Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-Lex

Side 8 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

John Nielsen, Nielco IT :

Jeg fandt en omtale af ophavsrettigheder for blandt andet e-bøger på IT- og Telestyrelsens hjemmeside it-borger.dk :

http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/ophavsret/ma-man-udveksle-musik-boger-billeder-mv-over-internettet

Jeg hæfter mig specielt ved
"Digital kopiering til personlig brug - hvis der er givet tilladelse"

Og når Thomas eller andre e-bogs forfattere udtrykkeligt ikke giver tilladelse, og udtrykkeligt mærker hvert eksemplar personligt til den enkelte køber, er sagen vel ikke længere end det? Skype-Smile

Hvis du gad læse mine indlæg så ville du se at jeg sagde kopien. Hvis Thomas giver sin kopi/bog og hvis vi antager at han ikke har købt den gennem sit firma, så er han i sin fulde ret til at dele bogen med alle medlemmer af den husstand han bor i. Rosenstand påstod at licensregler er almægtige, hvilket ikke er tilfældet, og det var sådan set bare det jeg argumenterede imod. Så når Rosenstand mener at hans licensregler gør at du ikke må dele SEO-LEX med nogen anden person i hele verden så er det ikke nødvendigvis sandt (get the point)?

Desværre læser folk ikke hele tråden før de begynder på deres flaming, men det kan man vel heller ikke forvente så jeg vil fremover gøre det mere tydeligt hvad jeg mener når jeg udtrykker mig via Amino.

Fashion-Seller:

At diskutere med fjolser på internettet, er som at deltage ved handicap OL!

Selvom du vinder, så er du stadig handicappet...

At du kan udtale dette uden at nogen irettesætter dig er mig en stor gåde, for magen til en absurd holdning skal man sgu lede længe efter.

Thomas Rosenstand:

Du er jo ikke rask, Ulrik! Alle billeder på mine hjemmesider er købt og betalt. 

Det er personer som dig der har et problem, men desværre er du en helt på dette forum så ligemeget hvor gennemtænkte mine argumenter er så vil dine skumle kompagnoner støtte dig. Personligt synes jeg det er flueknepperi og udtryk for en malplaceret egoisme af dig ikke blot at give Thomas lov til at låne bogen til sin lillebror, men okay folk er jo forskellige. Nogle ville forstå at Thomas' lillebror med meget stor sandsynlighed selv ville købe SEO-LEX når han var blevet afhængig af sin storebrors bog, men igen er vi jo så forskellige.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:01

Ulrik Hvide:
Desværre læser folk ikke hele tråden før de begynder på deres flaming, men det kan man vel heller ikke forvente så jeg vil fremover gøre det mere tydeligt hvad jeg mener når jeg udtrykker mig via Amino.

Jo Ulrik, jeg har da læst tråden og dine indlæg.

Personligt synes jeg, at det er usmageligt, at du gentagne gange opfordrer til brud på udtrykkelige handelsbetingelser og regler for ophavsret, samt at du trækker en sag om piratkopiering i et andet land ind i debatten i et forsøg at underbygge din egen argumentation.

Du opstiller forudsætninger for din argumentation, som du angiveligt ikke kender de faktuelle kendsgerninger omkring.Det er så såmænd reelt nok, at du vil udtrykke dig tydeligere.Blot du ikke opfordrer til lovbrud.

Det er nemlig IKKE tilladt på Amino, og det bedes du afholde dig fra på Amino.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 09:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du bedes venligst komme med citater for den anklage. Problemet er at disse citater ikke findes og at hele jeres argumentation bygger på at jeg er et sygt, dumt svin som er ligeglad med lovgivningen - hvilket ligger så fjernt fra sandheden at det kun kan få jer til at fremstå uintelligente.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:14

Troede denne sag var ovre :) men nej... ikke rigtig kan man sige.

Men jeg har lige et spørgsmål, som egentlig hører under denne diskution. den er mest myntet til Demib, da jeg ikke har købt SEO-LEX.

Jeg har lige nedenstående hypotetiske spørgsmål. er ikke selv i den situation, men stadig et sted hvor jeg lige stopper op og tænker, hvad gør man, for man kunne jo ende i den situation.

Jeg har købt begge af demibs bøger SEO 2.0 og SEO-FAQ, men når man køber dem, så kan man købe den gennem virksomheden, men man skriver sit eget navn, som så bliver skrevet ind i bogen. Er det så kun  denne person som må læse den?
- Og giver dette ikke et problem i forhold til hvis en ansat havde købt bogen, men gennem virksomheden? forstået på den måde at den ansattes navn ville stå inde i bogen, og hvis den ansatte så bliver fyret, hvad så? er det så virksomheden der har betalt den, som ejer den eller den ansatte hvis navn står i bogen? Og må alle i virksomheden så læse den, hvis dte er virksomhedne som ejer den?

Når jeg skriver ejer mener jeg ikke, EJE i den forstand, men det at man fysik har den til rådighed.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:16

Ulrik Hvide:

Du bedes venligst komme med citater for den anklage.

Ulrik Hvide:
og så kan handelsbetingelser sgu rende mig et vist sted. Synes desuden denne debat er udtryk for flueknepperi af værste skuffe, men det er vel nok bare mig.

Ulrik Hvide:
Lovgivningsmæssigt så har du ret, men... :p

Ulrik Hvide:
Nu er det så bare sådan at dansk lovgivning > licensbetingelser, så hvis der står i dansk lovgivning at bøger må læses af alle medlemmer af husstanden så kan dine licensbetingelser rende og hoppe. Jeg vil dog lige sige at jeg ikke aner om e-bøger falder under denne lov, men dette er tilfældet for bøger og film.

I må da kunne huske hvorfor Thepiratebay fik lov til at leve så længe i Sverige (Landets love > licensbetingelser)

Ulrik Hvide:
Sverige lavede en lovgivningsændring, surt for de 4 radikale svende,

Ulrik Hvide:
Sverige ændrede lovgivningen og wupti (nej jeg reklamerer ikke for deres crap) nu var TPB og alle svenske pirater blevet forvandlet til skumle mennesker.

Ulrik Hvide:
For det andet så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare låner ham bogen, lad det være ulovligt, hvis min søster spurgte mig om hun måtte låne min erhvervsøkonomi bog så ville jeg sgu ikke tænke på licensregler men blot låne hende den. Det er kun en fordel for dette land at flere mennesker læser bøger og så længe der ikke er tale om decideret kopiering så bør Rosenstand skure ned for sin egoisme.

Ulrik Hvide:
Alle bryder ophavsrettigheder og licensregler disse dage

Ulrik Hvide:
Det var desuden blot et eksempel og jeg kan naturligvis ikke vide om han har købt og betalt for billedet, men det er blot et faktum at graver man dybt nok så har selv Rosenstand gjort noget ulovligt.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 09:29
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Det er jo absurd. Jeg skriver et velargumenteret indlæg og så sletter du det bare. Flot...

De ting du nævner er blot konstateringer og du finder således ikke en eneste opfordring til ulovligheder. "For det andet så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare låner ham bogen, lad det være ulovligt" er den eneste sætning som kommer i nærheden af en opfordring til kriminalitet, men problemet er jo bare at det ikke er kriminelt at låne en bog til et medlem af den husstand man bor i. Så hvor vil du hen? Dine citater er desuden taget ud af en sammenhæng, men det anser du vel heller ikke for problematisk.

INGEN på dette forum kan påstå at de aldrig har lånt en film til mormor eller brugt et billede fra google i deres eksamensopgave. Alle mennesker har brudt eller vil bryde ophavsrettigheder og licenskrav og til alle som ikke vil indrømme det - vågn op. Der er forskel på om man kopierer SEO-LEX og sælger det på gaden eller om man låner bogen til sin lillebror... (det første kunne jeg aldrig nogensinde i hele mit liv finde på, men det sidste gør jeg til daglig - so live with it).

w/e gider ikke spilde mere tid på dette forum, magen til magt-psykopater skal man lede længe efter.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 09:33

Ulrik Hvide:

Det er jo absurd. Jeg skriver et velargumenteret indlæg og så sletter du det bare. Flot...

De ting du nævner er blot konstateringer og du finder således ikke en eneste opfordring til ulovligheder. "For det andet så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare låner ham bogen, lad det være ulovligt" er den eneste sætning som kommer i nærheden af en opfordring til kriminalitet, men problemet er jo bare at det ikke er kriminelt at låne en bog til et medlem af den husstand man bor i. Så hvor vil du hen? Dine citater er desuden taget ud af en sammenhæng, men det anser du vel heller ikke for problematisk.

w/e gider ikke spilde mere tid på dette forum, magen til magt-psykopater skal man lede længe efter.

Jeg takker og bukker :) God Mandag! :)

Ang. KTJ-Media.dk ville jeg også gerne høre et svar på den problemstilling han skriver.

Er der mulighed for at lave en slags.. virksomheds license som giver firmaet lov til at xx antal ansatte må benytte sig af en version af bogen eller lign?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har megen forståelse for at dette forum har en bred repræsentation af medlemmer for hvem visse profiler er forbilleder, men jeg syntes så absolut ikke at sletningen af det indlæg havde nogen berettigelse.

Michael 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:45

Hej Michael,

Hvilket indlæg mener du? Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58

KTJ-Media.dk:
Jeg har købt begge af demibs bøger SEO 2.0 og SEO-FAQ, men når man køber dem, så kan man købe den gennem virksomheden, men man skriver sit eget navn, som så bliver skrevet ind i bogen. Er det så kun  denne person som må læse den?

Det min advokat har anbefalet er, at sælge de elektroniske e-bøger i en "personlig licens" - på sammemåde, som mange andre ydelser også sælges som "personlige licenser" (f.eks. flybilletter, som heller ikke altid bare kan overdrages til en anden).

Som alternativ findes SEO 2.0 også som en almindelig trykt bog.

Problemet med e-bøger som dem jeg, Thomas eller Martin udgiver er bl.a., at vi ikke kan sikre os at den originale version - og den der har den, slettes hvis den overdrages til en anden. Eller det vil sige, der findes i princippet DRM løsninger der kan dette - men de er et sandt helvede for brugerne at have med at gøre, og så synes jeg den anden løsning var bedre.

Jeg tror du skal se e-bøger, som disse, som "en viden en person køber" - prisen er pr. person der får denne viden. Koncerter, konferencer og meget andet af den slags kan jo heller ikke deles :)

Anyway, det var den bedste løsning som min advokat og jeg kunne finde frem til, og på trods af at Martin og Thomas har benyttet andre advokater end jeg har de fundet frem til samme løsningsmodel. Om den er perfekt ved jeg ikke, men det var det bedste kompromis imellem de forskellige interesse vi kunne finde

Side 8 ud af 9 (85 indlæg)