer, der sætter dagsordenen og gør brugerne opmærksom på uhensigtsmæssig opførsel. 2.Intern justits blandt brugerne, som selv gør andre opmærksomme på uhensigtsmæssig opførsel. |
Morten Ellegaard Larsen:...Amino!
Eller mere specifikt er jeg træt af:
- for meget reklame og for lidt information
Prøv at spørge Thorborg, hvor mange penge han har skudt i stedet her... Så vil du nok se anderledes på reklamerne efterfølgende!
Alternativt kunne du købe et Amino+ og fjerne hovedparten af dem... Det er inkl i pakken!
Morten Ellegaard Larsen:- salgsfremstød forklædt som debatindlæg
Kig dig omkring i samfundet... Det eneste du møder pt er nedskæringer, outsourcing, lukninger, butikker der mister salg, banker der ik vil låne penge ud osv... Er det så mærkeligt, at mange er presset, og måske en smule overdesperate?
Du prøver at signalere overskud og overblik i dit indlæg, men det er som om du skyder totalt forbi forståelsen for dem, som virkelig kæmper for deres eksistens grundlag pt...
Reklamer eller ej så vælger jeg bare at lukke øjnene, og håbe at det link eller den salgstale, måske er med til at en person eller firma undgår lukning!
Morten Ellegaard Larsen:Jeg er godt klar over at Amino er et kommercielt foretagende, men med så mange andre webdesigns, så er det altså vigtigt at vurdere forholdet mellem væsentlig information og fyld. Og for mig er Aminos gode sider druknet i reklamer. For øjeblikket sidder jeg mest med min lille 11" når jeg checker amino. Og det betyder at jeg på forsiden kun kan se overskriften af det første indlæg - vil jeg se mere, må jeg scrolle.
Skal jeg skrive et indlæg, kan jeg ikke engang se redigeringsfeltet uden at scrolle!
Beklager, jeg er en doven forbruger som de fleste andre, og jeg gider ikke scolle når det virker unødvendigt.
Køb en større pc, hvis du er så doven... Sorry for det direkte sprog, men det der er sku lidt ynkeligt!
Man kan os lave problemer, bare for at lave problemer...