Kan ikke rigtig se hvad det har med erfaring at gøre.? Jeg har personligt aldrig brugt annoncer i aviser, telefonbøger eller på anden måde lavet opsøgende salg, jeg har udelukkende brugt min hjemmeside/nettet samt mund til mund via referencer og samarbejdspartnere. Har selv mere end 10 års erfaring, og jeg har da også flere eksempler på virksomheder som kun brugte trykte medier og mund til mund førhen, men som nu har satset mere på deres hjemmeside og har helt op til 10 doblet deres kundetilgang. Indlæg vil på den ene eller den anden måde altid få nogle afstikkere, sådan er det bare, man kan jo ikke undgå at en svare noget, hvor man lige bliver nød til at svare noget andet, hvis man er uenig, eller har en anden vilkel eller noget andet. |
Jeg vil med det samme undskylde at jeg ikke har gennemlæst hele tråden, for det er nogle meget lange indlæg der ryger igennem her - hvilken kun er godt, og viser at skribenten brænder for sagen - men jeg vil bare gerne kommentere på om Amino er for alle (iværksættere).
Og det er vi jo nok enige om at det som udgangspunkt er, men at emnerne har det med at kredse om de samme ting.
Ligesom Tømmerhandlerne mest er fyldt af kunder med handyman-gener, vil internet-fora også typisk være overrepræsenteret af folk med interesse for IT, i hvert tilfælde hvis vi kigger på dem der skriver indlæg.
Det er meget naturligt, og vil ikke være til at ændre ret meget på. Man kan fra Amino's side overveje at honorere faste skribenter for artikler som kan tiltrække andre faggrupper og ad den vej få startet nogle indlæg og debatter.
Men effekten vil nok ikke være så stor, da de fleste håndværkere, (og andre fag) ikke har fast adgang til en pc i løbet af deres arbejdsdag, der skal sgu slåes nogle søm i - eller hvad ved jeg. Og når først der er fløjtet til fyraften er der tusind andre ting der lige skal ordnes inden der evt kan blive tid til at tænde for pc'en.
Vi andre der har pc'en som et fast arbejdsredskab, kan i løbet af et klik-sekund åbne Amino og skimme emnerne, og lige smide en kommentar. Eller vi kan hvis vi løber tør for idéer hurtig oprette en indlæg og få hjælp fra ligesindede.
Men Amino er jo bruger-genereret indhold, og alle har lige stor indflydelse på hvad der skal debatteres, det kræver dog at dem du vil debattere med har en computer, internetadgang og sidst men ikke mindst tid til at "hygge" sig på Iværksætter-fora så som Amino.
Så for søren - nu blev mit indlæg også lidt langt, og jeg har egentligt meget mere jeg vil skrive, men jeg gemmer krudtet til næste indlæg.
Jeg vil bare opfordre dig til at starte nogle gode debatter, og denne er da en god start. Jeg vil personligt elske at der kom nogle flere debatter om håndværkerting eller andet.
Go' weekend til alle jer krystere og dem der ikke føler sig som krystere.
Iøvrigt bygger ethvert samfund på at gadefejeren og renovationsmedarbejderen gør sit arbejde, alle er lige uundværlige, og ingen er mere værd end andre, - der er bare nogle der har flere penge, det gør dem så ikke lige til bedre mennesker. Kan I huske dengang Danmark rendte tør for gær, der var samfundet jo ved at gå amok - LOL