Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-Lex

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hvide:
Sverige lavede en lovgivningsændring, surt for de 4 radikale svende, men inden den havde TPB frit spild fordi svensk lovgivning > amerikanske licensbetingelser.

Men denne lovgivningsændring var vel lavet FØR TPB fik deres dom? Ellers ville det virke meget mærkeligt ikke at dømme dem på gældende lovgivning, men i stedet en som man indfører efterfølgende retssagen...

Så det er vel ikke meget anderledes end i Danmark og mange andre lande, hvor vi har været meget langsomme til at få tilrettet og tilføjet i lovgivningen i forhold til internettet og dets muligheder?

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:59

Lars Meyer:
Men denne lovgivningsændring var vel lavet FØR TPB fik deres dom? Ellers ville det virke meget mærkeligt ikke at dømme dem på gældende lovgivning, men i stedet en som man indfører efterfølgende retssagen...

Så det er vel ikke meget anderledes end i Danmark og mange andre lande, hvor vi har været meget langsomme til at få tilrettet og tilføjet i lovgivningen i forhold til internettet og dets muligheder?

Lobbyisme min ven. Sverige kunne i stå presset for de mange amerikanske lobbyister der truede med bål og brænd hvis Sverige ikke omgående ændrede den lov der gav pirater frit spil. Sverige ændrede lovgivningen og wupti (nej jeg reklamerer ikke for deres crap) nu var TPB og alle svenske pirater blevet forvandlet til skumle mennesker.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:07
Jeg tror, jeg vil slutte med at sige, at vi har gjort vores hjemmeArbejde i forhold til licensen og dansk lov. Der er faktisk ikke mere at tilføje. Er råd: Vurder hvad du må med bogen baseret på svar fra den eneste der KAN svare: Mig;-)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:11

Ulrik Hvide:

Lobbyisme min ven. Sverige kunne i stå presset for de mange amerikanske lobbyister der truede med bål og brænd hvis Sverige ikke omgående ændrede den lov der gav pirater frit spil. Sverige ændrede lovgivningen og wupti (nej jeg reklamerer ikke for deres crap) nu var TPB og alle svenske pirater blevet forvandlet til skumle mennesker.

OK, jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om at Sverige ændrede lovgivningen i forbindelse med TPB-retssagen. Men jeg har dog også kun løbende læst udsnit af uddrag af sagen, og aldrig læst det samtlige anklageskrift eller hele retsforløbet.

Hvis du har et link der kan bekræfte din påstand om at lovgivningen blev ændret undervejs, vil jeg meget gerne læse mere om dette. I så fald det skulle være sandt forstår jeg ikke, hvorfor der ikke har været en mediestorm om netop dette. Derfor tvivler jeg lidt på at det overhovedet er tilfældet - men korriger mig endelig hvis jeg tager fejl.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:12
jeg forstår ikke noget. Det er jo ikke en kopi jeg vil give til min bror. Jeg vil give ham min orginal til låns når jeg ikke bruger den. Men som mafien siger det blir i familien :) for ellers tror jeg da den her ender helt til havs med de andre pirater. Min bog er ikke købt af min men af mit firma dvs alle mine ansatte som sidder i marketing sidder ved den pc. Og frit kan læse.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Reberholt:
jeg forstår ikke noget. Det er jo ikke en kopi jeg vil give til min bror. Jeg vil give ham min orginal til låns når jeg ikke bruger den. Men som mafien siger det blir i familien :) for ellers tror jeg da den her ender helt til havs med de andre pirater. Min bog er ikke købt af min men af mit firma dvs alle mine ansatte som sidder i marketing sidder ved den pc. Og frit kan læse.

For det første så må du godt låne bogen til din bror såfremt i bor i samme husstand. For det andet så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare låner ham bogen, lad det være ulovligt, hvis min søster spurgte mig om hun måtte låne min erhvervsøkonomi bog så ville jeg sgu ikke tænke på licensregler men blot låne hende den. Det er kun en fordel for dette land at flere mennesker læser bøger og så længe der ikke er tale om decideret kopiering så bør Rosenstand skure ned for sin egoisme. Jeg har aldrig selv læst SEO-LEX, men det virker som om alle er enige om at det er en super bog, så mon ikke Thomas' lillebror alligevel køber bogen når han først har fundet ud af at han er afhængig af den - hvad har du at tabe Rosenstand?

Alle bryder ophavsrettigheder og licensregler disse dage, selv Rosenstand har sikkert hentet sit billede i bunden af seo-lex.dk med teksten "Result - Next Exit" fra http://www.acddebtsolutions.com/images/Solutions_next_exit.jpg Who knows?

Så hvis vi kan få stoppet dette flueknepperi og hvis folk vil være så venlige at acceptere at en bror godt må låne sit eksemplar af en bog til sin lillebror så kan vi måske komme videre :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:40
Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 21:45

Ganske givet, men hvem ved? At et billede ligger på Istockphoto betyder desuden ikke nødvendigvis at det er ejeren af billedet som sælger det. Det var desuden blot et eksempel og jeg kan naturligvis ikke vide om han har købt og betalt for billedet, men det er blot et faktum at graver man dybt nok så har selv Rosenstand gjort noget ulovligt.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:46

Ulrik Hvide:
Alle bryder ophavsrettigheder og licensregler disse dage

Sry men er du ikke nået til det punkt hvor du er løbet tør for desperate muligheder? Så fordi folk køre over for rødt og køre spiritus kørsel skal jeg også abre gøre det.. ANDRE gør det jo også.. Amen vogn op.

Jeg syntes du skylder en undskyldning til Rosenstand.. det er simpelthen for langt ude det er.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:47

Ulrik Hvide:

Det var blot et eksempel og jeg kan naturligvis ikke vide om han har købt og betalt for billedet, men det er blot et faktum at graver man dybt nok så har selv Rosenstand gjort noget ulovligt.

undskyld laver du sjov? det er jo et eksempel du ikke kan bruge til en dyt.

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)