Til at starte med vil jeg lige nævne, at dette er mit første indlæg på Amino, så hvis jeg befinder mig i det forkerte forum, eller er helt gal på den med min opførsel, så må I endelig sige til Jeg har siden juli sidste år haft bloggen It's Fashion, Baby! som er en personlig blog om mode til unge kvinder samt lækre produkter til børn. Jeg har omkring 350 - 400 unikke besøgende om dagen, hvoraf ca. 33% er faste læsere. Jeg bliver jævnligt kontaktet af firmaer, som gerne vil fremsende gratis produkter mod omtale/anmeldelse på bloggen - og det er naturligvis en skøn bonus, men jeg kunne efterhånden godt tænke mig, at jeg i stedet fik lidt cool cash ud af al den omtale, jeg giver de forskellige produkter og firmaer. Jeg vil derfor gerne i gang med at tilbyde, at de kan købe en lille reklameplads på bloggen - jeg er bare meget i tvivl om, hvad i alverden man takserer den slags med? Det er mit klare indtryk, udfra feedback fra de firmaer jeg har kontakt med, og som jeg har skrevet blogindlæg (uden at få noget for det) om, at de får god respons ud af det - og at mine læsere er forholdsvist købestærke samt stoler på mine anbefalinger. Derudover vil reklamen jo være meget målrettet, eftersom bloggen trods alt omhandler 2 meget klart definerede emner. Så altså; hvad er jeres vurdering af, hvad jeg kan tage for fx et lille reklamebanner ude i siden, et reklameblogindlæg eller evt. et topbanner? - og vil det i sidste ende kunne give mere, hvis jeg fx kaster mig over Google Adsense? Indtil nu har jeg placeret et par adsense koder i de gamle blogindlæg, som jeg kan se, der får en del besøgende fra Google.
Og I spørger selvfølgelig bare løs, hvis der er nogle informationer, I mangler :) |
Hej lfb,
Velkommen til Amino
Forleden var der en lignende tråd om reklameindtægter på en blog. Prøv at se om der er noget derfra du kan bruge.
/Nicolaj