Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder for salg af annoncer på en mode/babyblog

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at starte med vil jeg lige nævne, at dette er mit første indlægAmino, så hvis jeg befinder mig i det forkerte forum, eller er helt gal på den med min opførsel, så må I endelig sige til Wink

Jeg har siden juli sidste år haft bloggen It's Fashion, Baby! som er en personlig blog om mode til unge kvinder samt lækre produkter til børn.

Jeg har omkring 350 - 400 unikke besøgende om dagen, hvoraf ca. 33% er faste læsere.

Jeg bliver jævnligt kontaktet af firmaer, som gerne vil fremsende gratis produkter mod omtale/anmeldelse på bloggen - og det er naturligvis en skøn bonus, men jeg kunne efterhånden godt tænke mig, at jeg i stedet fik lidt cool cash ud af al den omtale, jeg giver de forskellige produkter og firmaer.

Jeg vil derfor gerne i gang med at tilbyde, at de kan købe en lille reklameplads på bloggen - jeg er bare meget i tvivl om, hvad i alverden man takserer den slags med?

Jeg er bekendt med affiliate marketing og har benyttet mig en smule af det ved omtale af fx rabatkoder til diverse netbutikker, men jeg ønsker ikke at benytte det i al for høj grad, da jeg hurtigt føler, mine læsere kan miste troværdigheden til mine anbefalinger og blogindlæg, hvis det tager overhånd.

Det er mit klare indtryk, udfra feedback fra de firmaer jeg har kontakt med, og som jeg har skrevet blogindlæg (uden at få noget for det) om, at de får god respons ud af det - og at mine læsere er forholdsvist købestærke samt stoler på mine anbefalinger. Derudover vil reklamen jo være meget målrettet, eftersom bloggen trods alt omhandler 2 meget klart definerede emner.

Så altså; hvad er jeres vurdering af, hvad jeg kan tage for fx et lille reklamebanner ude i siden, et reklameblogindlæg eller evt. et topbanner? - og vil det i sidste ende kunne give mere, hvis jeg fx kaster mig over Google Adsense?

Indtil nu har jeg placeret et par adsense koder i de gamle blogindlæg, som jeg kan se, der får en del besøgende fra Google.
På den måde generer de ikke mine faste læsere, men samtidigt giver det ikke ret meget ind på kontoen.

Og I spørger selvfølgelig bare løs, hvis der er nogle informationer, I mangler :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:02

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:07

Velkommen til Amino.

Jeg lavede lige den klassiske fejl. Jeg viste siden til kæresten (Som jeg fik barn nummer 2 med sidste onsdag) og BANG!!!! SKAAT ER DE IKKE SØDE!!! DEM SKAL VI HAVE. Så jeg lukker nu biksen og er ruineret. hehe

SUPER SUPER fed side du har der. Den er virkelig lækker at se på.
Kan ikke rigtig svare på dit spørgsmål men kan kun sige du virkelig har en lækker lækker side.

Yes

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:18

Jeg har dedikeret mig til at hjælpe folk der er i din situation. Så jeg kan næsten ikke gøre andet end bare skamløst bede dig om at følge mit arbejde på min blog om at tjene penge på en blog

Jeg starter fra bunden for at kunen samle folk op, der endnu ikke har en blog. Du er nået langt i den proces.. hey!.. du har endda trafik :-) Du må lige prøve at finde de pointer i både mine indlæg og min guide, som er brugbare for dig med en etableret blog.... Jeg knokler i øjeblikket åp det materiale som bringer andre op på dit niveau.. og SÅ tager vi fat på det spændende.

For lige at lægge noget værdi her på amino, (og ikke kun trække dig over til mig) så vil jeg opfordre dig til at moneytize på begge de nævnte fronter.

AdSense har sine fordele, som ikke nødvendigvis overlapper fordelene ved et blinkende banner. Den tredie kanal til indtjening - som virker allerbedst hvis man kan præstere trafik der er købelystent - er en mailing list.

Det virker på mig, som om du udover at skulle bokse med opgaven om at skabe indtjening, samtidig er lidt bekymret for din foreløbige ret reklamefri blog... Når du skriver "så jeg ikke generer de faste læsere".

Hey, hvem siger at reklamer pr. definition er generende Smile for læseren?

Det er jo rart at få øje på gode tilbud. Og alle læsere kan godt slå deres indbyggede "reklameblindhed" til, og læse helt ugeneret... (med mindre du giver den for meget gas med pop-ups)

Første gang jeg solgte bannere ved helt almindelig salg, så valgte jeg at sætte en pris, og spørge. Hej, jeg har det her site, og det har så og så mange besøgende. Jeg sælger reklameplads der og der inde i indholdet.. og fordelen ved at købe før andre, er at i ligger øverst på listen over annoncører ude i sidebjælken.
Så satte jeg en pris for en XL-pakke, en L-pakke og en small. (afhængigt af om man ville have banner alle steder - kun det ene eller kun i siden)

Jeg satte perioden til at det kostede xxx,- for tre måneder....

De to første annoncører, som egentlig var de mest aktuelle i den niche, købte begge to XL i et år :-)
Så har jeg ikke bekymret mig om at sælge mere, for jeg kan ikke tilbyde flere XL-pakker - da pakken indeholder en rotation med max én anden annoncør. Dvs det er småpenge at forsøge at sælge L- og S-pakker.

Så set i forhold til tidsforbruget var det helt fint... tilbage står kun spørgsmålet om hvor meget mere jeg kunne have forlangt... Huh?

Jeg kan ikke være konkret med et prisforslag i din case, men med udgangspunkt i min erfaring, synes jeg du skal sætte nogle pakke-forslag sammen... og så kontakte den første annoncør. Hvis de køber, så skruer du prisen op, ved din henvendelse til den næste.

Det er kun en meget lille del af annoncer i magasiner og aviser der bliver solgt i et standardpris sæt. Reglen er at der foregår en handel, som opstår med ingredienser i form af hvor meget annoncøren gerne vil med - set i forhold til om annoncesælgeren mangler at få solgt sine slots.

En annoncesælger der har blanke sider kort før deadline, ringer til sine kendte (faste) kunder, og giver et godt tilbud.

Set i det lys skal du ikke bekymre dig om at udbyde til forskellige priser fra annoncør til annoncør... Når du har solgt den første, er situationen en anden. Du har nemlig lige opdaget hvor meget du er værd - og skal så søge efter øvre grænse... kan du ikke sælge - må du sænke prisen...

.. min pointe er: beslut dig, og skitser nogle pakkeløsninger.

Alt hvad jeg har skrevet om AdSense inkl. placering kan samlet ses når der sorteres på Adsense som kategori
Min blog: Alt om AdSense

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:23

Hej,

Super fin side.

Hvad er din email? Så sender jeg et oplæg, vil gerne købe noget annoncering på bestemte placeringer.

Jeg garantere altid at jeg betaler 25% mere end Google Adsense. Så dem behøver du ikke spekulere alt for meget i Wink

Ser frem til at høre fra dig.

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 22:17

Nicolaj:

Hej lfb,

Velkommen til Amino Smile

Forleden var der en lignende tråd om reklameindtægter på en blog. Prøv at se om der er noget derfra du kan bruge.

/Nicolaj

Hej Nicolaj,

Tak skal du have Smile

Jeg har allerede forholdsvis godt styr på affiliate mulighederne, så jeg er primært interesseret i at høre, hvilke priser jeg kan fastsætte, hvis jeg selv sælger reklameplads til nogle af de virksomheder, der retter henvendelser til mig, for at få mig til at anmelde deres produkter.

Venligst,
Lisbeth

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 22:21

Thomas Lybek:

Velkommen til Amino.

Jeg lavede lige den klassiske fejl. Jeg viste siden til kæresten (Som jeg fik barn nummer 2 med sidste onsdag) og BANG!!!! SKAAT ER DE IKKE SØDE!!! DEM SKAL VI HAVE. Så jeg lukker nu biksen og er ruineret. hehe

SUPER SUPER fed side du har der. Den er virkelig lækker at se på.
Kan ikke rigtig svare på dit spørgsmål men kan kun sige du virkelig har en lækker lækker side.

Yes

Hej Thomas,

Tusinde tak for de fine ord (og jeg undskylder på forhånd, hvis jeg er skyld i, at børnechecken nu er brugt for det næste kvartal Stick out tongue )

Man ser sig jo ofte blind på sin egen side og sit eget design - så jeg er rigtig glad for at få så positiv feedback Smile

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 23:38

Hr. Økonomisk Uafhængig:

For lige at lægge noget værdi her på amino, (og ikke kun trække dig over til mig) så vil jeg opfordre dig til at moneytize på begge de nævnte fronter.

AdSense har sine fordele, som ikke nødvendigvis overlapper fordelene ved et blinkende banner. Den tredie kanal til indtjening - som virker allerbedst hvis man kan præstere trafik der er købelystent - er en mailing list.

Det virker på mig, som om du udover at skulle bokse med opgaven om at skabe indtjening, samtidig er lidt bekymret for din foreløbige ret reklamefri blog... Når du skriver "så jeg ikke generer de faste læsere".

Hey, hvem siger at reklamer pr. definition er generende Smile for læseren?

Det er jo rart at få øje på gode tilbud. Og alle læsere kan godt slå deres indbyggede "reklameblindhed" til, og læse helt ugeneret... (med mindre du giver den for meget gas med pop-ups)

Første gang jeg solgte bannere ved helt almindelig salg, så valgte jeg at sætte en pris, og spørge. Hej, jeg har det her site, og det har så og så mange besøgende. Jeg sælger reklameplads der og der inde i indholdet.. og fordelen ved at købe før andre, er at i ligger øverst på listen over annoncører ude i sidebjælken.
Så satte jeg en pris for en XL-pakke, en L-pakke og en small. (afhængigt af om man ville have banner alle steder - kun det ene eller kun i siden)

Jeg satte perioden til at det kostede xxx,- for tre måneder....

De to første annoncører, som egentlig var de mest aktuelle i den niche, købte begge to XL i et år :-)
Så har jeg ikke bekymret mig om at sælge mere, for jeg kan ikke tilbyde flere XL-pakker - da pakken indeholder en rotation med max én anden annoncør. Dvs det er småpenge at forsøge at sælge L- og S-pakker.

Så set i forhold til tidsforbruget var det helt fint... tilbage står kun spørgsmålet om hvor meget mere jeg kunne have forlangt... Huh?

Jeg kan ikke være konkret med et prisforslag i din case, men med udgangspunkt i min erfaring, synes jeg du skal sætte nogle pakke-forslag sammen... og så kontakte den første annoncør. Hvis de køber, så skruer du prisen op, ved din henvendelse til den næste.

Det er kun en meget lille del af annoncer i magasiner og aviser der bliver solgt i et standardpris sæt. Reglen er at der foregår en handel, som opstår med ingredienser i form af hvor meget annoncøren gerne vil med - set i forhold til om annoncesælgeren mangler at få solgt sine slots.

En annoncesælger der har blanke sider kort før deadline, ringer til sine kendte (faste) kunder, og giver et godt tilbud.

Set i det lys skal du ikke bekymre dig om at udbyde til forskellige priser fra annoncør til annoncør... Når du har solgt den første, er situationen en anden. Du har nemlig lige opdaget hvor meget du er værd - og skal så søge efter øvre grænse... kan du ikke sælge - må du sænke prisen...

.. min pointe er: beslut dig, og skitser nogle pakkeløsninger.

Alt hvad jeg har skrevet om AdSense inkl. placering kan samlet ses når der sorteres på Adsense som kategori
Min blog: Alt om AdSense

Du har helt ret i, at jeg føler, jeg forstyrrer mine læsere med reklamer frem for at se det som en fin service til dem ;-)

Der er nok lidt for lidt sælger i mig til, at jeg formår at se det fra den anden vinkel.

Men tusinde tak for nogle helt konkrete tips til, hvordan jeg kan gå frem i forhold til at få annoncører.

Egentlig har jeg allerede henvendelser fra potentielle annoncører - så jeg mangler egentlig bare at overbevise dem om, at fremfor at sende mig nogle gratis produkter, jeg skal lave anmeldelser om, så bør de i stedet købe en reklameplads på bloggen ;)
Det ville bare være meget rart at vide, hvordan man ca. kan taksere det - altså om vi taler 50 kr eller 5000 kr om måneden for et banner i siden af bloggen ;-)

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Skrevet kl. 23:40

Simon:

Hej,

Super fin side.

Hvad er din email? Så sender jeg et oplæg, vil gerne købe noget annoncering på bestemte placeringer.

Jeg garantere altid at jeg betaler 25% mere end Google Adsense. Så dem behøver du ikke spekulere alt for meget i Wink

Ser frem til at høre fra dig.

Hej Simon,

jeg tror nok, jeg har sendt dig en privatbesked med min mailadresse - hvis du ikke har modtaget noget, så råb lige op - så er det bare mig, der ikke helt har styr på teknikken herinde endnu Wink

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:59

Se på andre sideres annoncepriser (andre = niche sider ex. Amino). Find en pris for 10.000 visninger af et banner. Er der ingen der vil købe det er du enten en for dårlig annonce sælger, eller produktet er for dyrt. Der har du svaret :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)