Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rengøringfirma - hvordan kommer jeg igang???

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam jeg må give Annette ret det handler meget om salg i starten, men det er en god ide at ha styr på det hele fra starten.

Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover.  

Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:46

ja jeres svar får mig til at få det på det at være selvstændig.. tak til alle... alle jeres svar er super..

det vil sige når jeg har oprettet et cvr nr. og fået kunder..

lad os sige jeg får 10000 kr + moms det første måned... er det så momsen der skal betales til skat og de 10000 kr. er min fortjeneste?. ved ikke helt hvordan det foregår.. lige nu er jeg lønmodtager og bruge mit fradrag og betaler skat af dette. hvordan foregår det når man er selvstændig..håber på et godt svar herfra...

og findes der gratis programmer på nettet til regnskab.. og evt. programmer til at lave regninger på til mine kommende kunder....

og kan det passe gennemsnitsprisen for rengøring er 210 + moms....

fortsat god aften til alle.

venlig hilsen

Adam

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:00

ADAM:

og kan det passe gennemsnitsprisen for rengøring er 210 + moms....

Her i øst- & nord-jylland ligger timeprisen på rengøring på offentlige steder ca. 190,- +m. Og det er den pris de regner licitationer ud på.

Og ellers ca. 200-220 på alm. rengøring og 260-300 på højderengøring. Så er der vinduespolering af butikker som min erfaring siger 8-10,- pr. løbende meter.

For at komme igang kan du ofte komme ind som underleverandør til et større rengøringsfirma - og her er timeprisen ca 200. De ligger så som oftest materialer til.

Håndværkerrengøring er der fuld krig på i øjeblikket. Så her er prisen 12-14 kr/kvm inkl. vinduespolering inde og ude. Håndværkerrengøring skal du kapre igennem malerfirmaerne.

Du skal være velkommen til at kontakte mig direkte. Jeg har drevet rengøringsfirma i 6 år. (2003-2009)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:58

ADAM:
og findes der gratis programmer på nettet til regnskab.. og evt. programmer til at lave regninger på til mine kommende kunder...

I SALDI kan du håndtere alt omkring regnskab, kunder, leverandører, lager etc.

Vores gratis løsning er begrænset til 300 årlige posteringer (ca. 60 fakturaer). Prisen på betalingsløsning fra 51,- pr. måned for 1.000 årlige posteringer (ca. 200 fakturaer). Der er adgang til al funktionalitet i alle løsninger.

Så du kan komme i gang gratis, og når der er kommet godt gang i virksomheden, så er prisen meget overkommelig.

I SALDI kan du også holde styr på din kontakt med kunderne, da du kan ligge oplysninger ind i historikken for hver kunde.

Under Debitor - Ordre, kan du oprette ordre, sende dem til bekræftelse og fakturere med automatisk bogføring.

Hvis du viderefakturere kunder for materialeforbrug, så kan du med fordel håndtere indkøb under Kreditor - Ordre, hvor dine produkter så bliver lagerført og med mulighed for forslag om genbestilling ved lav lagerbeholdning.

Når man bogfører, vil jeg klart anbefale at importere kontoudtog fra banken, da den skal stemme. Se mere i dokumentationen til SALDI.

Se også mit tidligere indlæg i tråden.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 02:05

M  dfdf

Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:30

Hej Per

Skriver til dig for lidt råd & vejledning. Jeg er ved at overtage rengøringsfirma. Firmaet har en månedlig omsætning på ca. 130.000 kr.  - mit spørgsmål går på at hvis jeg selv skal arbejde i firmaet og klare det hele selv hvordan ser det så ud med momsen og skat. Er det noget med at udgifter kan trækkes fra i momsen? og ved rengøringsarbejde er der jo ikke så mange udgifter. nok kun driftomkostninger + materialer. skal jeg så betale 60 % af min omsætning + momsen og arbejdsmarkedsbidrag? du kan vel ikke lave et eksempel på hvordan overskudet for en måned vil se ud. altså når skat og moms er trukket fra..??

hvis jeg ansætter 3 medarbejder vil deres løn så kunne trækkes fra og hvordan foregår det. tænker bare om jeg selv får noget ud af det... håber du kan hjælpe med den erfaring du har...

venter spændt på svar.

Venlig hilsen ADAM

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Fra  noasbyg Skrevet kl. 20:50

Jeg står klar til at give et godt amino tilbudSmile på rengøring og mandskabsudlejning for ca 200 kr i timen i københavn og omegn

mvh.. http://www.noasbyg.dk/

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)